1.8 AAM urwał pasek rozrządu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.8 AAM urwał pasek rozrządu

Postprzez RamboSS » 19 cze 2013, o 22:24

witam wszystkich ciepło...jakiś czas temu nabyłem sobie dawce (Vento 1.8 AAM 55kw),nadeszła pora na SWAP.Wszystko ładnie pięknie silnik przełożyłem,filtry wymieniłem olej świeżutki zalałem benzynka cyk i pierwszy odpał...zapalił zadowolenie na twarzy rośnie.Wydech skręciłem wszystko cacy no to teraz odpalić żeby sie nagrzał,po 4 minutach nagle zgasł okazało sie że urwał pasek rozrządu.Okazało sie że jak przkręciłem wałkiem rozrządu to aż skrzypiał na korku oleju sucho jak by wytarł albo wgl nowy korek.Nie znam tego silnika kompletnie ni w ząb,kiedy dawca wraał na kołach było wszystko ok dopiero przedwczoraj zabrałem sie za zmiane silnika...dodam jeszcze : konieczna była wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.Odkręciłem i psikus bo na wałku i szklankach była rdza!wszystkie sugestie i rady prosze niezwłocznie pisać gdyż dość mnie to wyczerpało i szkoda jest mi sie teraz poddać.Z góry dziękuje.
RamboSS
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:16
Lokalizacja: warszawa

1.8 AAM urwał pasek rozrządu

 

Postprzez marcino1 » 20 cze 2013, o 19:40

mi to sie wydaje ze silnik dlugo stal tzn przez dlugi okres nie byl odpalany ale niech sie jeszcze wypowiedza inni koledzy
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez trollu » 20 cze 2013, o 19:54

gdzie problem z gazem skoro umieściłeś temat w dziale LPG?
tak poza tym to trochę ciężko to zrozumieć. jechałeś autem i było ok, wyciągnąłeś silnik i w nowej budzie kicha? kiedy otwierałeś głowicę? skoro widziałeś rdzę na wałku to powinieneś jakoś silnik ogarnąć bo to nie jest normalne że rozrząd jest rudy. jak olej? jest stan czy w misie sucho? po mojemu to silnik długo stał, oliwy pewnie nie ma i musiało się tak skończyć. pasek rozrządu nowy czy z X przebiegiem?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez RamboSS » 20 cze 2013, o 23:27

pasek rozrządu z przebiegiem 10 tysi...podnosiłem pokrywe zaworów bo wymienić uszczelke,silnik stał nieodpalany 3 miesiące,stan oliwy...-.- nad normę ... wymieniony olej i filtr oleju...
i jeszcze jedna sprawa ustawianie rozrządu itp... bo ja jakiś chyba głupi jestem ... wałek rozrządu : O_T ustawiamy na równi ze znakiem na głowicy no ok rozdzielacz analogicznie ... a wał korbowy ? też kropke na znak czy kropke względme jakiegoś koła pośredniego ?
RamboSS
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:16
Lokalizacja: warszawa

Postprzez strzelu » 21 cze 2013, o 06:29

miłej lektury http://www.golf3.pl/topics9/silnik-stuk ... t59720.htm

mam nadzieję, że właściciel instrukcji nie będzie miał nic przeciwko ;)
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pablomed » 22 cze 2013, o 09:04

rdza pod pokrywa zaworów i zatarł się wałek rozrządu? No to co poradzisz - zdejmuj głowice i do fachowców a najlepiej znajdź sprawną bo pasowanie nowego wałka będzie drogie, może szklanki się pozacierały to jeszcze gorzej. Bez rozbiórki nie wyjaśnisz sprawy. I nie wierz w bajeczki że stał 3-4 miesiące, raczej 3-4 lata albo stał rozebrany pod chmurką i ktoś naprędce poskładał do sprzedaży
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez RamboSS » 23 cze 2013, o 08:35

jak mam nie wierzyć że stał dokładnie 3 miesiące skoro to ja go postawiłem na tyle czasu ? w marcu kupiłem i od tamtej pory nie był ruszany aż do tego tygodnia,a tu psikus -.- zostawiłem golfa w dobrych rękach mam nadzieje jutro pojechać i podzielić sie doświadczeniami na wrazie jeśli kiedyś (tfu tfu) komus sie coś taakiego przytrafi :)
RamboSS
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:16
Lokalizacja: warszawa

Postprzez k-m-r1 » 23 cze 2013, o 17:17

O instrukicje nie pogniewam sie

a codo silnika
zdjąc góre izerknąc w zawory

jesli pasek zerwany to niestety ale rozbierasz cał silnik tymbardziej że skrzypi
zdejmiesz to bedziesz wiedział czy znów wymieniasz silnik czy regenerujesz

brak oleju na korku o niczym nie świadczy
ale jak była drza pod pokwywą mogło zatkac kanali lub dostac sie do pompy i szlak trafił
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez RamboSS » 24 cze 2013, o 01:01

Dostałem dziś info że golfik żyje znów :) jupi jupi tylko musze wypytać co i jak tylko problem bo osoba naprawiająca zwiewa mi do holandii :/ ale niedługo na szczęście wraca :) skrzypiał wałek rozrządu na szklankach...no ok tylko nadal mam zagwostkę co i jak sie zepsuło żałuje troche że sam nie rozebrałem i nie zobaczyłem na własne oczka, no ale cóż.Teraz nic tylko odebrać i wreszcie poczuć zmiane z 1.4 na 1.8 i zobaczyć efekt ciężkiego 3 dniowego zznoju swapa :)

[ Dodano: 2013-06-24, 17:38 ]
wszystko sie wyjaśniło ... ciut za mocno dokręciłem panewke od strony wału i sie przytarła ciutke... SWAP jak najbardziej udany ;)
RamboSS
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:16
Lokalizacja: warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości