
Moderator: Moderator

Bradley napisał(a):Szpera w FWD ma jedna podstawowa zalete. W zimie jest szansa, ze sie nie utknie

Pajdus napisał(a):szpera przenosi tylko 10 % mocy czyli 40 /60
Bradley napisał(a):Szpera w FWD ma jedna podstawowa zalete. W zimie jest szansa, ze sie nie utknie
  FWD ma to do siebie że na osi napędzanej mamy silnik. zakopać się FWD żaden problem ale jak ktoś jeździł choćby poldem to wie że minimalnie ślisko i pold jak biedronka na plecach sam nie pojedzie 
 Opik napisał(a):(np: przy hamowaniu brak spięcia, przy napędzaniu spięcie 80%)
Opik napisał(a):*nie, nie na forach. Między sobą, do widzów, którzy o coś pytają, wprost innym ludziom. Z pominięciem "forumowych fachowców którzy przyswoili 3 terminy
 mi raczej chodziło o to że w elektroszperze nic z elektroniki nie ma i nazwa jest nie co myląca ale tak się przyjęło i już. a za bardzo nie wiedziałem jak producenci nazywają "szpery" elektroniczneEDS to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeżeli na śliskim lub nieutwardzonym podłożu jedno z napędzanych kół zaczyna tracić przyczepność, system EDS powoduje przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła, co umożliwia płynne ruszenie. Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h. EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).
 moj-golf/vr6-by-pijey88-t4392.htmltrollu napisał(a):nawet tutaj chyba bardziej w RWD się przydajeFWD ma to do siebie że na osi napędzanej mamy silnik. zakopać się FWD żaden problem ale jak ktoś jeździł choćby poldem to wie że minimalnie ślisko i pold jak biedronka na plecach sam nie pojedzie
![]()
 Opik napisał(a):do tego mamy szpery które ciągną w jedną stronę, tak jak opisałeś, są takie które w drugim kierunku mają mniejszy stopień spięcia i są też spięte w obu kierunkachkiedyś w GT czy innym piśmie był dość obszerny artykuł.
do tego mamy też takie wynalazki jak w MPowerach gdzie szpera ma 25% spięcia a może się spiąć całkowicie gdy jest taka potrzeba np lecąc bokiem w winklu.

Opik napisał(a):kminie kminie o co Ci chodzimi raczej chodziło o to że w elektroszperze nic z elektroniki nie ma i nazwa jest nie co myląca ale tak się przyjęło i już. a za bardzo nie wiedziałem jak producenci nazywają "szpery" elektroniczne

Powrót do Napęd i skrzynia biegów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości