Bardzo słaby na zimnym silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Bardzo słaby na zimnym silniku

Postprzez golf 1.4 » 25 mar 2014, o 23:00

Witam. Posiadam silnik 1.4 ABD z 93r. Po zimie mam taki problem że na zimnym silniku jak go odpalam to jest strasznie zamulony, przy ruszaniu jak wciskam gaz i puszczam sprzęgło to obroty podskoczą do 1200 i spadną gdzieś tak do 500-600 i zamulony, potrwa to tak z 3 sekundy i już normalnie się wkręca i idzie. Czasami jak go zamulę to zgaśnie i bardzo ciężko jest mi go odpalić (musi długo kręcić). Dodam że mam czarne świece ale są suche, kupiłem nowe i przejechałem się, po powrocie do domu znowu były czarne. Filtr powietrza też nowy, olej zmieniany 4,5 tys km temu. Dzisiaj odmę przeczyściłem ale tylko trochę w niej było tej mazi. POMOCY!!!! Ja już nie mam siły do tego auta... zostałem zmuszony poruszać się do pracy komunikacją miejską.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Bardzo słaby na zimnym silniku

 

Postprzez trollu » 25 mar 2014, o 23:35

na 99.9% jest to chyba najczęściej psująca się rzecz w golfach, nawet nie wiem ile razy była opisywana na forum - czujnik temperatury cieczy. potwierdź tylko czy na ciepłym jest ok i zamykamy temat bo szkoda śmiecić forum. odepnij czujnik i zobacz czy na zimnym będzie lepiej - będzie wiadomo na 100%
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez golf 1.4 » 25 mar 2014, o 23:40

Czyli po odpięciu czujnika powinno być już ok? :-o a czy możesz powiedzieć mi jaki najlepiej kupić? chodzi mi o formę czujnika, dużo osób pisze tutaj o niebieskim czujniku, ja natomiast mam u siebie żółty. Pojechałem do sklepu i zapytałem o czujnik to koleś zapytał się mnie jaki potrzebuję? niebieski czy żółty? :-o Jeśli to będzie czujnik to masz u mnie piwo jak byłbyś przy okazji w Łodzi ;-)
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 26 mar 2014, o 06:00

gdy odepniesz czujnik ECU bez sygnału z niego powinien zacząć przelewać silnik. teraz wychodzi na to, że ECU widzi cały czas ciepły silnik i na zimnym masz zbyt ubogą dawkę. skoro masz żółtą obwódkę to taki też kup
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez golf 1.4 » 26 mar 2014, o 08:21

zaraz jadę do pracy więc sprawdzę czy coś pomogło :-) zdam relacje po 14 :-D
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 26 mar 2014, o 08:27

Wymienia się tak jak Trollu pisze kolor za kolor.
Sprawdź tak odepnij wtyczkę z czujnika cieczy zrób reset i odpal auto. Jak po odpaleniu będziesz miał obroty 1000-1100Rpm to winny będzie czujnik.
Jak go wymienisz musisz jeszcze raz zrobić reset ECU i nagrzać auto do momentu włączenia się 1 biegu wiatraka. Co jeszcze przychodzi mi na myśl to kiedy wymieniałeś filtr paliwa? , oraz kolor świec ? tzn sprawdź nalot na nich po dłuższej jeździe jak będą czarne to przydałoby się skorygować zapłon :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez golf 1.4 » 27 mar 2014, o 22:02

Wymieniłem czujnik temperatury (niebieski) firmy febi i już jest lepiej ale nadal Ciężko odpala na zimnym. Kiedyś na zimnym jak odpalałem to od razu wchodził na 1100 rpm. a teraz jest tak że wchodzi na obroty powoli, trochę potelepie silnikiem na niskich obrotach i wchodzi na 1100 rpm. Swiece zmieniłem na nowe, nalot jest czarny na nich, filtr paliwa zmieniałem 2 lata temu. Jeszcze zrobię reset ecu i zobaczę czy pomoże.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 27 mar 2014, o 22:26

golf 1.4 napisał(a):ja natomiast mam u siebie żółty.

golf 1.4 napisał(a):Wymieniłem czujnik temperatury (niebieski)

:padam:
wybacz ale... sam nie wiem
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Gesiu_15 » 27 mar 2014, o 22:32

golf 1.4 czujników temp nie kupuje się zamienników bo szkoda kasy a są naprawdę cyrki :-) Najlepiej nówkę z ASO lub sprawdzoną używkę też Ori :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 27 mar 2014, o 22:37

Miałem czujnik w kolorze żółtym a zmieniłem n kolor niebieski bo w sklepie powiedzieli mi że żółtych już nie robią :-| Febi to zamiennik? myślałem że kupiłem coś lepszego... :kwasny: .
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 27 mar 2014, o 22:42

też kupowałem zamienniki , i cyrki były . Ledwo co odpaliłem już było 90 st co było nie możliwe . Znalazłem ori VW za dobrą kasę i zero problemów .

Dodam że miałem żółtą obwódkę a teraz niebieską . Czujnik dobrany po numerach . :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 27 mar 2014, o 23:11

A co to może być za przyczyna że są czarne świece? Filtr powietrza wymieniłem, więc to odpada. Może to sonda lambda padła i kom podaje więcej paliwa?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości