Silnik gaśnie

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Silnik gaśnie

Postprzez big_zygi » 16 kwi 2015, o 22:58

Witam jestem tu nowy.
Posiadam Golfa 3 GTI 96r. 2.0

Ostatnio miałem problemy s samochodem, mianowicie podczas jazdy w trakcie redukcji silnik potrafił się wyłączyć. Nie było to wielkim problemem. Ostatnio wracając z pracy autko kompletnie mi zgasło i nie mogłem go ponownie uruchomić. Było to o tyle dziwne że zgasł mi podczas jazdy ciągłej, cały czas na biegu.

Po zatrzymaniu okazało się że mam kompletnie rozwaloną odmę. Samochód przepchałem na podwórko i tam stał i czekał na jej wymianę.

Auto stało 5 dni, wadliwą gumę i plastik wymieniłem i bez problemu się uruchomił, wcześniej odpalał za 2-3 razem. Dziś jak wracałem z pracy zaczął strasznie szaleć, obrotomierz zachowywał się tak jakbym włączał i włączał pojazd co sekundę, przy czym można było słyszeć charakterystyczny dźwięk "pstrykania".

Samochód na poboczu, kluczyki w stacyjce a on dalej pstryka.
Doszedłem do tego że to przekaźnik takie dźwięki wydaje, to była kostaka nr. 167.
Tu na forum znalazłem że jest to odpowiedzialne za pompę paliwa.
(a i tak się zachowywał jakby nie dostawał paliwa - przy próbie ponownego uruchomienia)

http://www.golf3.pl/topics4/przekazniki ... t56908.htm

Tu użytkownik opisał że "cykanie" nie musi być to przyczyną a objawem czegoś innego...

i tu moje pytanie co innego może powodować problemy z przekaźnikiem
(dodam że jeszcze go nie wymieniałem i pytam się na zaś...)

Proszę o pomoc

[ Dodano: 2015-04-17, 13:45 ]
:(

Niestety "pstrykający" przekaźnik to objaw jakiegoś problem ...
nie mam pojęcia jakiego i co może być nie tak że mój golfik nie działa

PROSZĘ o POMOC.
big_zygi
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 08:15
Lokalizacja: Lubuskie

Silnik gaśnie

 

Postprzez MiroGti » 17 kwi 2015, o 17:13

Sprawdź przekaźnik numer 30 ,jest to zasilanie kompa ,może ma zimne luty i robi kuku czasem .
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 852
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez big_zygi » 17 kwi 2015, o 21:38

Znajomy mi pomagał i zaproponował sprawdzenie iskry na świecach ..
Doszedł do wniosku że cewka zapłonowa nie daje prądu ...

W książce serwisowej jest napisane że rezystancja
uzwojenia pierwotnego to 0,4 -0,7 ohm
uzwojenia wtórnego to 3 - 4 kohm

Sprawdzałem ją miernikiem i:
na pinach 1 i 3 mam 2,37 kohm
na pinach 1 i 2 mam 3,42 kohm
na pinach 2 i 3 mam 1.04 kohm

więc nie wiem czy ja coś źle robię czy ta cewka jest niesprawna ? ...
big_zygi
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 08:15
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez MiroGti » 18 kwi 2015, o 16:40

big_zygi napisał(a):Doszedł do wniosku że cewka zapłonowa nie daje prądu ...

Cewka albo daje iskrę i jest ok albo nie podaje , po co sprawdzać oporność ,jak będziesz wymieniał to polecam firmy beru .
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 852
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 19 kwi 2015, o 13:43

big_zygi, Posprawdzaj przekaźniki,i czy mają dobry styk.Jak nie będzie dobrego styku np.na przekaźniku pompy to będzie gasł.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez big_zygi » 20 kwi 2015, o 14:18

kupiłem nową cewkę ...
i ta również ma takie same rezystancje co moja ...

no to już nie wiem .... :(
big_zygi
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 08:15
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez łukasz1983 » 20 kwi 2015, o 14:48

big_zygi, Czytałeś co wyżej napisałem?Sprawdziłeś to?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez big_zygi » 20 kwi 2015, o 15:52

tak
powyciągałem i posprawdzałem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki ...

JA nie mam iskry na świecach, a przekaźnik 167 dalej pstryka ...
nie tak często jak wcześniej ale dalej pstryka
big_zygi
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 08:15
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez łukasz1983 » 20 kwi 2015, o 17:31

big_zygi napisał(a):JA nie mam iskry na świecach,
Sprawdź,czy masz zasilanie na włączonym zapłonie na cewce (zewnętrzne piny wtyczki),jak będzie to czujnik halla bym sprawdził.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez big_zygi » 20 kwi 2015, o 20:21

Jutro po robocie sprawdzę prąd na wtyczce do cewki ...


Jaki powinien być prąd (pin 1 i 3) i co w przypadku gdyby go nie było ?

[ Dodano: 2015-04-24, 18:56 ]
Prąd we wtyczce był ...
Auto oddałem do elektryka ...
Elektryk męczy się z tym już 3 dzień ... :(
big_zygi
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 08:15
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez pablomed » 28 kwi 2015, o 21:47

big_zygi, nie wiem czy naprawione ale szalejacy obrotek znaczy że masz odczepić się od cewki i halla a skupić na czujniku obrotów wału, jego wiązce do ECU, zasilaniu ECU, najrzadziej samo ECU. Vag może to wyjasnić
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez big_zygi » 30 kwi 2015, o 22:30

Elektryk męczy się już TYDZIEŃ!!!

pablomed "szalejacy obrotek"
pisałem o przekaźniku ...

Ponoć uwalony mam sterownik silnika (tak twierdzi elektryk)
mój to: 037 906 025 H
i jak już czytałem to jedyny zamiennik go niego to z literką "R"

nigdzie nie mogę znaleźć tego sterownika, a jak już coś mam to ponad 400zł...
Bez problemu bym tyle zapłaci ale jak kupie a elektryk powie że dalej się nie uruchamia ? ...
i weź tu wydaj tyle na sterownik bez 100% pewności ...

[ Dodano: 2015-05-06, 16:43 ]
Dziś kurier przywiózł mi komputer.

Po podłączeniu i próbie uruchomienia od razu gasł.
CZYLI IMO!

Zgranie ze starego kompa i wgranie na nowy 150 zł + (3 rbh)
Minęło 2 godzi ... (wow zrobił szybciej ...) Komp podpięty i samochód .... ZAPALIŁ!

:) :) :)

Poskręcał go, zapłaciłem, pojechałem na CPN olej dokupić ...
(czyli przejechałem coś koło 400m)

Zalałem, wkładam kluczyk i słyszę charakterystyczne pstrykane ...
(no pięknie se myślę ...)

I niestety to samo ...
Przekaźnik zaczął pstrykać a samochód się już nie uruchomił ...

LUDZIE PROSZĘ CO TO MOŻE BYĆ ???
Już ponad 2 tyg jestem bez mojego Golfa.

Proszę o jakieś rady cokolwiek ...
big_zygi
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 08:15
Lokalizacja: Lubuskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 5 gości