sprzęgło czy linka?

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

sprzęgło czy linka?

Postprzez sławek2705 » 9 kwi 2009, o 15:59

witam forumowiczów oto mój problem:
podczas zmieniania biegów od dłuższego czasu sprzęgło za szybko puszcza tzn jest szarpnięcie i nie ma płynnego zwolnienia sprzęgła
sprzęgło bierze dopiero w połowie (pedał można trzymać wciśniety do połowy a sprzęgło nie reaguje)
aby w miarę płynnie zmienić bieg trzeba baaardzo powoli zwalniać pedał
dodam jeszcze ze zmianą biegów w innych autach nie mam żadnych problemów:)
czekam na opinie
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

sprzęgło czy linka?

 

Postprzez Repsol » 9 kwi 2009, o 17:15

A czy podczas wbijania jedynki/wstecznego lub zmiany biegów występują zgrzyty :?:

Ja kiedyś jak jeszczę jeździłem Seicento miałem w nim podobny problem, też sprzęgło gwałtownie mi puszczało i okazało się że wyrwało mi jedną ze sprężyn w tarczy sprzęgłowej. Tyle tylko, że poza zrywaniem sprzęgła miałem też problemy z wkładaniem biegów.

Poczekaj na innych aż się wypowiedzą ;-)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez sławek2705 » 9 kwi 2009, o 18:55

biegi wbijam jednym palcem i nawet dziwię się troche bo w niejednym młodszym samochodzie wchodzą dużo ciężej (mój klekot jest z 1993roku)
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Postprzez rogal133 » 9 kwi 2009, o 19:48

jesli bylaby to linka to ciezko rez by sie wciskalo sprzeglo i czul bys takie jakby szarpniecia a nie moglbys plynnie wcisnac. najlepiej to rozczep linke i zobacz czy ona luzno codzi w pancerzu
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez sławek2705 » 9 kwi 2009, o 20:05

a nie ma związku że pedał sprzęgła lekko wchodzi do połowy i dopiero po połowie zaczyna "działać" sprzęgło?
może to już koniec sprzęgła?
raczej sprzęgło się nie ślizga:*
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Postprzez rogal133 » 10 kwi 2009, o 16:08

to bedzie cos z linka chyba bo nie ma tak ze sprzeglo sie konczy to to jest nizej pedal bo linka sie sama reguluje
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez mani51 » 10 kwi 2009, o 17:38

rogal133 napisał(a):to bedzie cos z linka chyba bo nie ma tak ze sprzeglo sie konczy to to jest nizej pedal bo linka sie sama reguluje


rogal133, sory ale przeczytaj to co napisałeś i spróbuj zrozumieć o co Ci chodziło :zdziwko:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez sławek2705 » 18 kwi 2009, o 09:06

wczoraj grzebałem w golfie dla zabicia czasu i mam pytanie dla posiadaczy silników AAZ a mianowicie czy jest zamontowana jakaś dodatkowa sprężyna lub coś w tym stylu na pompie paliwa?
mam przy niej 2 puste bolce (jeden pod linką gazu a drugi na bloku pompy paliwa - odległość między nimi ok 10cm) i jeżeli dobrze wnioskuje to takie coś mogłoby spowolnić spadek obrotow silnika w czasie zmiany biegu i może nie było by takiego szarpnięcia które wyżej opisywałem
ktokolwiek widział ktokolwiek wie proszony odpowiedź:)
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Postprzez QKi89 » 18 kwi 2009, o 14:11

sławek2705, mam ten sam problem co ty tylko, że ja mam inny silnik. I też nie mam pojęcia co może być tego przyczyną.

[ Dodano: 2009-04-18, 17:13 ]
znajomy powiedział mi że bardzo możliwe że jest to spowodowane zużyciem którejś z poduszek silnika lub skrzyni biegów, trzeba będzie obadać sprawę ;-)
Mój Mysticblue GT - zapraszam ;-)
Avatar użytkownika
QKi89
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 19 mar 2008, o 19:53
Lokalizacja: Mielec

Postprzez sławek2705 » 18 kwi 2009, o 18:33

poduchy wymieniłem narazie pod skrzynia i pod silnikiem z przodu. została jeszcze tylnia pod silnikiem ale jakoś nie chce mi się brać za 3 poduszkę.
U mnie prawdopodobnie za szybko spadają obroty podczas zmiany biegu
ale to tylko moje przypuszczenia :/
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Postprzez QKi89 » 18 kwi 2009, o 21:04

sławek2705, a dzieje się to u Ciebie na wszystkich biegach czy tak jak u mnie na 3 pierwszych??
Mój Mysticblue GT - zapraszam ;-)
Avatar użytkownika
QKi89
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 19 mar 2008, o 19:53
Lokalizacja: Mielec

Postprzez sławek2705 » 18 kwi 2009, o 22:06

Qki89 wiesz że to mi na myśl nie przyszło ale u mnie też na pierwszych 3 biegach jest szarpnięcie tzn 1-2-3 a potem na 4 i 5 spokój.
Jakieś propozycje co go może boleć...
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości