silnik stuka po wymianie UPG

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

silnik stuka po wymianie UPG

Postprzez strzelu » 17 cze 2013, o 21:48

witam. silnik AGG 2.0.

to od początku. przy wymianie rozrządu sprawdzałem kompresję. Do komory spalania na 1 tłoku wpadła mi nakrętka z miernika, czego nie zauważyłem. Po wymianie odpaliłem auto zastukało dwa razy i zgasiłem. Potem zdjąłem głowicę i zobaczyłem, że końcówkę przemieliło. Na tłoku było kilka małych nakłuć, a w głowicy od góry jedno małe wgłębienie. Ścianki cylindra bez śladów.

Oddałem głowicę do sprawdzenia, była splanowana, gniazdo zaworów wymienione, prowadnica i popychacz. Potem wiadomo nowa uszczelka, śruby, komplet uszczelek i złożone. Auto odpaliło od strzała, jednak jest 1 ale. Podczas pracy silnika słychać lekkie stukanie, wydobywające się z okolic rozrządu albo zaworów 1 cylindra. Próbowałem poruszać aparatem zapłonowym, ale nic to nie dało.

Pytanie do forumowiczów. Panowie jak myślicie jaka może być tutaj przyczyna. Jestem świadomy, że głowica może być spartolona, ale robiłem ją w polecanym zakładzie w lbn, z polecenia. Wszystko sprawdzanie i szczelne.

1. Mam lampę stroboskopową, jednak dziś po pracy już nie miałem czasu tego ogarnąć. Ewentualnie co poprawić i na jakie wartości ustawić, żeby sprawdzić co jest grane.

Jeśli chodzi o spięcie rozrządu to paski napięte jak trzeba, czyli nie za mocno, ale też nie luźno. Rozrząd tak, że można pasek o 90 stopni przekręcić na najdłuższym odcinku.

2. Co do rozrządu to jeszcze jedno pytanie. Ponieważ jak wszystko zdjąłem na początku to zablokowałem koła i nic nie było ruszane. Potem jak zakładałem pasek rozrządu to cały czas ustawiało mi się O_T na kole tak, że strzałka na pokrywie zaworów przypadała na pierwszy ząbek koła za O_T. Więc kluczem 19sktą przekręciłem kołem żeby strzałka idealnie wpadała na _ między O i T. Czy warto spróbować spiąć pasek na 1 ząbek za OT, tak dla "formalności". Ewentualnie mogę coś jeszcze spierniczyć ?

3. Dziś już byłem tak padnięty i pogryziony przez komary, że nie miałem ochoty kręcić filmiku. Jeśli ktoś ewentualnie chciałby usłyszeć z pocałowaniem ręki filmik będzie.

4. i czy jazda autem z takim stukiem będzie groźna dla zaworów na 1 cylindrze ? Bo zakładałem, że to tutaj leży problem.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

silnik stuka po wymianie UPG

 

Postprzez k-m-r1 » 17 cze 2013, o 22:58

rozżąd ma byc na znaki i nie inaczej
na dole znak
góra to samo!!!!! to podstawa

sprawdzałęs jak i co z szklankami pod tym cylindem???

cykanie rosnie z obrotami rozumiem
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez strzelu » 17 cze 2013, o 23:09

k-m-r1 jeśli pytasz czy ściągałem dół to nie. Tylko głowica. Ale najpierw chciałem się upewnić w 100%, zanim zabiorę się za zdejmowanie michy.

a co do stukania. to przy biegu jałowym i rozgrzewaniu się silnika to odgłos słabnie. a przy gazowaniu no wiadomo szybsze obroty, więc większa częstotliwość, ale nie ma radykalnego nasilenia tego dźwięku.

edit1. i pytanie czy w tym przypadku mogę mieć do czynienia ze spalaniem stukowym ?
W końcu przy zmianie rozrządu zawsze coś się zmieni, a z tego co doczytałem to w AGG
kąt wyprzedzenia zapłonu reguluje ECU, tylko pytanie czy można spróbować pojeździć, czy brać się za dół ?
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Imper » 18 cze 2013, o 00:08

czy szklanki na tym cylindrze byly wymieniane na nowe?
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez strzelu » 18 cze 2013, o 06:26

tak, jeśli chodzi o 1 cylinder, gniazdo nowe, , prowadnica też no i wszystko freezowane. załóżmy, że hydropopychacze zaworów 1 cylindra nie były zmieniane.

ps. piszę załóżmy, bo całej reszty jestem pewien, a jeśli o hydropopychacz to tutaj jest szansa, że mnie wydymali. Ewentualnie czy "na oko" lub po fotach da radę to określić, lub ewentualnie sprawdzić jakimś sposbem luz lub coś takiego ?
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Imper » 19 cze 2013, o 01:06

na oko widac ktore szkanlki sa nowe po zdjeciu pokrywy zaworow. W calym tym ambaransie rozchodzi sie o to czy zostaly one poprawnie zamontowane.
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez strzelu » 19 cze 2013, o 21:47

dziś znów walczyłem. Dla pewności rozpiąłem jeszcze raz rozrząd. Ustawiłem trzy punkty, czyli O_T na wałku rozrządu do strzałki na pokrywie,
"nacięcie" na kole pasowym do kropki na wałku pośrednim. Palec rozdzielacza ustawiony do znaku na obudowie. Ale mam głupie pytanie ponieważ nie mogłem kropki na wału pośrednim ustawić tak, żeby znajdowała się na godzinie 9 tak jak na jpg (czerwony), a cały czas wychodziła mi na godzinie 11-12(zielony). Czy w tym może leżeć problem ? http://postimg.org/image/xgzmt746t/

I pytanie numer trzy czy przy ustawianiu rozrządu bierze się pod uwagę ten klin na kole zamachowym, czy ma być to kreska którą widać przez zawleczkę
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez k-m-r1 » 19 cze 2013, o 22:55

nie no jak ustawiamy na znaki to znaki są ważne

czasem sie ciut mijają ale ciut powninno zniknąc przy naciągnieciu paska w ostatecznosci może minimalnie sie minąc

a to co widze to ciut ciut za dużo ...
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Imper » 20 cze 2013, o 01:22

tak na dobra sprawe mozna olac ustawienie walka posredniego. Najwazniejszy jest wal i walek rozrzadu te znaki musza byc indealnie pokryte. Po tak utstawionym rozrzadzie (znaki + punkt 0) aparat zapolonowy ustawiamy w taki sposob aby palec rozdzielacza pokazywal pierwszy cylinder. Czesto gesto na obudowie aparatu po zdjeciu kopolki jest widoczne wciecie. Silnik przy takim ustawieniu musi odpalic. Dalsza koretke nalezy przeprowadzic juz na lapie. Jezeli to nie przniesie rezultatu porponuje zwalic walek rozrzadu i rozebrac wszystkie szklanki. Oproznic je z oleju i zamontowac ponownie. Po 20 minutach silnik powinien sie ulozyc sam. Przy czym chce podkreslic ze niczego nie wyciskamy w imadle!
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez strzelu » 20 cze 2013, o 07:35

Panowie heh imadłem silnika atakował nie będę spokojnie :) problem jest, ale nadal nic do niego nie mam :P.

A na serio. To ustawiłem znaki tak jak mówię, OT i strzałka na górze, wcięcie na kole pasowym z kopką na wałku pośrednim no i palec rozdzielacza na znak. Napiąłem pasek rolką, zakręciłem silnik, dosłownie pochodził pół minuty i ręcznie zakręciłem walkiem, żeby znów OT i strzałkę na górze ustawić idealnie. I zgadnijcie co ? Znaki na dole się nie zgadzały, a chwilę wcześniej ustawiłem je co do mm. Jak mogły się przestawić ?

Wcześniej też zakładałem dolną obudowę rozrządu i na niej jest strzałka i ta strzałka też pokazywała co do mm wcięcie na kole pasowym. Już kurde głupi jestem. Zapinam rozrząd, kręcę i po chwili rozrząd się nie zgadza. Nie rozumiem tego po prostu.

Czyli nacięcie na kole pasowym i kropka na wałku pośrednim mają się pokryć w jednej płaszczyźnie poziomej ? Ja patrzyłem na te znaki od góry i był w jednej linii, ale nie były na tej samej wysokości. I może tutaj błąd.
W 1.4 ABD rozrząd ustawić jest łatwo, a w AGG to mnie przeraża.

I rozumiem, że jak ustawiam rozrząd to aparat zapłonowy ma być dokręcony na sztywno ? Palec rozdzielacza ma być na znak i tyle ? Czy palce ustawiać, że pokazywał 1szy cylinder ?

I jeszcze znak na kole zamachowym, który widać na skrzyni przez jupiter >? W AGG on też jest ważny i ma się zgadzać względem czegoś ?

Panowie chcę mieć 100%, że dobrze spinam paski i wtedy będę szklanki zdejmował.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez k-m-r1 » 20 cze 2013, o 11:37

http://forum.vw-passat.pl/threads/89975 ... mocy/page2

w którą stronę napinasz parek???
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez strzelu » 20 cze 2013, o 11:52

k-m-r1 napisał(a):w którą stronę napinasz parek???


żebym ja to pamiętał. Ale znając życie w lewo skoro mi się rozrząd przestawia. Innego wytłumaczenia nie widzę.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości

cron