grzeje sie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

grzeje sie

Postprzez piotrekk » 19 sie 2008, o 12:23

mam nie mały problem... grzał mi sie silnik po czym wymieniłem termostat ale usterka jest nadal a nawet i poważniejsza- silnik po przejechaniu kilometra ma 110 stopni na zegarze i nie wchodzi na obroty( muli sie) powiedziano mi ze to moze być czujnik temperatury ale po wymianie na nowy dalej jest tak samo... prosze pomocy :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany: dodam jeszcze ze mam silnik 1.6 benzyna gaz z 1993 roku
piotrekk
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sie 2008, o 12:15
Lokalizacja: ziębice

grzeje sie

 

Postprzez łaksiak » 19 sie 2008, o 12:29

a może pompe wodną szlak trafił ?? :oops:
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez piotrekk » 19 sie 2008, o 12:36

:-o jak to sprawdzic?
piotrekk
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sie 2008, o 12:15
Lokalizacja: ziębice

Postprzez łaksiak » 19 sie 2008, o 12:49

ja nie wiem, ale zapewne ktoś mądrzejszy pomoże :-) :oops:
mozna też podejrzewać chłodnice albo ten nowy termostat jest trafiony i się nie otwiera
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez piotrekk » 19 sie 2008, o 12:53

z tym termostatem to juz lepsza opcja:) jutro go wyciagne i zobaczymy jak to bedzie..
piotrekk
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sie 2008, o 12:15
Lokalizacja: ziębice

Postprzez mani51 » 19 sie 2008, o 12:56

sprawdź termostat - czajnik termometr i patrz przy jakiej temp. się otworzy.zwróć uwagę na dokładne ułożenie termostatu na jego miejscu-u mnie był minimalnie przekrzywiony i też silnik się grzał .Jesli chodzi o pompę to można ją sprawdzić- na odpalonym silniku należy obserwować czy z wężyka od przelewu (taki cienki dochodzący do górnej części zbiorniczka wyrównawczego) leci płyn najlepiej go zdjąć i koniec wsadzić przez korek do zbiorniczka...może chłodnica już przytkana?
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez piotrekk » 19 sie 2008, o 13:05

co do dokładnego ułożenia nie jestem pewien a gdybym go wyciągnał i bez niego odpalil to nic sie nie stanie?
piotrekk
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sie 2008, o 12:15
Lokalizacja: ziębice

Postprzez mani51 » 19 sie 2008, o 14:37

termostat nie tylko otwiera przepływ przez duży obieg, jednocześnie zamyka mały obieg więc jeśli go nie założysz to plyn popłynie tam gdzie będzie miał mnieszy opór. Jeśli masz zatkaną chłodnicę to będzi krążył w małym obiegu ale najprawdopodobniej będzie tak, że na postoju prędzej czy później złapie temperaturę, ale gdy tylko ruszysz to temp spadnie. Silnikowi nic się nie stanie, ale w czasie jazdy nie będzie dogrzany więc będzie miał większy apetyt...
piotrekk napisał(a):silnik po przejechaniu kilometra ma 110 stopni na zegarze i nie wchodzi na obroty( muli sie)
nie jestem pewien, ale może to być wina uszczelki pod głowicą sprawdź czy po odpaleniu silnika węże nie robią się twarde
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez piotrekk » 19 sie 2008, o 22:54

spradzałem to wczesniej i górny wąż jest twardy a w dolnym czuć ze płynie ciecz...

[ Dodano: 2008-08-19, 22:58 ]
aha i jeszcze jedno wogóle wiatrak sie nie włacza przy temp ponad 100 stopni

[ Dodano: 2008-08-20, 11:39 ]
wyciągnełem termostat i ci dziwne temperatura po pewnym czwsie skoczyla na prawie 110 i wiatrak sie włacvzył
piotrekk
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sie 2008, o 12:15
Lokalizacja: ziębice

Postprzez neo2223 » 20 sie 2008, o 14:57

ja mam podobna sytuacje pompa podaje płyn po przejechaniu km na zegaze 100 110 jak mam zimny silnik płyn w zbiorniczku jest pomiędzy min a max po uruchomienu silnika po chwilowej jego pracy poziom płynu w zbiorniczku jest na max nie wiem dlaczego :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany:
Avatar użytkownika
neo2223
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 21:00
Lokalizacja: słupsk

Postprzez oszima » 20 sie 2008, o 15:11

Witam. Ja miałem podobny problem. Wymieniłem termostat, czujnik i działo sie to samo. Wywaliło uszczelkę pod głowicą. Splanowałem głowice wymieniłem uszczelkę i co sie {cenzura} okazało że chłodnica była zapchana jakimś gównem do uszczelniania chłodnic. węże były pozatykane i nie było obiegu. Zobacz chłodnice bo ci wywali uszczelkę i będzie to niepotrzebne.
Zapraszam do obejrzenia --------------> http://www.golf3.pl/topics2/golf-18-92- ... .htm#56717
Avatar użytkownika
oszima
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23 paź 2007, o 18:32
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez mani51 » 20 sie 2008, o 15:25

spradzałem to wczesniej i górny wąż jest twardy a w dolnym czuć ze płynie ciecz...

[ Dodano: 2008-08-19, 22:58 ]
aha i jeszcze jedno wogóle wiatrak sie nie włacza przy temp ponad 100 stopni

[ Dodano: 2008-08-20, 11:39 ]
wyciągnełem termostat i ci dziwne temperatura po pewnym czwsie skoczyla na prawie 110 i wiatrak sie włacvzył


myślę że w twoim przypadku problem to czujnik temperatury cieczy-pokazuje za wysoką temperaturę.
odpal silnik bez korka w zbiorniczku i poczekaj aż załączy sie wentylator, jeśli z układem jest wszystko w porządku to nic się nie stanie, tzn nie powinno Ci zagotować płynu ani go wyrzucić. Wtedy to już na pewno czujnik-tylko kup jakiś porządny cztero pinowy z żółtą opaską

neo2223 napisał(a):ja mam podobna sytuacje pompa podaje płyn po przejechaniu km na zegaze 100 110 jak mam zimny silnik płyn w zbiorniczku jest pomiędzy min a max po uruchomienu silnika po chwilowej jego pracy poziom płynu w zbiorniczku jest na max nie wiem dlaczego


nie całkiem podobna-u Ciebie stawiam na uszczelkę pod głowicą. też zapal silnik bez korka i obserwuj płyn-jeśli pojawiają się bąble powietrza to zmieniaj uszczelkę. U ciebie w pewnym momencie może wyrzucić płyn więc ostrożnie. ale jeżeli nic się nie stanie do chwili załączenia wentylatora to poczekaj jeszcze troczę niech się układ dobrze odpowietrzy i dopiero zakręć korek

[ Dodano: 2008-08-20, 16:03 ]
oszima, ma rację bo zatkana chłodnica może to spowodoawć ale jak w płynie są bąble to już raczej uszczelka ale jak nie ma bąbli to chłodnica
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości