ABF - gaśnie i nie odpala przez jakiś czas

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

ABF - gaśnie i nie odpala przez jakiś czas

Postprzez czepi » 6 kwi 2012, o 18:20

Witam.
Mam problem z moim ABF-em. Końcem ubiegłego roku zgasnął silnik i były problemy z odpaleniem. Jak już odpalił po długim kręceniu to dławił się na PB i strzelał na LPG. Wymieniłem czujnik prędkości obrotowej wału ( w międzyczasie zarżnąłem rozrusznik ale nic to) i po wykasowaniu błędów silnik zagadał i było wszytko OK. Odstawiłem autko do garażu na zimę. W marcu zacząłem regularnie jeździć i po 2 tygodniach zauważyłem (właściwie stało się to jakby z dnia na dzień) że od 3000 obr. nie ma w ogóle mocy i nie chce przyspieszać za to przy niskich obrotach mam wrażenie, że moment wzrosnął (ma nieco większego kopa) tak samo jest na LPG. Po następnych dwóch tygodniach zaczęły się już cuda. Silnik zgasnął w trakcie postoju na światłach i nie chciał odpalić... po dłuższym kręceniu odpalił ale później znów zgasnął. Teraz wygląda to tak, że odpali... chodzi minutę czy dwie i nagle gaśnie jakby tracił iskrę. Potem znów kłopoty z odpaleniem ale czasem odpali od strzału i chodzi ładnie równo i nagle znów gaśnie... czasem bywa tak że zadławi się ale nie zdąży całkiem zgasnąć i wraca na wolne obroty.
Po podpięciu pod VAGa wyskakuje:
-523- czujnik temperatury powietrza zasysanego G42-zwarcie do masy
-513- czujnik prędkości obrotowej silnika G28 - nieprawidłowy sygnał
-1249- wtryskiwacz cylindra 1 N30 - brak sygnału
Przed zeszłorocznymi problemami były błędy 523 (czujnik temp) i 1249 (wtryskiwacz) i jeździłem z tymi błędami i wszystko było OK. Wygląd na to, że znów problem po stronie czujnika prędkości obrotowej, ale nie chce mi się wierzyć bo był na jesieni wymieniany.
Może ktoś ma podobne doświadczenia i mi pomoże.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

ABF - gaśnie i nie odpala przez jakiś czas

 

Postprzez Radzio918 » 6 kwi 2012, o 21:41

Jeżeli błąd czujnika temp. jest stały to musisz go wymienić jak to nie pomoże to musisz szukać w wiązce. Według mnie powinieneś sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Avatar użytkownika
Radzio918
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 22:08
Lokalizacja: Łódź

Postprzez czepi » 6 kwi 2012, o 21:54

czujnik temp sprawdzony na 100% sprawny... być może będę musiał w wiązce sprawdzić ale od ponad 2 lat jeździłem z tym błędem i nie było problemów... co do kąta zapłonu to myślę że na wolnych obrotach by szarpał a jak już odpali to chodzi równiutko więc myślę ze to nie jet to
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez trollu » 7 kwi 2012, o 00:51

ABF ma czujnik położenia wału i halla? luknij tez na cewkę, u mnie był właśnie z nią problem i auto paliło kiedy chciało
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez czepi » 7 kwi 2012, o 08:15

sprawdzone już na 2 różnych cewkach
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez Imper » 8 kwi 2012, o 14:20

Radzio918, a co on moze zrobic z katem wyprzedzenia zaplonu skoro w ABFie tego nie mozna regulowac? za to sa odpowiedzialne 2 czujniki spalania stukowego.
Sprawdz raz jeszcze:
czujnik polozenia walu
czujnik halla
czujniki spalania stukowego
przekaznik nr 30
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablo294 » 8 kwi 2012, o 15:50

Tez bym powiedział, że to czujnik halla, ale wtedy pokazałoby na inspekcji komputerowej.
pablo294
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 16:22
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez czepi » 8 kwi 2012, o 16:29

rozumiem, że piszecie o czujniku prędkości obrotowej silnika tym w korpusie silnika (między silnikiem a skrzynią) ? czy o czujniku w aparacie (rozdzielaczu) zapłonowym? Właśnie sęk w tym że czujnik prędkości obrotowej silnika (ten w bloku) był wymieniany jesienią a znowu wywala błąd... czy jakieś zanieczyszczenia mogą powodować że wypadają impulsy jakie powinien dawać ten czujnik ?
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez Imper » 8 kwi 2012, o 17:19

wymieniony na nowy? Czujnik połozenia wału korbowego jest to ten o ktorym mowisz. Czujnik Halla to ten w aparacie zapłnonowym potocznie zwany czujnikiem położenia wałka rozrzadu. Czujniki wału i spalania stukowego lubia robic zamieszanie nie wykazujac zadnych bledow w VAGu.
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez czepi » 8 kwi 2012, o 18:44

Po kolejnych obserwacjach... miałem pewne podejrzenia co do pompy paliwa i regulatora ciśnienia ale na LPG też gaśnie, więc ewidentnie wypadają zapłony... Jednocześnie zauważyłem że po przegazówce silnik jeszcze schodził z obrotów a obrotomierz od razu pokazał zero... może ktoś się orientuje skąd są brane impulsy do obrotomierza bo ewidentnie był zanik wskazań obrotomierza podczas gdy silnik był jeszcze na obrotach "wybiegu"... jeśli impulsy są brane z czujnika na wale silnika to może oznaczać uszkodzenie tegoż czujnika... jest to jakiś trop... nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei, lecz prawidłowo zlokalizować usterkę i wymienić ten element który szwankuje.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez pablomed » 8 kwi 2012, o 22:45

nagły spadek obrotka wskazuje na zanik sygnału z czujnika obrotów wału, tego przy skrzyni na dole. I jest to pierwszy podejrzany.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez czepi » 8 kwi 2012, o 22:53

no właśnie wszystko wskazuje na ten czujnik... ale kilka miesięcy temu był wymieniany... co może zakłócić jego pracę? czy pracuje on w oleju? może jakieś zanieczyszczenia mają wpływ na jego pracę... jedynie może jeszcze być jakaś przerwa w okablowaniu... muszę to jeszcze sprawdzić
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości