wszystko działało - odpaliłem silnik i się zjarało..

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Postprzez gawior » 28 kwi 2013, o 21:02

W temacie do którego link zapodałeś powyżej chodzi właśnie o uwaloną masę na RCA

Czepiam się i upieram, bo przerabiałem temat że tak powiem od lewej do prawej.
Owszem są i sprzęty, które są tak upierdliwe, że w Golfie III łapią wszystko i nijak normalnymi zabiegami nie idzie tego wykluczyć.

Zanim oddasz sprzęt do szpeca, to sprawdź najpierw czy to to.
Kod: Zaznacz cały
http://www.strefacaraudio.pl/topic/11020-zaklocenia-swist-silnika-szumy-w-glosnikach-poradnik/
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

 

Postprzez bogib184 » 28 kwi 2013, o 21:43

No ale poprawy w świstach nie ma rozumie ? Żadnych ? No to pozostaje sprawdzić czy w radiu masa nie ucierpiała przy chinchach i we wzmacniaczu. Tak jak Ci zaproponowałem - jak skończą się pomysły, możesz podesłać RFa do mnie i jak go sprawdzę, czy oby nic się nie uszkodziło po tych "wstępnych przygodach z montażem" :hyhy:
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez killah » 28 kwi 2013, o 22:27

bogib184 napisał(a):No ale poprawy w świstach nie ma rozumie ? Żadnych ? No to pozostaje sprawdzić czy w radiu masa nie ucierpiała przy chinchach i we wzmacniaczu. Tak jak Ci zaproponowałem - jak skończą się pomysły, możesz podesłać RFa do mnie i jak go sprawdzę, czy oby nic się nie uszkodziło po tych "wstępnych przygodach z montażem" :hyhy:


nie róbcie ze mnie idioty ok?

z tego co pamiętam podczas pierwszego uruchomienia (przed właczeniem auta) już było słychać przyciski radia i laser. Więc już w tamtym momencie było coś nie tak.
killah
 

Postprzez bogib184 » 28 kwi 2013, o 23:12

Niech Ci będzie, ale jak Kolega Gawior pisze o masie RCA, to się denerwujesz, że chodzi o głupie kable RCA, które tak, czy inaczej położyłeś źle. Nie chodzi o te kable, tylko sprawdź sobie cienkim kabelkiem, czy wyjścia na wzmacniacz w radiu, mają masę. Bierzesz cienki kabelek, dotykasz zewnętrznego kołnierza we wtyku RCA, a dugi koniec kabelka do obudowy w radiu/ Jak zakłócenia zmniejszają się, to masz uszkodzoną masę RCA w radiu, czyli na płycie radia prawdopodobnie uszkodzony bezpiecznik od RCA, ten sam patent możesz zrobić przy wzmacniaczu.
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez killah » 29 kwi 2013, o 08:06

bogib184 napisał(a):Niech Ci będzie, ale jak Kolega Gawior pisze o masie RCA, to się denerwujesz, że chodzi o głupie kable RCA, które tak, czy inaczej położyłeś źle. Nie chodzi o te kable, tylko sprawdź sobie cienkim kabelkiem, czy wyjścia na wzmacniacz w radiu, mają masę. Bierzesz cienki kabelek, dotykasz zewnętrznego kołnierza we wtyku RCA, a dugi koniec kabelka do obudowy w radiu/ Jak zakłócenia zmniejszają się, to masz uszkodzoną masę RCA w radiu, czyli na płycie radia prawdopodobnie uszkodzony bezpiecznik od RCA, ten sam patent możesz zrobić przy wzmacniaczu.


ok. sprawdzę dzisiaj. A co do masy to czy wzmak jak jest przykręcony do siedzenia na śruby przez co jakby nie patrzeć łapie masę z siedzenia to jest prawidłowo zamontowany? Na kilku stronach jak czytałem to odradzali takie rozwiązanie. Tak więc wolę upewnić się co do tej kwestii :]

A co do kablów RCA - idą już u mnie jak Bozia przykazała i teraz są poprowadzone na środku auta więc więcej nie poruszajmy tematu złego rozplanowania ich.

Tak więc chyba zostało tylko 3 rzeczy sprawdzić. Masy RCA oraz wzmaka + pusczenie masy do wzmacniacza bezpośrednio od Aku. Tylko jak ja taki 35mm2 kabel następny poprowadzę Oo Poprzedni był przy swapie puszczony to był dostęp jak talala :)
killah
 

Postprzez PiJey88 » 29 kwi 2013, o 10:37

zacznij od podstawowych rzeczy... podepnij inne radio, jak się nie poprawi to wiadomo że to nie wina radia, potem spróbuj podpiąć inny wzmak od kogoś, jak też nie pomoże to znaczy że wina okablowania, wtedy tez po kolei próbuj z kablami, np inne RCA, nie kładź ich pod tapicerkę tylko na krótko podłącz pod radio i potem do wzmaka bez żadnego układania kabli

ja stawiam na zepsute radio :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 29 kwi 2013, o 20:23

od czego by tu zacząć hmm:

1) Może od tego że przełożyłem kabel masowy. Na początku wydawało mi się, że coś to dało i świsty się zmniejszyły ale raczej w przypadku tego tylko masa bezpośrednio z aku pomoże. No może troszkę jednak zmalały ale na pewno nie zostały wyeliminowane.

Na razie kabel jest podpięty tak:
Obrazek

2) Przepinałem kable RCA i puszczałem osobno remote - brak rezultatu

3) Zwierałem boki chinch RCA z masą wzmaka oraz radia. Ten zabieg nie pomógł

4) Odkręcenie wzmaka - nie pomaga

Generalnie to chyba są 2 problemy. 1 to gwizdanie po włączeniu silnika, które można rozwiązać masą z aku oraz słyszenie przycisków radia i lasera w głośnikach. Co do drugiego to chyba już wszystko przetestowałem prócz przełożenia radia. Na dniach postaram się u kogoś swoje radio sprawdzić. Przełączanie przycisków radia i laser słychać na wyłączonym silniku też jakby kogoś to interesowało.

Tak więc pora poszukać chyba jakiegoś denona albo beckera :roll:
killah
 

Postprzez killah » 29 kwi 2013, o 23:02

phase napisał(a):Podepnij empeczy i będzie wszystko jasne.


czy jakbyś mógł tak łaskawie opuścić ten temat to byłoby wszystkim milej. Podejrzewam że Twoja wiedza jest jeszcze mniejsza od mojej.

Post zgłoszony do moderacji.

Żeby z tematu nie zbaczać wyczytałem fajną rzecz na angielskim CA forum. Jak jest w aucie lipna masa - np złe, niedokładne połączenia z karoserią - to może się zdarzyć tak że wzmak pcha masę przez RCA i przez to ją upala. Niestety jak to ładnie napisali gdy takie coś się pojawia to oznacza tylko jedno - uszkodzenie już się pojawiło. Do sprawdzenia masy a sprzęt do naprawy.

sprawdzę jeszcze połączenie rca tak żęby tylko sygnał wchodził a masy były niepodłączone. jednym to pomaga.
killah
 

Postprzez phase » 30 kwi 2013, o 08:53

Gdybyś podpiął zewnętrzny nośnik jak mp3 lub telefon to byś się przekonał.

A nie jak dzieciak dajesz z ucha.

Robisz błędy w instalacji i jeszcze się rzucasz.

A twoja wiedza i buńczuczność ehhh szkoda mówić.

Ps. to też możesz zgłosić jak i 2 poprzednie podpowiedzi.

Później sam mi przyznasz rację.

Nie odpisuj już na tego mojego posta tylko szybciutko sprawdź to co ci napisałem a później

zgłaszaj :lol:

Do moderatora , jeżeli moje stwierdzenia i rady były nietrafione to ostrzeżenie jest ok

ale jak sie potwierdzą to masz mi je usunąć.

Powinieneś wiedzieć o czym piszę skoro moderujesz dział CA.
Avatar użytkownika
phase
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:08
Lokalizacja: Wawa

Postprzez PiJey88 » 30 kwi 2013, o 09:42

phase, dobrze pisze, możesz podpiąć jakąś mp3 czy telefon przez kabel jack->rca bezpośrednio pod wzmacniacz, nie będziesz musiał demontować radia, pominiesz radio i długie kable RCA, zobaczysz mniej więcej gdzie szukać, czy po stronie radia czy po stronie wzmaka
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k0nr4d » 30 kwi 2013, o 09:44

Po primo, to sprawdź stan instalacji elektrycznej auta oraz wzmacniacza: masy i ładowanie, popraw masę dodatkowym krótkim przewodem 20mm^2. Należy przepikać wszystkie połączenia, również między masami instalacji a masą wzmacniacza. Konektor masy wzmacniacza wypada przykręcić do oczyszczonej blachy posmarowanej smarem miedzianym. Jeśli słychać cuda z radia na wyłączonym silniku, to na 100% jest to problem pomiędzy wyjściem liniowym radia a wejściem wzmacniacza. Gwizdy na uruchomionym silniku, to altek wchodzący w sygnał.

P.S. Czy radio to Pionek? ;-)
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez killah » 8 maja 2013, o 18:43

Może Phase pisze dobrze ale sposób wypowiedzi jest bardzo irytujący.

postaram się skołować taką przejściówkę chociaż na sobotę już umówiłem się na podmiankę radia.

Radio to:
ALPINE CDA-9851r

Wiem że chciałeś napisać że upalona masa RCA bo pewnie pionek. Ale nie wykluczam tego też w tej alpinie.

W kilku tematach czytałem, że ludzie mieli podobne problemy jak ja i np upalona masa rca powodowała i gwizdy i takie dźwięki jakby lasera albo inne wianki. Szczerze to nawet niech się okaże że padło radio - przynajmniej będę wiedział co wymienić.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Panowie podmianka radia i takie same objawy. Na wyłączonym silniku nadal było słychać dziwne nienaturalne odgłosy a na włączonym piszczenie - i to jeszcze głośniejsze!

Tak więc chyba ze wzmakiem coś nie elo
killah
 

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości