1.6 AEE - mocy przybywaj :)

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 AEE - mocy przybywaj :)

Postprzez Thorsten » 27 sty 2015, o 13:31

Mam w golfie silnik aee mający według producenta 75km, ktoś z fora pojechał z takim golfem na hamownie i wypluł z siebie ziejących ogniem 86km (podobno auto chciało odlecieć z rolek :lol: ). Chodził mi po głowie swap na abf ale odpuściłem z racji wpakowanej kasy w ten silnik.

Chce troszkę wykrzesać mocy, sam wyczynowy filtr simota nie wystarczy. Myślałem o podniesieniu mocy tego potwora, nie chce bawić się w układy oszukujące komputer pokładowy co w rezultacie daje większą dawkę paliwa tylko naprawdę podłubać w ecu.
Trafiłem na to:

http://allegro.pl/chiptuning-vw-golf-polo-1-4l-1-6l-bezyna-i5031825780.html

myśle czy gra jest warta świeczki. Mogę kupić kolejny ecu, zaadoptować go do swojego auta i pokusić się o kupno i wrzucenie nowej podobno lepszej mapki. Wiem że każdą mapkę powinno się tworzyć pod daną jednostkę gdyż trud eksploatacji różnie wpłyną na różne podzespoły. Jednak co sądzicie o tym wymyśle tuningowego półświatka. Warte swojej ceny oraz czy nie zabiję tym swojego silnika?

siłownie mam nie wymęczoną, raptem 187k nalatane. Wałek rozrządu perfekto, kompresja bardzo dobra. Olej nie znika.

Wiem, wiem... lepiej zrobić swap, miałem to w planie dopóki nie wpakowałem 1tys. w sam silnik. Szkoda było by teraz odkładać silnik na paletę i kupować nowy który może wymagać remontu.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

1.6 AEE - mocy przybywaj :)

 

Postprzez Paweu » 27 sty 2015, o 13:53

Poczytaj wątki na forach Skody felicji , VW Polo Klub Polska, np ten;

http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=7406

Tutaj coś o turbo:

http://www.felicia.elektroda.eu/turbo.html

Na ww. przeze mnie forach temat podnoszenia mocy w Aee na wskroś rozpracowany. Tyle że to nie są tjuningi za 150pln.

na golf3.pl wątków podobnych do tego jest wiele. Raczej żaden nie doszedł do skutku.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Thorsten » 27 sty 2015, o 14:08

Paweu, dzięki kolego. przyda się.

Sory że tak drążę temat, ale tak. filtr mam, katalizator wyleci a wskoczy to:
http://allegro.pl/volkswagen-golf-iii-1 ... 18897.html

co do odmy to hmmm... w aee nie działa ona przypadkiem na podciśnieniu generowanym przez silnik w obudowie filtra powietrza? To znaczy jeśli zastosuje Catch Oil Tank to czy przypadkiem nie doprowadzę do zapychania odmy masłem?

Myślę jak wychłodzić dolot ale może wyprowadzenie rury tak by ssało nie z komory ale z np. za nadkola? W drugim vw miałem taką obudowę filtra że ssał powietrze przez szczelinę prosto za nadkola właśnie.
Głowica jest już splanowana. I tylko wyprzedzenie zapłonu.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 28 sty 2015, o 21:29

Thorsten, Kilka lat temu miałem przyjemność śmigac golfikiem z silnikiem AEE o mocy 75km.Fakt demon szybkości to nie jest i nigdy nie będzie.Zapewne przez podniesienie mocy chcesz osiągnąć ciut lepszą dynamike silnika.Ja w tamtym samochodzie wyciąłem katalizator i wstawiłem strumienice reszte wydechu zostawiłem seryjną ponadto wrzuciłem stożkowy filtr powietrza i zadowolony byłem z efektów samochód juz fajnie przyspieszał zapotrzebowanie na paliwo nie wzrosło ( a jeśli juz to nieznacznie-nie odczuwalnie).Także reasumując nie ma sensu wpakowywanie worka pieniędzy w ten silnik tylko proste zmiany.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez witboy » 28 sty 2015, o 22:08

ogolnie w silnikach n/a tuning to grzebanie w g.... duzo kasy i male przyrosty mocy i wieksze spalanie, i mniejsza zywotnosc, cos niecos o tym wiem bo jakos tam stawalem na krece z pomiarami na 1/4mili...

najlepiej kup dobry filtr paliwa dobry filtr paliwa i ciesz sie dobra i bezawaryjna jazda
amen
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 29 sty 2015, o 06:58

Dzięki koledzy. Nie liczyłem na jakiś super przyrost mocy, autko niebawem stanie się w rodzinie "niedzielnym dupowozem" zwanym przeze mnie pieszczotliwe "szlachtoVW". Części staram się kupować jak najlepsze bo mam zamiar zestarzeć się z tym autem. Dzięki za info i chyba zatrzymam się na zmianie katalizatora na strumienicę i filtr o podwyższonej sprawności, niechaj ma łatwiej oddychać i wydalać. Dzięki jeszcze raz
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez FAZII05 » 29 sty 2015, o 13:40

Może założyć sondę szerokopasmową i wtedy można się bawić AFR'em. Przy wolnossącym silniku to wydaje mi się jedyne sensowne rozwiązanie ;-) Tylko czy to gra warta świeczki?
Avatar użytkownika
FAZII05
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 wrz 2014, o 21:55
Lokalizacja: Dobieszowice

Postprzez Opik » 29 sty 2015, o 14:51

Thorsten, z tego silnika nic nie wyciągniesz niestety, mogłeś odpuścić sobie remont i zrobić swapa, chociażby na to 2.0 8v. Wyszłoby dużo taniej i dużo więcej mocy niż jakiekolwiek grzebanie w obecnym silniku. Możesz zrobić dolot zimnego powietrza albo z tego nadkola o którym piszesz, albo ciąć obudowę i doprowadzić go z prawej kratki w zderzaku. Mam takie rozwiązanie u siebie i razem z obudową termo stożka czuć różnice, zwłaszcza w ciepłe dni. Czy przy seryjnym filtrze coś to da? Nie wiem, możliwe ale na pewno nie zaszkodzi. Dodatkowo zablokuj klapkę ciepłe/zimne na tylko zimne powietrze i coś tam powinno się zmienić

Golf Maniak napisał(a):Ja w tamtym samochodzie wyciąłem katalizator i wstawiłem strumienice reszte wydechu zostawiłem seryjną ponadto wrzuciłem stożkowy filtr powietrza


na pewno mocy mu to nie dodało ;) zwłaszcza jak nie zrobiłeś żadnej obudowy stożka
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 29 sty 2015, o 15:04

Opik napisał(a):Thorsten, z tego silnika nic nie wyciągniesz niestety,


Przy modyfikacjach ograniczających się do wystrugania dolotu i wycięciu kata, zgadza się.. Nic z niego nie wyciągnie.

Jeśli nie chcesz zmieniać pojemności, zawsze możesz szukać silnika z polo 6n: AJV - 120 km lub 6n2 : ARC, AVY - 125 km. I to już jakoś pojedzie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Thorsten » 29 sty 2015, o 15:42

Właśnie chodzi o to że w obecnym silniku padła uszczelka pod głowicę, nie ma mnie w w Polsce a autem jeżdżą rodzice i auto musiało być gotowe jak najszybciej. Więc pojechało do mechanika. Jak wspomniałem planowałem swap ale po wpompowaniu pieniążków do naprawę stwierdziłem że szkoda mi go wyciągać. Pokuszę się o zimny dolot i zablokowanie klapki na zimnym powietrzu. Filtr obecnie mam simota o podwyższonej sprawności, nie stożek tylko dedykowany do tego silnika= wskakuje we fabryczne miejsce. Katalizator i tak mam do wywalenia.
Dzięki koledzy za informacje, odpuszczę sobie tak znaczne modyfikacje. Zacznę zbierać na swap na 2.0 8V. Nawyżej ten motor upchnę do corsy rodziców :lol:
Czyli w skrócie zabawa z tak małymi jednostkami benzynowymi nie ma sensu, za duże koszta. Bariery 100kucy i tak nie złamę.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Sławek » 31 sty 2015, o 13:54

Witam
Ja w swoim AEE mam oryginalny przebieg 160 tys. i ze dwa lata jeździłem sobie nie narzekając na specjalne niedostatki mocy.
Silnik i osprzęt 100% seria. Nie było problemów na mrozie z zapalaniem, falujących obrotów itp. generalnie nic się złego nie działo auto chodziło OK.
Razu pewnego przy przebiegu 140 tys.wpadłem na pomysł czy by nie zmienić świec i przewodów zapłonowych chociażby z racji wieku. Kupiłem cały komplet BERU (drogie ale miałem dużą zniżkę). I tutaj SZOK! Auto dostało zastrzyku mocy że aż nie mogłem uwierzyć. Całą drogę od mechanika banan na gębie i sporo ograniczeń prędkości złamanych :devil2: .
Później obejrzałem dokładnie stare świece i przewody i tylko jeden kabel był minimalnie powierzchownie nadcięty, co ciekawe kable i świece miały logo VW i wyglądały na pierwszy montaż. Myślę że jakbym zmienił kopułkę aparatu zapłonowego mogło by być jeszcze ciut lepiej.
Pozdrawiam
Sławek
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 21:40
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Opik » 31 sty 2015, o 14:11

Sławek, czyli po wymianie zaczął jechać jak powinien (+ działanie placebo) a wcześniej miał muła - sprawa prosta :)

Thorsten, przekroczysz barierę 100 koni, ale pakując w niego taką ilość kasy że swapem przekroczyłbyś barierę 2xx... Więc chyba nie ma sensu większego



swego czasu dużo siedziałem w temacie fso i starych fiatów, był gość który uparł się że uturbi seryjną ohapałkę. W serii te silniki miały grubo ponad 80 koni, jeździły jak 70 co najwyżej. Uparł się, uturbił, rzeźbił, wszystko to pi... się bardziej niż bułgarki na wymianie szkolnej. Ale spustów i onanizmu na wszelkiej maści forach było co nie miara. Wtem! Hamownia. 103 czy 105 koni, w każdym bądź razie niewiele ponad setkę :) przy awaryjności +trotyliard procent.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - naprawa samochodów dostawczych poznań - Real Logistics



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości