Siła dokręcenia łożysk z tyłu. Mk3 1,8 GT

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Siła dokręcenia łożysk z tyłu. Mk3 1,8 GT

Postprzez JAFAS » 17 mar 2015, o 20:13

Witam zamierzam się zabrać za wymianę łożysk z tyłu w moim mk3.
Pytanie polega na tym z jaka siłą dokręcić śrubę łożyska kluczem dynamometrycznym.
Pozdrawiam ;)
Jak napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie. Chciałem napisać w " DANE TECHNICZNE I PORADY" ale nie dało się.
Niżej nie mogę, bo urwę podłogę ! 8-)
Avatar użytkownika
JAFAS
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 27 sie 2013, o 23:51
Lokalizacja: Bulowice
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8GT Special Edition
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Siła dokręcenia łożysk z tyłu. Mk3 1,8 GT

 

Postprzez GolfiarzJR » 17 mar 2015, o 20:24

Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez JAFAS » 17 mar 2015, o 22:07

Dzięki :D ale chodzi mi jednak o siłę dokręcenia kluczem dynamometrycznym, bo to już przerabiałem i po kilkunastu kilometrach łożysko szumi i jest luz. Ostatnio trochę dokręciłem luzu nie ma ale dalej strasznie je słychać najbardziej na zakrętach. A nie chce "przedobrzyć" bo tak też zrobiłem i wymieniałem tarcze z czopem. Pozdrawiam :-)
Niżej nie mogę, bo urwę podłogę ! 8-)
Avatar użytkownika
JAFAS
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 27 sie 2013, o 23:51
Lokalizacja: Bulowice
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8GT Special Edition
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 17 mar 2015, o 22:11

JAFAS, W takim razie oddaj do goscia który się zna na tym lub to wymieniał i działa , niekiedy samemu po prostu się nie da :)
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Or3L » 17 mar 2015, o 22:14

Ja wymienialem lozyska w lato. Powinny byc dokrecone dosc delikatnie tak zebyc praktycznie mogl odkrecic te srube w palcach ona ci nie odpadnie bo masz dodatkowe zabezpieczenia a za mocno dokrecone lozysko zaraz sie rozsypie ;) ja tak jezdze i do dzis wszystko chodzi jak w zegarku ;)
Avatar użytkownika
Or3L
Moderator
 
Posty: 542
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 09:30
Lokalizacja: Katowice
Rocznik: 1996
Silnik: AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez JAFAS » 18 mar 2015, o 07:46

Problem w tym że wołają kosmiczne pieniądze za wymianę takiego łożyska. Sama wymiana jednej strony 90zł.
Niżej nie mogę, bo urwę podłogę ! 8-)
Avatar użytkownika
JAFAS
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 27 sie 2013, o 23:51
Lokalizacja: Bulowice
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8GT Special Edition
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 18 mar 2015, o 09:43

Przy łożyskach stożkowych dokręcanie jest na "czucie", tzn dokręca się do wyczuwalnego oporu , lekko oklepać piastę , po czym cofnąć ok 1/2 obrotu nakrętkę i sprawdzić czy obraca ona się bez oporu , lub czy nie ma luzu.
Moja sugestia: podnieś auto , odkręć zaciski , bez nich sprawdź luz i ewentualnie skoryguj tak jak pisałem.Może być też wina łożysk , bywają takie przypadki :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Starszy_Pan » 18 mar 2015, o 10:39

pietrasiak2 napisał(a):Przy łożyskach stożkowych dokręcanie jest na "czucie", tzn dokręca się do wyczuwalnego oporu , lekko oklepać piastę , po czym cofnąć ok 1/2 obrotu nakrętkę i sprawdzić czy obraca ona się bez oporu , lub czy nie ma luzu.

Mnie kiedyś uczono, że łożysko dociąga się, oczywiście z czuciem, do momentu, gdy zaczynają się wyczuwać zwiększony opór obracania. Później trzeba "cofnąć nakrętkę o 30-45 stopni.
Avatar użytkownika
Starszy_Pan
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 wrz 2014, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 18 mar 2015, o 11:12

Starszy_Pan napisał(a):
pietrasiak2 napisał(a):Przy łożyskach stożkowych dokręcanie jest na "czucie", tzn dokręca się do wyczuwalnego oporu , lekko oklepać piastę , po czym cofnąć ok 1/2 obrotu nakrętkę i sprawdzić czy obraca ona się bez oporu , lub czy nie ma luzu.

Mnie kiedyś uczono, że łożysko dociąga się, oczywiście z czuciem, do momentu, gdy zaczynają się wyczuwać zwiększony opór obracania. Później trzeba "cofnąć nakrętkę o 30-45 stopni.

Mnie też. Ale obecnie można się "naciąć" na łożyska , w Strykowie jest pakownia łożyska przychodzą z Chin i te same łożyska pakowane są dla różnych producentów . Tak nawiasem mówiąc nie opłaci się kupować tych najtańszych bo polecą po pół roku lepiej dołżyć parę zeta i kupić ze średniej półki.
Ale tu to kolega coś źle skręcił lub tarcze z piastą były za ciasne zdarza się tak i ciężko jest wyważyć łożysko :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 60 gości