Stożek na LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez pietrasiak2 » 19 maja 2014, o 09:02

Widzieliście zachowanie tej klapki podczas odpalania (nawet zimą?) Wiecie po do czego ona służy?
Ta klapka przełącza się w momencie rozruchu silnika żeby powietrze miało optymalną temperaturę i by zmniejszyć zużycie paliwa ( przy temp ok 0 st jak widziałem otwiera się na ok 30 sek po odpaleniu i przechodzi na zimne)
Poza tym to i tak kolektor ssący mino chłodzenia układu też ma swoją temperaturę. Pomińmy to
Wiercenie otworów w "pokrywie"? (chyba że źle zrozumiałem ) nad filtrem to moim zdaniem błąd tak samo jak wiercenie obudowy.
Dlaczego?
Wkład filtra ma swoją tzw gęstość i tak więcej powietrza nie da .
Tu można tylko pokombinować z innymi wkładami , ale i tak silnik nie zaciągnie więcej no może minimalnie.Ale moim zdaniem nie podwyższa to mocy tylko powoduje zaburzenie w układzie zasilania silnika.
jeśli mogę się wypowiedzieć to tak jak napisałem proponuję poszukać gdzieś filtra o mniejszej gęstości i nie wiercić obudowy itd. Bo szkoda roboty :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

 

Postprzez łukasz1983 » 19 maja 2014, o 19:10

pietrasiak2, Jeżdżę tak 2 lata,i uwierz zero problemów.
Odpala od strzała w nawet największe mrozy.
Co do wiercenia otworów w obudowie filtra to fakt nie wiele to da,lepiej kupić dobrą wkładkę filtra.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 19 maja 2014, o 19:20

łukasz1983 napisał(a):Odpala od strzała w nawet największe mrozy.

łukasz1983 zgadzam się z Tobą że będzie dobrze odpalał mnie rozchodziło się o zmniejszenie zużycia palia .
PS jak miałem golfa też tak miałem jak go kupiłem przerobiłem do ORI stanu i nie zmniejszyło mi to mocy :-)
łukasz1983 napisał(a):Co do wiercenia otworów w obudowie filtra to fakt nie wiele to da,lepiej kupić dobrą wkładkę filtra.

Poszukajcie po sklepach i porównajcie producentów szukajcie pod względem
gęstości materiału filtrującego i powierzchni absorbowania :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez k-m-r1 » 20 maja 2014, o 09:43

jakakolwiek modyfikacja w dolot i wylot zmienia charakterystykę mocy i momentu silnika


wiem bo tydzień temu na politechnice opolskie robione był testy
jest dostępna hamownia a studenciaki był ciekawe to działaliśmy

problem jest taki że to bezyna z lpg
jeśli zmieniasz proporcje paliwa to LPG dobiera sobie wg sondy lambda jaka ma byc wartość paliwa
i jeśli modyfikujemy w pewnych granicach to faktycznie dawka jest odpowiednia i moc większą ale to wartości max 10% w stosunku do oryginału

i teraz jeśli dokładamy stożek robimy jakieś cuda typu wentylatory dziurki zmienia sie charakterystyka dolotu zmieniając opory powietrza w dolocie i tak dalej .... w efekcie powoduje to zmianę stosunku masowego O2 do LPG i przesunięciem punktu spalania jeśli nie zbadamy jakie proporcje są w spalinach możemy miec że silnik ładnie wstaje na poczatku potem nie ciągnie lub odwrotnie jeśłi dawka za uboga bedzie wypalało zawory jeśli dawka za bogata strzelac będzie niedopalanie paliwa i w komin idzie.

ciepłe powietrze jest po to by silnik szybko sie nagrzał i osiagnoł odpowiednią temp
przez to osiagnie swój optymalny zakres pracy
dodatkowo cieple powietrze ogrzewa zimne paliwo inaczej sie paliwo miesza w warstwach i na jeżu szybciej odparowuje gdy silnik jest zimny

efekt zimne idzie lepiej TAK alej to nie TDI i lambda zbada że został tlem to da więcej LPG by dopalić tlem
Ja bym zamiast grzebać ze stożkami wymienił filtry świece przewody kopułka palec. Nowy olej + cerami-zer ( badania na politechnice OP potwierdziły że działa) i zatankować auto na lepszej stacji 4 grosze drożej na 1L a auto jedzie a nie ma spalanie stukowego do którego chcecie tu doprowadzic
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pietrasiak2 » 20 maja 2014, o 14:17

k-m-r1 napisał(a):jakakolwiek modyfikacja w dolot i wylot zmienia charakterystykę mocy i momentu silnika


wiem bo tydzień temu na politechnice opolskie robione był testy
jest dostępna hamownia a studenciaki był ciekawe to działaliśmy

problem jest taki że to bezyna z lpg
jeśli zmieniasz proporcje paliwa to LPG dobiera sobie wg sondy lambda jaka ma byc wartość paliwa
i jeśli modyfikujemy w pewnych granicach to faktycznie dawka jest odpowiednia i moc większą ale to wartości max 10% w stosunku do oryginału

i teraz jeśli dokładamy stożek robimy jakieś cuda typu wentylatory dziurki zmienia sie charakterystyka dolotu zmieniając opory powietrza w dolocie i tak dalej .... w efekcie powoduje to zmianę stosunku masowego O2 do LPG i przesunięciem punktu spalania jeśli nie zbadamy jakie proporcje są w spalinach możemy miec że silnik ładnie wstaje na poczatku potem nie ciągnie lub odwrotnie jeśłi dawka za uboga bedzie wypalało zawory jeśli dawka za bogata strzelac będzie niedopalanie paliwa i w komin idzie.

ciepłe powietrze jest po to by silnik szybko sie nagrzał i osiagnoł odpowiednią temp
przez to osiagnie swój optymalny zakres pracy
dodatkowo cieple powietrze ogrzewa zimne paliwo inaczej sie paliwo miesza w warstwach i na jeżu szybciej odparowuje gdy silnik jest zimny

efekt zimne idzie lepiej TAK alej to nie TDI i lambda zbada że został tlem to da więcej LPG by dopalić tlem
Ja bym zamiast grzebać ze stożkami wymienił filtry świece przewody kopułka palec. Nowy olej + cerami-zer ( badania na politechnice OP potwierdziły że działa) i zatankować auto na lepszej stacji 4 grosze drożej na 1L a auto jedzie a nie ma spalanie stukowego do którego chcecie tu doprowadzic


Zgodzę się co co wypowiedzi w jednym aspekcie ze robisz to w praktycznie w warynkach labolatoryjnych i z oprzyrządowaniem pomiarowym.Tak odbywają się testy
W garażu , w warsztacie bez specjalistycznego sprzętu to możemy sobie popisać.
Chyba że ktoś to zrobi-zrobił opisał dokładnie metodę przeróbki , jest ona potwierdzona to można się bawić .
Tak to moim zdaniem szkoda wydawania pieniędzy , czasu i silnika , bo niewłaściwą modernizacją można narobić więcej szkody niż wzrostu mocy
A poza tym te silniki już mają i tak dużo przejechane że żyłowanie ich to duże ryzyko tym bardziej na LPG.
To takie moje obserwacje z życia jak widzę co ludzie do warsztatu przyprowadzają :-)
:-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości