zamarzł płyn chłodniczy

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

zamarzł płyn chłodniczy

Postprzez poziomka707 » 26 sty 2010, o 12:12

witam Panowie

zwracam się ponownie do Was z prośbą. Otóż dziś rano jak wszyscy wiedzą było bardzo zimno (w nocy również) -25 C. Moje autko odpaliło jednak bez większych problemów. Jednak niestety po przejechaniu około 5 km temperatura skoczyła do 110 C i zaczęła migać kontrolka. Więc szybko się zatrzymałam, włączyłam awaryjne i zgasiłam silnik. Co to może oznaczać?? Zamarzł płyn chłodniczy?? Sprawdzałam czy nie ma wycieków, ale nic nie dostrzegłam. Odczekałam około 10 min, odpaliłam silnik i ruszyłam w dalszą jazdę. Temperatura już nie skoczyła, utrzymywała się na poziomie 70 C. Auto przełączyło się bez problemu na gaz, jednak tuż (około 1 km) przed pracą nie chciało jechać na gazie, zaczęło się dławić. Natomiast po przełączeniu na benzynę auto normalnie jechało. Zaznaczę, że mam 20 km do pracy.
Co mogło się stać? Czy to coś poważnego? Ostatnio ciągle coś wymieniam i końca nie widać :-( :zdegustowany: Panowie powiedzcie, że to nic poważnego :niepewny:
Avatar użytkownika
poziomka707
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 gru 2009, o 18:11
Lokalizacja: Piotrków

zamarzł płyn chłodniczy

 

Postprzez vwolf » 26 sty 2010, o 12:58

Jeżeli płyn jest w zbiorniczku wyrównawczym to mógł stanąć termostat, lub zamarzła chłodnica. Po przełączeniu na gaz zamarzł parownik.
NISKO SZEROKO TWARDO czyli GERMAN STYLE
Avatar użytkownika
vwolf
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 11:38
Lokalizacja: Krasnystaw, Zamość
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez darius84 » 26 sty 2010, o 13:26

odpal go na postoju i zaczekaj do osiagniecia 90st. ja tez tak mialem,ze plyn robil mi sie jak kisiel,ale na postoju bylo ok,ale jak juz jechalem,to ped pwietrza mrozil plyn w chlodnicy i nie dalo sie jechac. jezeli na postoju,bedzie wszystko ok,to upusc ze dwa litry plynu,a dolej koncetratu
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Postprzez poziomka707 » 26 sty 2010, o 14:11

vwolf napisał(a):Jeżeli płyn jest w zbiorniczku wyrównawczym to mógł stanąć termostat, lub zamarzła chłodnica. Po przełączeniu na gaz zamarzł parownik.


a jak sprawdzić że płyn jest w zbiorniczku wyrównawczym? po wierzchu nie było żadnego szronu, sopli czy czegokolwiek co by wskazywało na efekt zamarznięcia. A gdzie dolać płynu chłodzącego? Prosto do tej banieczki, która oznaczona jest na nakrętce tak jak kontrolka oznaczająca temperaturę?
Avatar użytkownika
poziomka707
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 gru 2009, o 18:11
Lokalizacja: Piotrków

Postprzez Lampo » 26 sty 2010, o 14:40

odkręć korek korek od zbiornicza i zaglądasz do środka :) jak będzie warstwalodu na powierzchni albo po wsadzeniu śrubokrętu będzie coś o konstystensji kislu zo znaczy że pły w twojej chłodnicy ma ochotę zamarznąć
Na toim miejscu wymienił bym cały ten płyn na nowy i wymienił termostat
koszt to max 60zł a bedziesz miała spokój :)
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: zamarzł płyn chłodniczy

Postprzez PabloSBT » 26 sty 2010, o 15:14

poziomka707 napisał(a):witam Panowie

zwracam się ponownie do Was z prośbą. Otóż dziś rano jak wszyscy wiedzą było bardzo zimno (w nocy również) -25 C. Moje autko odpaliło jednak bez większych problemów. Jednak niestety po przejechaniu około 5 km temperatura skoczyła do 110 C i zaczęła migać kontrolka. Więc szybko się zatrzymałam, włączyłam awaryjne i zgasiłam silnik. Co to może oznaczać?? Zamarzł płyn chłodniczy?? Sprawdzałam czy nie ma wycieków, ale nic nie dostrzegłam. Odczekałam około 10 min, odpaliłam silnik i ruszyłam w dalszą jazdę. Temperatura już nie skoczyła, utrzymywała się na poziomie 70 C. Auto przełączyło się bez problemu na gaz, jednak tuż (około 1 km) przed pracą nie chciało jechać na gazie, zaczęło się dławić. Natomiast po przełączeniu na benzynę auto normalnie jechało. Zaznaczę, że mam 20 km do pracy.
Co mogło się stać? Czy to coś poważnego? Ostatnio ciągle coś wymieniam i końca nie widać :-( :zdegustowany: Panowie powiedzcie, że to nic poważnego :niepewny:

może miałaś wode dolaną do chłodnicy i zaczeło ją przyłapywać dlatego temperarura skoczyła
a co do jazdy na gazie w takich warunkach to normalne parownik przymarza jak nie ma dobrego obiegu i dlatego dławi sie na gazie albo jedzie ale jest słaby :)
przydał by się glikometr żeby sprawdzić przy jakim mrozie zamarza płyn chłodniczy
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez poziomka707 » 26 sty 2010, o 16:42

otóż sprawdziłam poziom płynu w chłodnicy i jest na maximum. Nic go nie ubyło, nie ma też żadnych wycieków. Płyn jest normalnej konsystencji nie kisielowatej. Ogólnie na opakowaniu płynu do chłodnicy jest informacja iż wytrzymuje do -35 C (kupiony na stacji Orlen). To w takim razie co mogło spowodować skok temperatury? Będzie mi się to powtarzać? Do tej pory było wszystko dobrze. Czy może samo to przejdzie? Czy może mróz tak zadziałał? :cry: :przestraszony:
Avatar użytkownika
poziomka707
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 gru 2009, o 18:11
Lokalizacja: Piotrków

Postprzez saladrus » 26 sty 2010, o 16:46

strzykawką weź trochę płynu ze zbiorniczka i wstaw go na noc do zamrażarki .... będziesz widzieć czy zamarza .
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez PabloSBT » 26 sty 2010, o 16:53

być może przyłapało ci czujnik temperatury albo coś ;p ja od tych mrozów wczoraj miałem tak że przejechałem ok 14 KM a gdy wcisnąłem sprzęgło to samochód gasł a rano było wszystko normalnie x) zobaczysz jutro czy znów temperatura będzie rosła jak znowu będzie rosła to może być wina termostatu
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez poziomka707 » 26 sty 2010, o 18:10

bardzo Wam dziękuję chłopaki za pomoc ;-) :-D
Avatar użytkownika
poziomka707
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 gru 2009, o 18:11
Lokalizacja: Piotrków

Postprzez Maciejas » 27 sty 2010, o 23:07

Kolego co do tego zamrazania plynu w zamrazarce to jakas farsa chyba hehe dowcip jakis opcja jest taka do momentu w ktorym silnik nie osiagnie odpowiedniej temp co w tych warunkach jest dosc trudne to auto nie bedzie chodzilo dobrze na gazie dlatego ze jak sie orientujesz gaz jest gazem ze tak powiem a do silnika dostaje sie jako ciecz reduktor ma za zadanie podac odpowiednia dawke gazu ale w postaci ceklej dlatego tez do momentu kiedy reduktor niejest rozgrzany a ogezewa go plyn bedzie ci szarpal tracil moc i gasl takie jest moje zdanie niech mnie ktos poprawi jesli sie myle a co do tego plynu to moze byc napisane ze jest do -1000 prosta sprawa aby to sprawdzic kazdy zaklad mechaniczny ktory zajmuje sie wymiana plynu ma na wyposazeniu cos takiego jak areometr takie cudo do mierzenia plynu chlodniczego w jakiej temp zamarza duzo szybciej i latwiej i masz pewnosc co to za plyn a co do dogrzania silnika proponuje wymiane termostatu. Pozdrawiam !
Maciejas
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 paź 2009, o 12:46
Lokalizacja: Turek/Wrocław

Postprzez darius84 » 28 sty 2010, o 11:54

Maciejas napisał(a):do momentu w ktorym silnik nie osiagnie odpowiedniej temp co w tych warunkach jest dosc trudne
po przejechaniu tych 20km do pracy powinien osiagnac taka temperature,w ktorej powinien pracowac na gazie bez problemow.
Maciejas napisał(a): auto nie bedzie chodzilo dobrze na gazie dlatego ze jak sie orientujesz gaz jest gazem ze tak powiem a do silnika dostaje sie jako ciecz reduktor ma za zadanie podac odpowiednia dawke gazu ale w postaci ceklej dlatego tez do momentu kiedy reduktor niejest rozgrzany a ogezewa go plyn bedzie ci szarpal tracil moc i gasl takie jest moje zdanie niech mnie ktos poprawi jesli sie myle
LPG to gaz plynny.wiec od razu do butli trafia w takiej postaci.
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Następna strona

- - - https://liftonpolskasklep.pl/kategoria/mloty-wyburzeniowe/spalinowe/



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości