ABF - gaśnie i nie odpala przez jakiś czas

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Imper » 8 kwi 2012, o 23:57

wymontowac i wyczyscic. Sprawdz czy oslona na kablu nie jest nigdzie popekana. pablomed, jaki to ma zwiazek z obrotomierzem? Licznik bierze obroty z ECU a ECU skad? Nie czasem z czujnika Halla?
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

 

Postprzez czepi » 9 kwi 2012, o 14:59

Po dzisiejszych "testach" mam już 90% pewności, że winy trzeba szukać w obwodzie czujnika. Odpaliłem gościa i równolegle czytałem błędy na VAGu. standardowo błąd czujnika temp. powietrza i lambdy ale to miałem "od zawsze" i nie było problemów, więc pomijam. Silnik pochodził niecałą minutę i zgasł.... odczyt błędów i pojawił się:
błąd 513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28 nieprawidłowy sygnał
skasowałem dziada i odpaliłem i o dziwo tym razem silnik pochodził około 20 minut (zarówno na Pb jak i na LPG z tą tylko różnicą, że po jakimś czasie na LPG wywalało błąd Lamby).
Uszkodzenie czujnika wykluczam, bo pewnie silnik by nwet nie odpalił.
Muszę zacząć od sprawdzenia połączenia czujnika z ECU, a najlepiej pociągnąć osobno kabelek bo istniejący przewód może mieć "przejście" ale np. przy drganiach gdzieś na zagięciu może się chwilowo przerywać obwód. Jeśli to nie pomoże to już tylko wymiana czujnika lub zaglądnięcie w blok silnika w miejsce gdzie ten czujnik pracuje pozostanie.

[ Dodano: 2012-04-11, 20:54 ]
Problem z czujnikiem prędkości obrotowej wału rozwiązany.
Dzisiaj odpiąłem kompa i pobawiłem się z miernikiem i co się okazało:
-między wtykiem ECU a wtykiem rzeczowego czujnika jest przejście na pinach 1 i 2 (plus i sygnał impulsowy) ale już na masie (tam jest chyba ekran podpięty) jest bardzo duża rezystancja-prawie przerwa w obwodzie. Więc było ciach i poprowadziłem bezpośrednio przewód do masy. Przy takim podłączeniu silnik chodzi idealnie ale chciałem mieć pewność więc kilka razy odłączałem masę i podłączałem i sprawdziło się.
Inną sprawą jest, że przy okazji wyszło, że jest przerwa w wiązce od ECU do czujnika temperatury powietrza i do czujnika temperatury cieczy chłodzącej (tego pod rozdzielaczem zapłonu). Dodatkowo czujnik temp. cieczy ma rezystancję powyżej 2,5 MOhm więc jest ewidentnie uszkodzony.... przy okazji znalazłem też brak masy na złączu ECU nr 33 (według schematu powinna tam być) i kilka innych kwiatków, więc czeka mnie wymiana albo kompletne sprawdzenie całej wiązki od ECU.
W ogóle jestem w szoku, że bez sygnału (lub z fałszywymi sygnałami) z wielu czujników, na przykład temperatur silnik pracuje a wystarczy, że załapie błąd czujnika prędkości obrotowej i padaka...
I jeszcze pytanie do znawców :) Skąd jest brany sygnał do wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej na liczniku? bo czujnik zamontowany na króćcu pod rozdzielaczem zapłonu zepsuty a pokazuje mi ładnie 90 stopni po zagrzaniu

[ Dodano: 2012-04-11, 20:58 ]
..a tak w ogóle to temat myślę, że należało by przenieść do działu elektryka bo w tą stron to wszystko poszło... Taka moja prośba do dowodzących tym forum

[ Dodano: 2012-04-12, 20:50 ]
Należy się małe sprostowanie... otóż za czujnik temp. cieczy chłodzącej wziąłem czujnik odłączający klimę przy nadmiernym zagrzaniu silnika
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 19 gości