mk3 syncro różnice między 1.8 a 2.9

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez murgen » 3 wrz 2014, o 06:47

[quote="Pozor"]no przystawka przystawką ale co powiesz na to że przednia oś będzie miała przełożenia wtedy z silnika 4 cyl. a tylny most z 6 cyl.

Jakim cudem przednia os bedzie miala przelozenia z 4cyl a tyl z 6cyl jak wedlug tego co pisalem trzeba zalozyc dyfer i przystawke z 4 cyl ???? Przystawka i dyfer maja po to przelozenia jednakowe zeby kola krecily sie z taka sama szybkoscia. Byly 2 rodzaje przełożen 16/21 i 20/21 nie pamietam juz ktore do czego, i takie samo przelozenie mial miec dyfer i przystawka.

Pozor kup wreszcie jakies syncro to sie doczytasz co i jak a nie bedziesz teoretyzowal ;-)
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 441
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

 

Postprzez Pozor » 3 wrz 2014, o 21:59

cały czas poluje na syncro ;p ale nic nie mogę znaleźć ciekawego . a moje teorie są z vwgolf.pl i nie zawsze muszą się zgadzać , choć na chłopski rozum jak ktoś troszkę poczytał o syncro to pierwszą regułą tego układu jest nie mieszanie w napędzie bo jest tj. kruchy , tzn. wystarczy założyć inne koła i wisko idzie do piachu , tego nie potwierdzę ale jak ktoś by wariował z ręcznym to też może uszkodzić wisko , akurat to jest pięta ahillesowa tego układu , co do spasowania dyfra to wytłumacz o co chodzi bo trochę się pogubiłem. Kolega z tematu zapytał jakie są różnice , i pewnie chodzi tu o swapa na vr6 z gratami od 1.8 , a od razu mówię że to raczej niemożliwe , z racji tego że skrzynia jest za mała , a dyfer w skrzyni też się raczej różni wymiarami żeby był na przekładkę :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez murgen » 4 wrz 2014, o 07:19

Chodzi o to ze dyfer tylny moze byc od silnika 4cyl ( pomijajac kwestie jak wytrzyma wieksza moc i moment ) jezeli przystawka przy skrzyni z vr6 bedzie tez od 4cyl bo beda szly takie same obroty na przednia i tylna os. Napisalem ze nie wiem czy przystawka od 4cyl podejdzie do vra bo nie widzialem na zywo tej skrzyni. I tak samo nie mozna zalozyc dyfra z 4cyl i przystawki do skrzyni dedykowanej do vr6 bo jak podalem wyzej przelozenia nie beda sie zgadzac. Visco mialy kilka rodzajow srednic walkow wiec jest szansa ze zamiennie podejdzie ( przynajmniej jest na vwgolf opisane jak visco z vr6 do country podeszlo ).

A kwestie kol z roznym rozmiarem przemilcze, rozwalilem tak visco po ok 600m jak zalozylem na tyl zimowki bo chcialem zobaczyc czy sie zmieszcza.............. :-?
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 441
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez Pozor » 4 wrz 2014, o 19:00

:hyhy: no co do przystawki to by było możliwe , ale mało realne :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Reiven » 7 wrz 2014, o 08:29

Założenie VRa do napędów z 1.8 spowoduje notoryczne zrywanie łączników gumowych i podpory. Przerobiłem to z 2.0 16V, syncro z 4cyl. nie wytrzymuje więcej niż 115km z AGG czy 2E.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pozor » 7 wrz 2014, o 10:52

no nareszcie ktoś się konkretnie wypowiedział , swoją drogą nie pomyślałbym że zestaw syncro 4.cyl moze być taki słaby pod względem mocy :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez murgen » 7 wrz 2014, o 19:53

Reiven napisał(a):Założenie VRa do napędów z 1.8 spowoduje notoryczne zrywanie łączników gumowych i podpory. Przerobiłem to z 2.0 16V, syncro z 4cyl. nie wytrzymuje więcej niż 115km z AGG czy 2E.


Czyli przystawka skrzyni biegow od 4cyl pasuje do VRa ????
Łączniki na wale od strony viska i skrzyni sie zrywaja ?? Nie zglebialem tematu ale na zdjeciach wygladaja podobnie jak te do 4cyl.
Mi upierdzielilo visco a laczniki zostaly a jak dojezdzalem do domu to az buda trzeslo jak zalozylem wieksze kola na tyl. Stad wydawalo mi sie ze to raczej solidna rzecz.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 441
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości