Spaliny z nawiewu i inne problemy

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Spaliny z nawiewu i inne problemy

Postprzez emilw89 » 3 sty 2015, o 14:31

Witam

Mam kilka problemów golfem 3 1.4 B+G, którego niedawno nabyłem. Nie wiem czy problemy są ze sobą powiązane ale opiszę je w jednym temacie.

Pierwszy problem to po nagrzaniu się silnika przez nawiewy lecą spaliny (chyba to spaliny), nawet przy nie włączonej dmuchawie. Jest to bardzo uciążliwe bo nie da się jechać bez otwartych szyb. Dymi również podczas postoju na włączonym silniku (z otwartą maską też)
Po przeczytaniu podobnych usterek na forum wymieniłem filtr kabinowy i sprawdziłem szczelność układu wydechowego.

Następny problem to falujące obroty na benzynie. Odpala ładnie ale po puszczeniu pedału gazu obroty spadają i gaśnie silnik. Jak odłączę wtyczkę od czujnika temperatury to obroty tylko delikatnie falują i silnik nie gaśnie. Czujnik prawdopodobnie jest sprawny ponieważ pokazuje temperaturę na wskaźniku. Przy odłączonym czujniku gaśnie na LPG.
Czasem słychać z pod maski jakieś grzechotanie podczas dodawania gazu. Dzieje się tak tylko na benzynie.

Problemy te powstały po zamarznięciu płynu chłodzącego. Sprzedający nie wspomniał, że w układzie jest woda a nie płyn. Po rozmrożeniu układu ciekł płyn z plastikowej rurki, która idzie od pompy wody i to zostało naprawione. Płyn powoli dalej ubywa ale nie z elementów układu znajdujących się "pod maską" to zostało sprawdzone.

Proszę o pomoc w zlikwidowaniu tych problemów.
Avatar użytkownika
emilw89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 sty 2015, o 13:27
Lokalizacja: Lublin

Spaliny z nawiewu i inne problemy

 

Postprzez Misiek1994 » 3 sty 2015, o 19:55

emilw89, witamy :D

Co do spalin, ja tutaj nie widzę nic innego jak nieszczelność tłumika gdzieś pod autem, mój brat miał tak w oplu vectrze i śmierdziało spalin ami w środku.

Co do falujących obrotów, sprawdź silniczek krokowy, a co do uciekającego płynu, może przez nagrzewnice? Pompę wody gdzieś kapie?
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez emilw89 » 3 sty 2015, o 20:32

Misiek1994 napisał(a):Co do spalin, ja tutaj nie widzę nic innego jak nieszczelność tłumika gdzieś pod autem, mój brat miał tak w oplu vectrze i śmierdziało spalin ami w środku.


Sprawdzę dokładnie czy gdzieś z przodu nie ma dziury w rurze. Trochę dziwi to, że spaliny wychodzą nawet przy wyłączonej dmuchawie. U mnie jest trochę gorzej niż napisałeś bo nie tylko śmierdzi spalinami ale też wnętrze jest strasznie zadymione.

Misiek1994 napisał(a):Co do falujących obrotów, sprawdź silniczek krokowy, a co do uciekającego płynu, może przez nagrzewnice? Pompę wody gdzieś kapie?


Silniczek krokowy chyba sprawny. Jak wcisnę ten trzpień w silniczku krokowym to po chwili wraca na swoje położenie.
Co do cieknącego płynu to prędzej nagrzewnica bo pompa wody sprawdzona kilkakrotnie.
Avatar użytkownika
emilw89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 sty 2015, o 13:27
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Misiek1994 » 3 sty 2015, o 20:59

emilw89, ale w sumie jak dużo ucieka to dywaniki mokre byś miał z płynu ;/
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lukszumk3 » 4 sty 2015, o 13:36

Skoro zamarzł, to może po prostu ładuje spaliny do wody (pęknięcie), płyn ucieka do oleju, a przy dobrym pechu pękła nagrzewnica i spaliny z układu chłodzenia przedostają się przez nagrzewnicę do wnętrza... kosmicznie, ale możliwe.....
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez emilw89 » 4 sty 2015, o 20:32

Znalazłem dziurkę w miejscu w którym łączy się rura katalizatora z rurą tłumika środkowego. Załatam i sprawdzę czy problem ustąpi.
Avatar użytkownika
emilw89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 sty 2015, o 13:27
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lukszumk3 » 4 sty 2015, o 21:00

Wątpię, dziura w wydechu musiałaby być wielkości orzecha, a do tego dziury w podłodze jak dłoń, żeby spaliny mogły się dostać do wnętrza. A dodatkowo pęd powietrza zabiera spaliny.
Co innego jakby dmuchało pod maską, no ale pod podłogą.... chyba to nie to...
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez emilw89 » 5 sty 2015, o 17:55

lukszumk3 napisał(a):Wątpię, dziura w wydechu musiałaby być wielkości orzecha, a do tego dziury w podłodze jak dłoń, żeby spaliny mogły się dostać do wnętrza. A dodatkowo pęd powietrza zabiera spaliny.
Co innego jakby dmuchało pod maską, no ale pod podłogą.... chyba to nie to...


Też mi się tak wydaje, że to nie przez to. Załatam ta dziurę w tłumiku i będę wiedział.
Avatar użytkownika
emilw89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 sty 2015, o 13:27
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Misiek1994 » 6 sty 2015, o 12:13

Sprawdź jeszcze elastyczny łącznik w tłumiku, a jak nie czytałem, że mogą być w układzie chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą do wymiany, jak z nią u Ciebie? Skoro zamarzł Ci układ, być może coś tam się stegowało? :)
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez emilw89 » 7 sty 2015, o 16:56

Załatałem nieszczelność w układzie wydechowym i niestety problem z dymieniem nie ustąpił. Po przejechaniu 3 kilometrów dym zaczął się wydobywać z nawiewu. Wraz ze wzrostem temperatury silnika dymienie również wzrasta. Po dzisiejszej jeździe nie jestem pewien czy to są spaliny, bardziej pasuje mi to do zapachu podgrzewanego płynu chłodzącego.
Avatar użytkownika
emilw89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 sty 2015, o 13:27
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Misiek1994 » 7 sty 2015, o 18:46

emilw89, jeśli płyn to nagrzewnica :)
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez emilw89 » 7 sty 2015, o 20:09

Misiek1994 napisał(a):emilw89, jeśli płyn to nagrzewnica :)


A jak sprawdzić czy to wina nagrzewnicy? Powiedzcie czy dobrze myślę?
Odłączę przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy i połączę je jakimś kolankiem żeby zamknąć obwód.
Obrazek
Avatar użytkownika
emilw89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 sty 2015, o 13:27
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości