Problem z licznikiem

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z licznikiem

Postprzez BartheZz_3 » 23 cze 2014, o 08:47

Siemka, po kolei!
Licznik z funkcją MFA, z Seata
Instalacja w aucie pod MFA - zerowa
Licznik cały czas działał tak, jak normalny licznik bez MFA...
Problem pojawił się niedawno, zaczął tak jakby się włączać tryb MFA, pojawia się trójkącik wskazujący opcję MFA - zegar, który się w tym momencie resetuje,
Ponad to wskazówki się zacinają na prędkości, jaką akurat jadę, mrugają kontrolki oleju i płynu chłodniczego...
Nie jest to stała przypadłość, czasem go szarpie i jest tak póki go nie zgaszę, czasami chwilę pomruga i ustaje, czy ma ktoś jakieś pomysły??
zimne luty?? coś konkretnego mogło się zepsuć??
Bardzo mi zależy żeby go naprawić, bo do TDI zegar z MFA znaleźć ciężko :P
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Problem z licznikiem

 

Postprzez klaudek669 » 23 cze 2014, o 21:56

Bardzo mi przykro to mówić ale te zegarki umierają... :cry:

btw. jak nie masz instalacji mfa to po co Ci taki zegar ? :wstyd:
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez BartheZz_3 » 24 cze 2014, o 09:35

klaudek669 napisał(a):Bardzo mi przykro to mówić ale te zegarki umierają... :cry:

btw. jak nie masz instalacji mfa to po co Ci taki zegar ? :wstyd:

Gdyż ponieważ kompletuję całość, ażeby założyć do siebie...
Hmm... to bardzo niedobrze ze umierają :/
no to chyba będzie trzeba zrobić operację na otwartym sercu i obejrzeć płytkę dokładnie w poszukiwaniu zimnych lutów i sprawdzić czy aby masa mi gdzieś nie ucieka...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez klaudek669 » 24 cze 2014, o 13:05

Możesz spróbować przelutować, u mnie niewiele(wcale) pomogło i po jakimś czasie było tylko gorzej, przestał wyświetlać wszystko na wyświetlaczach i żarówki od podświetlenia lekko się żarzyły.

Ale spróbuj, może Tobie się uda :-D
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez BartheZz_3 » 24 cze 2014, o 14:47

To jest stare VDO z tego co pamiętam, wszystko do łopatologicznego rozłożenia, nawet SMD nie ma, tak więc mniej do lutowania ;)
spróbuje, skoro tak wychodzi, ale wpierw te masy posprawdzam we wtyczce licznika...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez klaudek669 » 24 cze 2014, o 15:03

Jak srebrne tarcze i Ibiza to już to nowsze VDO v2 z kompletem kontrolek, SMD jest tylko procesor, reszta przewlekana.

Wyjmij go, podłącz na stole i zobacz co się będzie działo.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez BartheZz_3 » 24 cze 2014, o 15:48

klaudek669 napisał(a):Wyjmij go, podłącz na stole i zobacz co się będzie działo.

No właśnie sęk w tym, że lepiej będzie sprawdzić masy niż podłączyć i obserwować, bo tak jak pisałem, nie jest to stała przypadłość...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez klaudek669 » 24 cze 2014, o 16:25

To działaj :-P

Jak masz gdzieś jeszcze stare ori zegary to je załóż do golfa i zobacz co się będzie działo.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez BartheZz_3 » 25 cze 2014, o 12:24

klaudek669 napisał(a):Jak masz gdzieś jeszcze stare ori zegary to je załóż do golfa i zobacz co się będzie działo.

Są założone, działają bez problemu, pojawiła się opcja, że może te ori stare nie korzystają z części wiązki (ponieważ nie ma MFA), dlatego chcę te masy sprawdzić...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez klaudek669 » 25 cze 2014, o 12:44

Mówiłeś że instalacja mfa zerowa więc myślałem że nie masz wiązki...

To w takim razie sprawdź czy masz wolne piny 1,4,6,14,15,17,19,26,28 w swojej kostce.

Przy czym na pinie 14 po podaniu masy gaśnie ciągle świecąca kontrolka hamulca(zużycie klocków w liczniku seata)
Na 15 pin przy podawaniu masy zmieniają się właśnie te ,,trójkąciki" - wybór funkcji mfa.

Jeżeli masz wolne te piny co wypisałem licznik mfa działa bezproblemowo tak jak zwykły licznik. Możesz mieć gdzieś zwarcie lub oprócz wolnego miejsca masz zwarty do masy jeszcze któryś pin.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez BartheZz_3 » 25 cze 2014, o 15:31

Hmm, no fakt, teraz zagmatwałem...
Tak, nie mam w ogóle instalacji pod MFA, po prostu myślałem - po sugestiach kumpli z lokalnego klubu - że MFA wykorzystuje część standardowej wiązki...
Aczkolwiek sprawdzę te piny, może mam instalację pod MFA a nawet nie wiem :P
Bardzo mi pomogłeś teraz :ok: za to z miejsca masz punkt :ok:
A z tym pinem 14 to wiedziałem ;)
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez klaudek669 » 26 cze 2014, o 15:17

Może tak być że któryś przewód masz pociągnięty już i zwiera do masy, już w kilku golfach spotkałem się z tym że w instalacji bez mfa te piny nie były jednak puste i to by mogło powodować problem i u Ciebie. Sprawdź i daj znać.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości