Problem z gazem

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 28 sie 2008, o 09:37

a może jakiś problem z niedogrzanym parownikiem bo problemy zaczynają się gdy samochód się zagrzeje więc termostat się otwiera i wtedy jest jakieś zaburzenie w przepływie płynu przez parownik i przy dużym poborze gazu zamarza i silnik gaśnie a po przełączeniu na bęzynę trochę się rozgrzeje i puszcza gaz...wiem że teoria jest pokrętna ale teoretycznie jest to możliwe...przy zatkanym filterku wystarczyło by ując gazu i silnik by pracował normalnie...ja bym sprawdził poziom płynu i sposób podłączenia węży do podgrzewania parownika

[ Dodano: 2008-08-28, 09:45 ]
a może poprostu masz zły parownik włożony i on nie wyrabia bo przecież parowniki dobiera się pod pojemność i moc silnika...tylko że wtedy to raczej problemy by były rownież na chłodnym silniku

[ Dodano: 2008-08-28, 09:49 ]
więc następnym razem gdy Ci się tak stanie to pobocze, awaryjne i migiem pod maskę sprawdzić czy parownik ciepły
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

Postprzez Matt_at » 28 sie 2008, o 10:51

Tak tylko gdzie ten parowmik jest ? Zauważyłem jeszcze takie cos ze jak to sie dzieje i np zatrzymałbym auto ale nie zgasił to trzyma bardzo niskie obroty 7500-8000 normalnie jest ponad 9000 i zauważyłem tez ze jak otworze maskę to płyn chyba do chłodnicy wycieka i jest az zagotowany
Matt_at
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 09:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez mani51 » 28 sie 2008, o 11:03

Matt_at napisał(a):płyn chyba do chłodnicy wycieka i jest az zagotowany


tak być nie może :-x przeciez wykończysz silnik...jak często dolewasz płyn,jeśli w ogóle dolewasz? co z temperatura silnika? Zrób z tym porządek a dopiero bierz się za gaz

a parownik jest gdzieś w komorze silnika, taka metalowa puszka do której dochodzą dwa przewody od układu chłodzenia, jeden przewód do mixsera w przepustnicy oraz rurka miedziana i kilka kabelków
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Matt_at » 28 sie 2008, o 11:46

Jest to moje pierwsze auto wiec sory wczoraj troche ulalem temp dochodzi nawet do 110
Matt_at
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 09:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez mani51 » 28 sie 2008, o 12:12

przedewszystkim usunąć nieszczelność wlać płynu tyle ile ma być i odpowietrzyć. Bo za mało płynu też moze być powodem grzania się silnika ale jeśli gotuje Ci płyn to w układzie jest takie ciśnienie że wywali go przez najmniejszą dziurkę a nawet przez korek

a wentylator się załącza? przy jakiej temperaturze, jeśli nie, ewentualnie powyżej 100 to na pierwszy ogień termostat bo może się zaciął... powodów może być wiele szukaj na forum bo w ostatnim czasie pełno było takich tematów...a jak się uporasz z chłodzeniem to nie powinieneś mieć problemu z gazem...i radzę Ci żebyś szybko coś z tym zrobił bo częste przegrzewania silnika przyczyni się do jego szybkiej śmierci a wtedy :cry:

a jeśli się nie bardzo orientujesz to niestety bedziesz musiał skorzystać z pomocy mechanika najlepiej znajomego żeby Cie nie wycyckał z kasy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Matt_at » 28 sie 2008, o 16:16

problem z gazem rozwiązny ( chyba) ulałem troche płynu i trzyma 90 stopni i już jest ok ale jeszcze nie testowałęm do końca bo akurat nie jeżdzę musiało się jakieś odcięcie załączac przy tej temperaturze.-dziwi mnie tylko to że jak wyłaczałem gaz i ponownie właćzałem już było ok ale to już chyba nieważne

[ Dodano: 2008-08-28, 17:56 ]
jendak problem nie rozwiązany :( wprawdzie temperature mi teraz ładnie trzyma 90 i załącza sie wiatrak i spada do 80 .... jednak dalej problem z gazem jest. Pojechałem w trase i dokładnie jest tak :

Jade jade dopiero co zapaliłęm auto wciesne pedał i idzie jak burza po 15 minutach jak juz sie zagrzeje wrzucam ten sam bieg daje gazu i obroty tak powollllii idą w góre jakbym normalnie na ręcznym cały czas jechał ... jakby coś mnie hamowało. obrpoty sie niby zwiekszają ale znacznie wolniej i auto przez to rozpędza się jak furmanka...
Matt_at
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 09:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez mani51 » 28 sie 2008, o 18:33

czyli wracamy do punktu wyjścia czy jest lepiej na tym gazie niż było? nie piszesz teraz że samochód gaśnie tak jak poprzednio

to jest parownik i prawdopodobnie u Ciebie też będzie w tym samym miejscu

Obrazek

powiem tak-jeśli to nie jest problem niedogrzanego parownika to moje pomysły sie koncza poza tym że może sterownik łapie jakieś błędy a po wyłączeniu i włączeniu wszystkie sie kasuja ale z elektroniką to ja już Ci nie pomogę
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Matt_at » 28 sie 2008, o 20:14

Wręcz przeciwnie teraz to w ogole sie nie da jechac co włącze gaz to zaczyna strzelać i gaśnie obecnie sie da jechac tylko na benzynie ...
Matt_at
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 09:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez mani51 » 28 sie 2008, o 20:27

to teraz już tylko wizyta u gazownika
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Matt_at » 29 sie 2008, o 01:11

a wiesz co padło ??
Matt_at
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 09:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez mani51 » 29 sie 2008, o 06:12

chyba mnie nie posądzasz o ukrywanie czegoś? :evil:

poprostu trzeba jechać na coś w rodzaju przeglądu i regulację bo jeśli chodzi na pb a na gazie nie to tylko gazownik a jak nie chcesz do gazownika to sam rozbieraj parownik, wyczyść go, zmień ten filterek, i poszukaj kabla do swojej instalki podepnij pod kompa i reguluj...napisz jaki masz sterownik do gazu jak go znajdziesz to może ktoś z forumowiczów powie jak to ustawić a jak dobrze poszukasz to na forum elektrody albo motonews były opisy ustawień pod konkretne sterowniki i samochody...jeśli nie wiesz gdzie masz parownik i sterownik to wrzuc jakieś fotki z komory silnika to postaram(y) się wypatrzeć
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Matt_at » 29 sie 2008, o 19:01

wiem gdzie mam parownik znalazłem instalacja sie nazywa BINGO bodajże
Matt_at
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 09:32
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości