szum/dudnienie podczas jazdy

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

szum/dudnienie podczas jazdy

Postprzez andrew_ace » 6 sie 2013, o 08:15

Witam serdecznie.

Od jakiegoś czasu występuje u mnie rytmiczny szum/dudnienie, narastający wraz ze zwiększeniem prędkości jazdy. Występuje on niezależnie od tego czy wrzucony jest bieg, czy luz.

Jeśli chodzi o pracę samych kół, to łożyska w tylnich były wymieniane, stąd chodzą cicho. W przednich kołach szlifowane były tarcze i wymieniane klocki. Podczas obrotu kół, zarówno w jednym jak i w drugim, w pewnym miejscu pojawia się lekki opór, bardzo delikatnie spowalniający róch kół. Przy hamowaniu nie czuję pulsowania pedału.

Przy okazji "diagnostyki" zauważyłem że talerz od amortyzatora przedniego jest w powietrzu, a koła można poruszać od i do silnika (przy podniesionym samochodzie). Ten luz jest w miejscu mocowania kolumny. Koła nie mają innych luzów, co mogłoby wskazywać na łożyska. Czy poduszki amortyzatorów są wybite o ile takie określenie jest trafne?
andrew_ace
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 lip 2012, o 07:58
Lokalizacja: Rzeszów

szum/dudnienie podczas jazdy

 

Postprzez Paweu » 6 sie 2013, o 15:33

andrew_ace napisał(a):Podczas obrotu kół, zarówno w jednym jak i w drugim, w pewnym miejscu pojawia się lekki opór, bardzo delikatnie spowalniający róch kół.


Czyli tarcza mimo przetoczenia dalej jest krzywa.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: szum/dudnienie podczas jazdy

Postprzez saszelqq » 6 sie 2013, o 15:43

andrew_ace napisał(a):Przy okazji "diagnostyki" zauważyłem że talerz od amortyzatora przedniego jest w powietrzu, a koła można poruszać od i do silnika (przy podniesionym samochodzie). Ten luz jest w miejscu mocowania kolumny. Koła nie mają innych luzów, co mogłoby wskazywać na łożyska. Czy poduszki amortyzatorów są wybite o ile takie określenie jest trafne?

Najprawdopodobniej. Też miałem luzy (ruszając góra/dół) przy zużytych poduszkach, kręcąc kierownicą "przeskakiwało", po wymianie ustąpiło ;)
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez andrew_ace » 7 sie 2013, o 08:11

Dzięki za porady!

Pojawiła się teoria, że dudnienie generują klocki hamulcowe z powodu braku blaszek mocujących.
Klocki były wymieniane w pakiecie przez mechaników. Posiadają one własne mocowania. Czy potrzebują mimo wszystko tych blaszek?
andrew_ace
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 lip 2012, o 07:58
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez prezesik » 7 sie 2013, o 21:50

Blaszki są potrzebne, aby klocki nie latały w zacisku jak "Żyd po pustym sklepie".
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca





Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości