Pytanie polega na tym z jaka siłą dokręcić śrubę łożyska kluczem dynamometrycznym.
Pozdrawiam
Jak napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie. Chciałem napisać w " DANE TECHNICZNE I PORADY" ale nie dało się.
Moderator: Moderator

ale chodzi mi jednak o siłę dokręcenia kluczem dynamometrycznym, bo to już przerabiałem i po kilkunastu kilometrach łożysko szumi i jest luz. Ostatnio trochę dokręciłem luzu nie ma ale dalej strasznie je słychać najbardziej na zakrętach. A nie chce "przedobrzyć" bo tak też zrobiłem i wymieniałem tarcze z czopem. Pozdrawiam 


ja tak jezdze i do dzis wszystko chodzi jak w zegarku 

pietrasiak2 napisał(a):Przy łożyskach stożkowych dokręcanie jest na "czucie", tzn dokręca się do wyczuwalnego oporu , lekko oklepać piastę , po czym cofnąć ok 1/2 obrotu nakrętkę i sprawdzić czy obraca ona się bez oporu , lub czy nie ma luzu.
Starszy_Pan napisał(a):pietrasiak2 napisał(a):Przy łożyskach stożkowych dokręcanie jest na "czucie", tzn dokręca się do wyczuwalnego oporu , lekko oklepać piastę , po czym cofnąć ok 1/2 obrotu nakrętkę i sprawdzić czy obraca ona się bez oporu , lub czy nie ma luzu.
Mnie kiedyś uczono, że łożysko dociąga się, oczywiście z czuciem, do momentu, gdy zaczynają się wyczuwać zwiększony opór obracania. Później trzeba "cofnąć nakrętkę o 30-45 stopni.

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości