nowy termostat, nowy czujnik temperatury a nadal.... :(:(

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

nowy termostat, nowy czujnik temperatury a nadal.... :(:(

Postprzez kamilwood » 26 paź 2012, o 15:24

Witajcie panowie, mam problem z którym nie wiem jak mam walczyć, silnik grzeje się tylko do 70 stopni i to jak jest w miare ciepło na dworze, jak rano jade do pracy a jest temp. w okolicy 10 stopni silnik grzeje się tylko góra do 50 stopni, od razu został wymieniony termostat na nowy i dla pewności czujnik temperatury, nadal objawy takie jak były, po przejechaniu 25km temtepatura pokazywała 50 stopni otworzyłem maskę i chłodnica oraz węże od niej były zimne czyli termostat trzyma więc gdzie jest problem?? w aucie jest w miarę ciepło ale nie chciał bym zimą przy -10 stopniach wsadzać na miejsce pasażera piecyka gazowego żeby się nie odmrozic :lol:
kamilwood
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 22:10
Lokalizacja: Golińsk

nowy termostat, nowy czujnik temperatury a nadal.... :(:(

 

Postprzez prezesik » 26 paź 2012, o 21:12

kamilwood napisał(a):od razu został wymieniony termostat na nowy
jakiej firmy? bo jak Vernet to wywalaj - to francuska "kupa z włosem". Do naszych silników tylko Wahler najlepiej z ASO.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 26 paź 2012, o 22:17

kamilwood napisał(a):temtepatura pokazywała 50 stopni otworzyłem maskę i chłodnica oraz węże od niej były zimne czyli termostat trzyma więc gdzie jest problem??
nigdzie, masz sprawny silnik diesla który mało ciepła tworzy, skoro oba węże są zimne to termostat trzyma, prawdopodobnie jest dobry. Nie oszczędzaj go tek to się rozgrzeje :)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez witboy » 28 paź 2012, o 10:22

dokladnie zasada dzialania diesla jest taka ze on na postoju sie nie rozgrzeje dopiero podczas jazdy i to dosc ciekawszej starszy diesel sie nagrzeje, nie jezdzij jak emeryt i bedzie ok, albo moze pompa wody siada? ale wtedy silnik by sie przegrzewal, a masz drozna chlodnice?
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 28 paź 2012, o 11:32

pablomed napisał(a):
kamilwood napisał(a):temtepatura pokazywała 50 stopni otworzyłem maskę i chłodnica oraz węże od niej były zimne czyli termostat trzyma więc gdzie jest problem??
nigdzie, masz sprawny silnik diesla który mało ciepła tworzy, skoro oba węże są zimne to termostat trzyma, prawdopodobnie jest dobry. Nie oszczędzaj go tek to się rozgrzeje :)


niechce sie klocic ale moj na gorze sie grzeje a jak termostat pusci to dolny sie zagrzewa ( termastat jest na dole
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez strzeliniasty » 28 paź 2012, o 14:16

a moze wszystko jest oki tylko wskazowka temp w liczniku cie oszukuje :P
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez kamilwood » 28 paź 2012, o 16:12

Panowie problem rozwiazany bynajmniej tak mi się wydaje, dziś odpaliłem auto i czekałem na postoju aż się zagrzeje zagrzał się do tep. 70 stopni i zauwarzyłem że zaczeło parować z chłodnicy (było na niej troche śniegu) lecz nie zagrzała sie cała tylko górna część plus górny wąż, nie wiedziałem czy auto aż tak się nagrzało że otworzyło termostat czy wskaźnik oszukuje wsadziłem więc do zbiorniczka wyrównawczego termometr i pokazał mi 84 stopnie, zasłoniłem chłodnice kartonem i jest delikatna poprawa, tylko teraz pytanie dlaczego jak prędzej sprawdzałem czy termostat przepuszcza wąż dolny był zimny a auto się nie nagrzewało?? chciał bym teraz wymienić termostat na nowy co byście mi polecili?? ostatni kupiłem termostat najdroższy jaki tylko był dostępny w sklepie sprzedawca powiedział że on podchodzi już pod orginalny VW lecz podejrzewam że nie zaznaczył tego że orginalny produkowany w chinach i montowany w kosiarkach.
kamilwood
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 22:10
Lokalizacja: Golińsk

Postprzez janek1350 » 28 paź 2012, o 18:05

Wymień na termostat FEBI ja wymieniałem w mk2 i było git
Avatar użytkownika
janek1350
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:22
Lokalizacja: tarnowo podgórne

Postprzez marcinkazimierz » 28 paź 2012, o 19:39

ogolnie polecany jest wahler 4264.87D u mnie po przejechaniu 10 km jest 90 stopni na wskazniku.
,masz prawidlowo gorny cieply i gorna czesc chlodnicy dol zimny , przy 87 powinien otworzyc sie termostat i dol zrobic sie goracy.

mnie po wymianie termostatu przy 30 stopniach na dworze termostat na postoju przy gazowaniu otworzyl sie po 20 minutach

inna sprawa wskaznik mozliwe ze ci przeklamuje
Ostatnio edytowano 28 paź 2012, o 20:13 przez marcinkazimierz, łącznie edytowano 1 raz
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez damianco » 28 paź 2012, o 19:44

Tylko Wahler. Nr. to 4264.87D
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 28 paź 2012, o 21:31

kamilwood, nic nie wskazuje na źle działajacy termostat. Ale rób jak uważasz potem wspomnij moją radę. Górny waż się troszkę może nagrzewać przy zamkniętym termostacie bo troszkę ciepłego płynu sie wydostaje do niego przez króciec, mimo ze pełnego przepływu przez chłodnicę jeszcze niema.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kamilwood » 1 lis 2012, o 02:10

Panowie aż wstyd się przyznać :oops: przyczyną nie był termostat, nie był też czujnik, lecz własna głupota.Zdemontowałem całą pompe wody żeby zobaczyć czy przypadkiem coś w niej nie padło i sprawdzić termostat ( jednak jest Wahler) rozebrałe wszystko było w normie, ale nie pasowało mi w którą strone kręcą się łopatki od pompy, co się okazało pasek od alternatora był źle założony i kręcił pompe w przeciwnym kierunku,założylem tak jak należy po 7-8 km temp. wskazuje delikatnie przed 90 nie idzie w góre czasami delikatnie spadnie jak troche przydepne ale to przez otworzenie dużego obiegu i za chwile znowu wraca do stojego stanu. Wszystkim którzy zainteresowali się moim problemem bardzo dziękuje ;-)
kamilwood
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 22:10
Lokalizacja: Golińsk

Następna strona

- - - producent suwnic bramowych



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości