Tuleje wahacza

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Tuleje wahacza

Postprzez MartinG » 4 lis 2013, o 20:46

Witam kolegów. Przeszukałem całe forum i nie znalazłem tego co szukałem więc piszę :-) Otóż w moim golfie variancie wymieniałem tylną tuleje wahacza co pół roku. Zrywało je całkowicie i w konsekwencji stukało a auta nie szło utrzymać na drodze. Na postoju jak szarpałem za koło to chodziło w przód i tył i choćby gumy były nowe i porządnej firmy to też tak robiło. W domu mam jeszcze jednego golfa 3 varianta i jest to samo tylko częściej bo więcej km robi. Bo znalazłem na to sposób tak myślę że zda to egzamin (podzielę się tym) tylko chce wiedzieć co w z tym zrobiliście ? :-) i w ogóle czy macie tak czy ja trafie na jakieś felerne tuleje i uprzedzam że omijam dziurawe polskie drogi jak tylko idzie lepiej dalej a równo chociaż :)
 VW Golf 3 Varia(n)t
Avatar użytkownika
MartinG
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Tuleje wahacza

 

Postprzez nitek » 4 lis 2013, o 22:47

jedynie co moze byc to zle wprasowana tuleja i dlatego szybko sie zuzywa,mozesz tez zastosowac, http://www.strongflex.eu/pl/seat-cordob ... -17mm.html
KONSERWACJA PODWOZIA ,SPAWANIE UKŁADÓW WYDECHOWYCH 691-123-441
Avatar użytkownika
nitek
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 18:04
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Siw3k » 5 lis 2013, o 08:12

popieram kolegę poli są nie zniszczalne ja mam owe u siebie i jest dużo lepiej, sztywniej i zamierzam wszytkie gumy dać na poli
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 5 lis 2013, o 08:19

Pewnie dokręcane było na maxa na podnośniku.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez prezesik » 5 lis 2013, o 14:30

hellaflush napisał(a):Pewnie dokręcane było na maxa na podnośniku.
j.w.
Na pewno tuleje wymieniane i dokręcane były na podnośniku, czy koła w powietrzu...
Po zamontowaniu tulei i wstawieniu śruby nie dokręcamy jej. Dokręcamy dopiero jak auto będzie stało na kołach.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez MartinG » 5 lis 2013, o 17:34

Takiego błędu jak dokręcanie tulei na podnośniku nie popełniłem :) Właśnie nie wziąłem pod uwagę tulei poliuretanowych. :-/ Pojechałem do sklepu motoryzacyjnego by zobaczyć jak wyglądają tuleje z opla astry 1. Wybrałem je bo sa to tuleje gumowe ale pełne nie nacinane jak to robią do golfa. Różnice były ale kupiłem i dałem do tokarza od golfa na wzór i z opla do przerobienia. Otwór wystarczyło powiększyć o 1mm na tą tulejke centrującą i po pare milimetrów trzeba było stoczyć z góry i dołu. Ta część co wchodzi do wahacza idealnie pasowała bez ingerencji tokarza. Założyłem je dziś i koło ani drgnie wszystko sztywno ładnie siedzi jej tak szybko mi nie zerwie bo co pytałem mechaników to mało co zgłaszają się ople astry 1 do wymiany tulei. Teraz tylko muszę jechać wyważyć koła bo na tych tulejach czuć jak biją :-D Jak myślicie zda to egzamin :?:
 VW Golf 3 Varia(n)t
Avatar użytkownika
MartinG
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Postprzez Paweu » 5 lis 2013, o 18:04

MartinG napisał(a):Takiego błędu jak dokręcanie tulei na podnośniku nie popełniłem


A przed wciśnięciem były prawidłowo ułożone 'na znakach' ?

MartinG napisał(a):Pojechałem do sklepu motoryzacyjnego by zobaczyć jak wyglądają tuleje z opla astry 1


Nie zainteresowałeś się tulejami z audi s2 bo drogie czy po prostu nie wiedziałeś?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez MartinG » 5 lis 2013, o 20:12

Paweu_mk3 napisał(a):Nie zainteresowałeś się tulejami z audi s2 bo drogie czy po prostu nie wiedziałeś?


:szok: o tym to nie słyszałem. Może dlatego że wszyscy dookoła bazują na ori częściach do swoich golfów. Wiesz cena tu nie ma znaczenia bo czy wydam 3 razy na te ori gumy czy raz na porządne i trochę je przerobić to na jedno wyjdzie a nawet lepiej jak kupie te droższe. A czy audi s2 nie miały czasem dwóch tych samych tulei podłużnych takie jak ta przednia w wahaczu golfa ? Bo mi chodzi o tą szeroką i tylną na wahaczu.
Wiem dopuściłem się zdrady bo części z opla w Vw :-(

Paweu_mk3 napisał(a):A przed wciśnięciem były prawidłowo ułożone 'na znakach' ?


Tak kolego wszystko ładnie ustawione na znakach nawet wprasowane równo na tokarce a nie młotem. Niby na częściach Made in Germany ale chyba na ich drogi. :mrgreen:
 VW Golf 3 Varia(n)t
Avatar użytkownika
MartinG
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Postprzez Paweu » 6 lis 2013, o 17:46

MartinG napisał(a):Paweu_mk3 napisał/a:

Nie zainteresowałeś się tulejami z audi s2 bo drogie czy po prostu nie wiedziałeś?


o tym to nie słyszałem. Może dlatego że wszyscy dookoła bazują na ori częściach do swoich golfów.


Są to tuleje pełne.. Dostępne raczej tylko w ASO.

MartinG napisał(a):Wiesz cena tu nie ma znaczenia bo czy wydam 3 razy na te ori gumy czy raz na porządne i trochę je przerobić to na jedno wyjdzie a nawet lepiej jak kupie te droższe.


Jeśli padną Ci te z Opla a sposób montażu był prawidłowy to chyba pozostaje tylko zakup tulei poliuretanowych , o czym już tutaj wspomniano.

MartinG napisał(a):Wiem dopuściłem się zdrady bo części z opla w Vw


Powiedziałbym że to prawie że customowe podejście do tematu. :-D

MartinG napisał(a):Niby na częściach Made in Germany ale chyba na ich drogi.


No ja bym nie narzekał. W swoim mk3 mam taczkowaty zawias Ta, około 3 miesięcy temu wymieniałem tuleje wahaczy . Postawiłem na zamienniki Lemfordera i do tej pory mają sie dobrze.

A co do omawianych części z opla. Tańsze to chociaż od vw ?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez MartinG » 6 lis 2013, o 22:06

Paweu_mk3 napisał(a):W swoim mk3 mam taczkowaty zawias Ta, około 3 miesięcy temu wymieniałem tuleje wahaczy . Postawiłem na zamienniki Lemfordera i do tej pory mają sie dobrze.


To na wiosnę zobaczymy czy tuleje się spiszą bo zakładam gwint :mrgreen: A jak sobie nie poradzą z tym to wszystkie tuleje idą w poli :)

Paweu_mk3 napisał(a):MartinG napisał/a:
Paweu_mk3 napisał/a:

Nie zainteresowałeś się tulejami z audi s2 bo drogie czy po prostu nie wiedziałeś?


o tym to nie słyszałem. Może dlatego że wszyscy dookoła bazują na ori częściach do swoich golfów.


Są to tuleje pełne.. Dostępne raczej tylko w ASO.


Jeśli wahacz S2 bazuje na wahaczu z 80 to są tam dwie podlużne taka jak w golfie przednia. Miałem 80-tke i nie było z tulejami problemów :D
 VW Golf 3 Varia(n)t
Avatar użytkownika
MartinG
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 22:58
Lokalizacja: Opole





Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości