Spadająca czapeczka (guma) z kielicha tylnego.

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Spadająca czapeczka (guma) z kielicha tylnego.

Postprzez Kurczak781 » 17 gru 2012, o 22:31

Mam taki problem, że jak czasem trafię tylnym prawym kołem na nierówność to wybija mi tą gumę co nachodzi na kielich i wtedy z bagażnika dochodzi taki dźwięk jakbym miał tam jakiegoś spraya ;-) . do tego zawsze jest dziurawa, już ją raz wymieniałem. Tak jakby ten górny bolec od amortyzatora się wysuwał. Co to może oznaczać. Amortyzatory tłumią dobrze, dodam że jest twardy.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Spadająca czapeczka (guma) z kielicha tylnego.

 

Postprzez Opik » 17 gru 2012, o 22:33

Kielich przerdzewiał i włazi do środka ;)

A tak serio to może po prostu wyrobiło się już górne mocowanie amortyzatorów? Najprostsza sprawa
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kurczak781 » 17 gru 2012, o 22:38

Chodzi Ci o element konstrukcji samochodu ? W jakiś sposób on musi się wysuwać do góry bo dziurawi tą gumę. Chyba będę musiał pojeździć trochę w bagażniku, żeby to zobaczyć :-D
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez Opik » 17 gru 2012, o 22:54

A to wcale nie jest taki głupi pomysł, zdejmij półkę, wpakuj się do środka i niech ktoś przejedzie po jakiś dołach :D

nie wiem o co pytasz, kielich to jak najbardziej element konstrukcyjny, powiedziałbym że nawet bardzo ważny. A mocowanie amortyzatora/łożysko/miseczka i jak tam to się zwie znajdziesz tutaj np: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... C%3DS&se=T

sobie popatrz co wygląda na złachane, może pęknięte i nie trzyma
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kurczak781 » 17 gru 2012, o 23:52

ok. dzięki za podpowiedź, Jak sprawdzę to dam znać co i jak, W sumie to planuje na wiosnę jakiś gwint wstawić, także nie wiem czy opłaca się za to teraz zabierać.

[ Dodano: 2012-12-17, 22:54 ]
hehe a w bagażniku przy tym twardym zawieszeniu to będzie niezły hardcore :lol:
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez pablomed » 22 gru 2012, o 23:50

Może i talerzyk przerdzewiał, ale tak samo ważny jest metalowy pierścień zakładany na wyżłobienie w tłoczysku amortyzatora, na nim opiera się podfrezowana podkładka i dopiero na niej talerzyk, coś z tych rzeczy się popsuło, łatwo dostaniesz co potrzeba do naprawy ale kolumnę trzeba wyjąć
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez prezesik » 23 gru 2012, o 12:10

jw kolega pisze - miałem to samo po założeniu springów obniżających. Przerdzewiał trzpień amora w miejscu właśnie tego pierścienia znajdującego się w wyżłobieniu amortyzatora, talerzyk nie miał się czego trzymać i trzpień amora wlazł do środka. Bez wyjęcia amora nic nie zrobisz. Ja w skorodowanym miejscu delikatnie naspawałem i zamiast tego pierścienia dałem grubszą podkładkę, aby się wszystko trzymało i już 3 lata jest OK.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez PabloSBT » 23 gru 2012, o 23:42

miałem to samo na czpieniu amortyzatora powinna być taka sprężynka i na niej powinien być pierścień oporowy i dopiero ta blacha dociskająca sprężynę pewnie ci zleciał pierścień oporowy i wybiło dziurę tak że do środka wchodzi :) tak jak pisze prezesik25, bez wyjęcia amora nic nie zrobisz :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Kurczak781 » 17 sie 2013, o 18:08

tależyk był przerdzewiały i cała górna część amortyzatora na wybojach wchodziła do środka i wybijała tą gumę. Dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez prezesik » 18 sie 2013, o 12:15

Kurczak781 napisał(a):tależyk był przerdzewiały i cała górna część amortyzatora na wybojach wchodziła do środka i wybijała tą gumę. Dzięki za pomoc
dopiero po przeszło pół roku to zrobiłeś?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca





Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości