Pasek rozrządu

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez PaNdA » 11 wrz 2008, o 19:40

Z częściami samochodowymi to jest tak...pewne rzeczy wymienia sie parami a pewne nie pewne rzeczy wymienia się przy okazji a pewne nietrzeba, chyba że masz gruby portfel na serwis albo jesteś złota rączka i naprawy dokonujesz sam. Jezeli masz płyn chłodniczy do wymiany to zmień tą pompe bo i tak trzeba spuścić płyn przy wymianie. Trzeba tak kombinować... jeżeli huczą ci łożyska to wymień sobie przy okazji tarcze jeżeli maja już głęboki zadzior itd. itp :] ...pozdro for you
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

 

Postprzez marcinkoz2910 » 11 wrz 2008, o 22:02

Mayk napisał(a):chyba trochę przesadzacie z tą wymianą pompy,owszem jest jako napinacz ale nikt nie zaleca wymiany przy wymianie paska...no chyba że jest OUT.A takie gadanie mechanika że po co robić dwa razy tą robotę? kurdę ja mam sprzęgło do wymiany to pewnie będę musiał wymienić skrzynię biegów.. :-o
może masz i racje ale pod warunkiem że wiesz w jakmi stanie jest pompa wody bo jak nie wiesz a ci siądzie to bedziesz klęczał koło autka i beczał i był sie w głowe że było trzeba jednak dac te 100zł więcej i mieć spokój....
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Mayk » 12 wrz 2008, o 16:47

Witam,marcinkoz2910, napisałem że gdy pompa jest OUT to się wymienia.Widzę że bardzo ufacie swoim mechanikom a on waszemu portwelowi,ale tak już jest (też byłem mechanikiem)Wiadomo że jak coś trzeba wymienić to trzeba i kropka.Jedna zasada jak coś DOBRZE działa to zostaw to w spokoju !!! a takie wymiany na zasadzie,,bo może coś"? szkoda kasy,i lepiej zmienić mechanika. ;-)

[ Dodano: 2008-09-12, 16:55 ]
mina mechanika przed naprawą auta :-) :chytry:
mina mechanika podczas naprawy :cwaniak:
płacisz za naprawę :-o :-(
mechanik mówi Ci baj baj :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
Mayk
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 10:05
Lokalizacja: 64-100 Leszno

Postprzez marcinkoz2910 » 12 wrz 2008, o 21:17

Mayk, hehe może i masz racje ale może przybliżę ci budowe pompy --> łopatki umieszczone na łożysku kulkowym to z jednej strony a z drugiej koło pasowe i teraz tam zdejmujesz pasek i kręcisz pompą i mowisz jest dobra bo jest zalana wodą i się fajnie kreci i myślisz nie wykrecam jej a tam sobie łożysko ma już swoje wyrobione zakładasz pasek i jeździsz po zrobieniu 10 000km jedziesz i nagle jbe, dup, ciul coś zakopciło zaśmierdziało silnik stanął i nie da się nim krecic --> diagnoza zatarty silnik :-D i się cieszysz pewnie z tego Mayk, i autko na żyletki (no chyba że ktoś ma maszynke do kasy to robi kase na nowy motorek do autka :-) , a ja temu wymieniłem pompe bo jak zdjąłem pasek to napinacz ciężko chodził to sobie wymieniłem i przy okazji wykręciło się też pompe i właśnie łożysko już tarło w środku wniosek wymiana, a co do mechaników to są fachowcy 10% złodzieje i naciągacze 90% a ja mam to szczęscie że mam mechanika z Mercedesa koło domu to mi to zrobił za 80zł (plus wymiana paska alternatora i napinacza) w końcu musiał się tego nauczyć i samo mu to nie przyszło, takie jest moje zdanie i ja z mojej strony zamykam dyskusje na temat wymieniać czy też nie bo i każdy tak zrobi jak uzna za stosowne... pozdro ;-)

P.S. przypuszczam że ciebie kolego musiał jakiś fachciula wykiwać i trzymasz się teraz od nich na dystans....
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Mayk » 13 wrz 2008, o 20:22

marcinkoz2910, święte słowa-każdy tak zrobi jak uzna za stosowne ;-)
Avatar użytkownika
Mayk
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 10:05
Lokalizacja: 64-100 Leszno

Postprzez dziabi3 » 14 wrz 2008, o 21:28

jak pasek rozrządu napinany jest pompą to należy wymieniać to parami

tak ci powie mechanik sprzedawca

a nie którzy mówią ze pompa wytrzyma 2 paski a jeśli nie to co no co

wielkie gówno napraw głowicy i zeby to tylko

jak ktoś ma pompę z paska klinowego napędzana to moze jezdzic az sie rozsypie ale wtedy laweta i wio


niestety taki jest polak ze jak nie musi to nie zrobi

ja kupiłem auto wymieniłem razem pasek rozrządu i pompę bo mechanik powiedział ze inaczej tego nie zrobi a kasa i tak za to 150 czy sam pasek czy pompa

a wiece czemu auta z Niemiec :-P są w lepszym stanie bo oni sie nie piepszą jak polacy i wymieniają jak jeszcze nie muszą

i dla tego możemy się cieszyć autkami na poziomie
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Mayk » 15 wrz 2008, o 09:36

dlaczego auta z Niemiec są w lepszym stanie? bo dla niemca to co napiszą w książce serwisowej to żecz święta,jeśli ma być taki olej to nie inny,przeglądy w serwisach a nie u Kazika w szopie,dbanie o czystość auta...tacy są niemcy ;-)
Avatar użytkownika
Mayk
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 10:05
Lokalizacja: 64-100 Leszno

Postprzez PaNdA » 16 wrz 2008, o 21:00

Drodzy koledzy guullfiarze!! Mam takie małe pytanko tak wogóle to pytanko tak na marginesie :-) Interesują mnie "zjawiska fizyczne" doznania słuchowe wizualne itd itp :-D Gdy sie jedzie banom z full wcisniętym pedałem gazu i naraz pęknie pasek rozrządu :-D 8-) Może ktoś to przeżył :-) Pozdro
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez marko1967 » 17 wrz 2008, o 15:47

PaNdA napisał(a):Drodzy koledzy guullfiarze!! Mam takie małe pytanko tak wogóle to pytanko tak na marginesie :-) Interesują mnie "zjawiska fizyczne" doznania słuchowe wizualne itd itp :-D Gdy sie jedzie banom z full wcisniętym pedałem gazu i naraz pęknie pasek rozrządu :-D 8-) Może ktoś to przeżył :-) Pozdro
powiem tak silnik jest kolizyjny i po czymś takim masz koszta jak cholera bo tłoki udeżą w zawory i je po krzywią bałagan gotowy i szlak Cie trafi :-x
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez PaNdA » 17 wrz 2008, o 19:44

Yhy ....rozumiem tylko mam pytanie jadąc z dużą prędkością...czy koła nieulegną zablokowaniu :-o czy grozi to wypadkiem. Przecież otwarty zawór zablokuje pusuwisty ruch tłoka!...Pozdro!!!
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez pablomed » 17 wrz 2008, o 22:05

PaNdA napisał(a):czy koła nieulegną zablokowaniu
nie. Trochę szarpnie huknie po czym silnik zmieni się w kaszę i nie bedzie już wiecej stawiał żadnych oporów.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez czepi » 17 wrz 2008, o 22:21

dobre... hehe
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron