Problem z wymiana klockow golf 1.6 AEK

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Problem z wymiana klockow golf 1.6 AEK

Postprzez Nervusek » 10 sie 2014, o 08:33

Witam, wczoraj zabralem sie za wymiane tarcz i klockow w moim golfie i gdy juz tarcze byly na aucie to okazalo sie, ze nie da rady cofnac tloczkow bo brakuje mi ok. 1cm zeby zalozyc zacisk na klocki :-( Podejrzewam ze musze wymienic te tloczki, bo mam rozerwana gume na nich i palcem czuc, ze powierzchnia tloczkow nie jest calkiem gladka. Mysle, ze nigdy nie byly wymieniane, bo auto ma 150 tys przejechane. Moje pytanie: Czy ktos jest mi w stanie udzielic porady jak sie zabrac za wymiane? od czego zaczac? co z plynem hamulcowym? jeszcze tego nie robilem i stad brak wiedzy. Z gory dzieki za odpowiedzi

P.S. Wyzej chodzi o tyl, bo przodu jeszcze nie robilem, ale podejrzewam ze bedzie to samo.
Nervusek
 

Problem z wymiana klockow golf 1.6 AEK

 

Postprzez Marek » 10 sie 2014, o 08:44

A jakie masz tarcze i klocki ? Z tego co się orientuję jak kupiłeś tarcze wentylowane, które są szersze niż pełne, a klocki kupiłeś pod tarcze pełne (klocki pod wentylowane są węższe) to też może być problem... a przynajmniej tak mi się wydaje chociaż głowy nie dam za to, więc poczekaj jeszcze na odpowiedź kogoś kto bardziej ogarnia mechanikę.
Ja mam u mnie ponad 200tys i też tłoczki nigdy nie były wymieniane.
Rozumiem, że dzieje Ci się tak z obu stron ?
Weź suwmiarkę i zmierz szerokość starych tarcz i klockow, a potem porównaj z nowymi.
Avatar użytkownika
Marek
VIP
 
Posty: 296
Dołączył(a): 26 wrz 2013, o 22:24
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Postprzez Nervusek » 10 sie 2014, o 09:01

Tarcze mam z tylu niewentylowane i klocki sa pod te tarcze, wszystko bylo dobierane katalogowo, wiec mysle ze nie mozna tu mowic o pomylce :-(
Nervusek
 

Postprzez Luki20jahre » 10 sie 2014, o 11:52

Witam kolegę ;) Ja robiłem regenerację dzięki materiałowi z YT https://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s z tym że ja miałem schrzanione do reszty zaciski i musiałem je wymienić :) Co do tłoczka możliwe że wystarczy go wyczyścić i będzie ok obejrzyj go czy nie ma wrzerów itd ;) Zestaw regeneracyjny ok 30 zł. Pozdrawiam
Ps kup sobie smar miedziany i smar do tłoczków ;)
Avatar użytkownika
Luki20jahre
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 12:37
Lokalizacja: Stargard

Postprzez pawelus6 » 10 sie 2014, o 13:30

Kolego, jeżeli mówimy o tylnych tarczach to sprawa prosta - tłoczka nie wcisniesz do konca, trzeba go wkręcic w przeciwienstwie to przednich tłoczków.

Używa sie do tego takich zestawów:
http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 15957.html

Z powodu budowy tylnych zacisków (hamulec roboczy i ręczny) tłoczki dodatkowo się wkręca, bez sprzętu da sie to zrobic (kumpel kiedys kombinował z kluczem od kątówki, albo klucz nasadowy uszkodzony podciac tak żeby się w ząbki wbić w tłoczku)
Tutaj widać te wcięcia w tłoczku na zestaw do wkręcania:
Obrazek
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Nervusek » 10 sie 2014, o 18:48

pawelus6 napisał(a):Kolego, jeżeli mówimy o tylnych tarczach to sprawa prosta - tłoczka nie wcisniesz do konca, trzeba go wkręcic w przeciwienstwie to przednich tłoczków.

Używa sie do tego takich zestawów:
http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 15957.html

Z powodu budowy tylnych zacisków (hamulec roboczy i ręczny) tłoczki dodatkowo się wkręca, bez sprzętu da sie to zrobic (kumpel kiedys kombinował z kluczem od kątówki, albo klucz nasadowy uszkodzony podciac tak żeby się w ząbki wbić w tłoczku)
Tutaj widać te wcięcia w tłoczku na zestaw do wkręcania:
Obrazek


Tak tez podejrzewalem, ale szczerze mowiac mialem nadzieje, ze sie wcisnie :-(

Czy cos tanszego moze byc? http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 15455.html

[ Dodano: 2014-08-10, 17:50 ]
Luki20jahre napisał(a):Witam kolegę ;) Ja robiłem regenerację dzięki materiałowi z YT https://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s z tym że ja miałem schrzanione do reszty zaciski i musiałem je wymienić :) Co do tłoczka możliwe że wystarczy go wyczyścić i będzie ok obejrzyj go czy nie ma wrzerów itd ;) Zestaw regeneracyjny ok 30 zł. Pozdrawiam
Ps kup sobie smar miedziany i smar do tłoczków ;)


Dzieki za link, obejrzalem caly i mysle ze jutro kupie zestaw naprawczy bede dzialal. Jezeli uda mi sie to zrobic teraz, to pewnie na pare dobrych lat bedzie spokoj :-)
Nervusek
 

Postprzez pawelus6 » 10 sie 2014, o 22:30

Ja pracowałem dokładnie na takim, jak wysłałeś.
Wiec moze być ;) Ja wkleiłem link poglądowy zebys wiedział ocb
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 10 sie 2014, o 23:30

bez sensu kupować na jedną naprawę weź żabkę do wkręcania i ścisk stolarski do wciskania - obie czynności równocześnie trzeba robić. Gumki kup dobre - nie popularny Autofren to badziew, są zestawy chyba ATE porządne, tłoczek - możesz zmienić ale ja wiem czy trzeba? Jeśli nie ciekł to niekoniecznie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawelus6 » 11 sie 2014, o 13:52

pablomed napisał(a):bez sensu kupować na jedną naprawę weź żabkę do wkręcania i ścisk stolarski do wciskania - obie czynności równocześnie trzeba robić. Gumki kup dobre - nie popularny Autofren to badziew, są zestawy chyba ATE porządne, tłoczek - możesz zmienić ale ja wiem czy trzeba? Jeśli nie ciekł to niekoniecznie


Ja go nie namawiałem do kupna, tylko pokazałem co trzeba zrobic i przeważnie czym to się robi ;) Można przerobic też klucz nasadowy (ponacinać kątówką zeby 2 ząbki zostały, czasami klucze do kątówek pasują, można też zabkami) Alke faktycznie na 1 naprawę się nie opłaca ;)
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Nervusek » 14 sie 2014, o 21:06

Ok, wszystko zrobilem! Wymienilem tarcze, klocki, uszczelki na tloczku itd. Pociezkich doznaniach podaczas proby odkrecenia lewego zapieczonego na amen tloczka, przyszedl czas na odpowietrzenie hamulcow, tylko jak? :-o Pomoze ktos?

Jaki jest plyn w golf iii? ile go wchodzi? bo musze kupic.
Nervusek
 

Postprzez pawelus6 » 14 sie 2014, o 21:59

Nervusek napisał(a):Ok, wszystko zrobilem! Wymienilem tarcze, klocki, uszczelki na tloczku itd. Pociezkich doznaniach podaczas proby odkrecenia lewego zapieczonego na amen tloczka, przyszedl czas na odpowietrzenie hamulcow, tylko jak? :-o Pomoze ktos?

Jaki jest plyn w golf iii? ile go wchodzi? bo musze kupic.


Odpowietrzanie jest proste, wydaje sie cięzkie ;)
Najlepiej załatw sobie gumowy, przeźroczysty wezyk który bedziesz nakładał na odpowietrznik (zakładam ze wiesz jak wyglada ;) ) Zakładasz go a drugi koniec daj do jakies butelki zeby nie zachlapać podłogi czy czegos tam.
Potrzebna też druga osoba, płyn zalany na max w zbiorniczku i osoba jedna siedzi w aucie i pompuje pedał hamulca PEŁNE RUCHY, z czasem pedal lekko stwardnieje, osoba w samochodzie ma na niego wywierać nacisk, a ty popuszczasz odpowietrznik az pedał zejdzie do podłogi, zakrecasz odpowietrznik, i potem znowu pompowanie i znowu to samo. Robisz do czasu aż nie będziesz widział pęcherzyków powietrza w przewodzie załozonym na odpowietrznik.

W tyle odpowietrzniki są na klucz 7mm (przy bębnach, możliwe ze zaciski mają to samo), a przód na 11mm jak się nie mylę.
Odpowietrzanie zaczynasz od koła najdalej od serwa, czyli jest to prawy tył, potem lewy tył, prawy przód, lewy przód. Cały czas pilnuj stanu płynu w zbiorniczku. Co do ilosci płynu to nie znam, musisz poszukać info.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Nervusek » 17 sie 2014, o 19:28

Dzieki za rady, oczywiscie ze skorzystalem! Ale... pojawil sie problem!

Zaczalem odpowietrzac od prawego tylnego kola i mimo pompowania itd, nie poleciala kropla plynu z odpowietrznika :-( Pomyslalem, przejde do kola lewego... i tu polecial i teraz jest dziwnie, bo hamuje mi jakby tylko na lewa strone! Co w takim przypadku zrobic?
Nervusek
 

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości