W prawo skreca z lekkim oporem, w lewo skreca lekko ?!

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

W prawo skreca z lekkim oporem, w lewo skreca lekko ?!

Postprzez Bradley » 24 lip 2009, o 00:00

Otoz dzis brat wsiadl do mojego samochodu bo potrzebowal zapiac przyczepke, a tylko moj bolid w rodzinie ma zbawienny hak :) No i mowi ze skrecajac w prawo kierownica czuc opor natomiast w lewo skreca normalnie. Faktycznie mam to samo wrazenie. I teraz pytanie co jest nie tak. Samochod po puszczeniu kierownicy jedzie wzglednie prosto, wiadomo, ze jak droga jest nierowna to go zniesie w ktoras strone.
Nadmienie, ze mialem wymieniane silentblocki wahacza przedniego, prawo i lewo ( o czym nawet pisalem na forum) i podobno ustawiali tez zbieznosc (bo inaczej nie wyobrazam sobie tego przy zdejmowaniu wahacza). O wydruczek z geometrii niestety zapomnialem sie upomniec.
I teraz pytanie czy to wina geometrii czy moze magiel kiepsko dziala i czy moze babcia miala wasy ? ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

W prawo skreca z lekkim oporem, w lewo skreca lekko ?!

 

Postprzez Golfik1986 » 24 lip 2009, o 14:45

tesh mam cos podobnego w prawa strone jest lzejszy opor a jestem po wymianie drazkow i koncowek a rwie ci kiera na dziurach w strone po ktorej jest dziura??? bo ja mam cos takiego ale nie wiem czy to maglownica choc najpierw bede sprawdzal tyl bo diagnostyce wykazalo ze mam cos z tylem pozniej chce ustawic zbieznosc i geometrie jeszcze raz i zobacze co dalej sie bedzie dzialo
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 24 lip 2009, o 16:30

Ja miałem to samo pojechałem i okazało się że jakiś młodzik źle założył osłonę gumową na maglownicy i blokowało mi kierownicę przy skręcie w prawo oraz szła dość opornie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Bradley » 24 lip 2009, o 17:22

marcinkoz2910, oslona na maglu gdzie dokladnie. Przy kole? czy na srodku gdzie mocowany jest ten drazek?

Kreci sie lekko, przynajmniej dla mnie jednak w prawo czuc troche wiekszy opor niz w lewo.
Wymienialem chyba w marcu termostat, sciagalem pasek od wspomagania. Co by bylo gdyby byl zbyt luzno naciagniety?

[ Dodano: 2009-07-24, 17:24 ]
Golfik1986 napisał(a):a rwie ci kiera na dziurach w strone po ktorej jest dziura???

Wydaje mi sie, ze tak. Tzn. na pewno w ktoras strone rwie kierownice :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez marcinkoz2910 » 24 lip 2009, o 18:28

Bradley, ta osłona co osłania wyjście drążka zaraz z maglownicy
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Golfik1986 » 24 lip 2009, o 18:40

Bradley, no u mnie tesh rwie wlasnie na strony i nikt nie moze okreslic luuzu nie widza na kolumnie takze narazie jestem w kropce bo jezdze od mechanika do diagnostyki i nic nie widza
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Bradley » 25 lip 2009, o 09:00

Zauwazylem tez ze skrecac lekko w prawo i puszczajac kierownice to ona odbija i wraca do swojego polozenia, lewa zostaje tam gdzie byla, odbija podczas jazdy - tak jak ma byc.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Repsol » 25 lip 2009, o 10:09

Bradley, Twoje wozidełko ewidentnie domaga się poprawnego ustawienia zbieżności kółek+do tego kąty.

Możesz oczywiście tarzać się pod samochodem w poszukiwaniu usterki (no i oczywiście babci z wąsami a nawet i dziadka bez wąsów :-P ) ale biorąc pod uwagę fakt, iz niedawno regenerowałeś całe zawieszenie pewnie i tak nic tam nie znajdziesz niepokojacego ;-)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 25 lip 2009, o 10:19

Bradley, jeśli faktycznie coś było robione z zawieszeniem lub układem kierowniczym to nie ma co wymyślać tylko jechać na ustawienie zbieżności bo to podstawa po takich naprawach
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Bradley » 25 lip 2009, o 10:36

Przyjdzie Edzio i powie, ze maglownica do wymiany, jak ostatnio mowil, ze caly wahacz do wymiany bo nie bedzie sie dalo wprasowac nowej tuleji. Ku... :cisza: Dla swietego spokoju pojade w inne miejsce na kontrole i ustawienia katow i zbieznosci. Tyl, przod. Temat odswieze jesli bede mial wydruk.
Wlasnie dla tego wiekszosc napraw robie sam ale do zawieszenia reki nie przykladam.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice


- - - Komornik Warszawa



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości

cron