Rzuca kierownica

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Rzuca kierownica

Postprzez adams » 18 maja 2013, o 21:00

Czesc Panowie i Panie jeśli to będą czytały :)

Jadę około 50 km/h i zaczyna delikatnie bić kierownica, ale z każdą dyszką więcej już przy 100 albo 110 to tak bije że strach tym szybciej jechać. Minimalnie ściąga do lewej ale nie zabiera kierownicy. Myślałem że może oponka jajko dostała od wewnątrz czy coś, ale nie, felgi proste a koła zmieniłem dzisiaj z przodu na tył żeby mieć porównanie i jak rzucało tak rzuca. Koła wyważane ale nic to kompletnie nie dało. Ma ktoś jakieś propozyszyn ?

Kilka danych jakby ktoś nie był zorientowany : Zawieszenie seryjne 1.6 ABU '94 , koła alumy 195/50/15

Tylny prawy amortyzator zupełnie wybity - do wymiany (ale to chyba nie powodowałoby tak niemiłosiernego bicia w kierownicę)

POZDRO :mrgreen:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Rzuca kierownica

 

Postprzez Paweu » 18 maja 2013, o 21:05

adams napisał(a): Minimalnie ściąga do lewej ale nie zabiera kierownicy.


adams napisał(a):Tylny prawy amortyzator zupełnie wybity - do wymiany (ale to chyba nie powodowałoby tak niemiłosiernego bicia w kierownicę)


adams napisał(a):Ma ktoś jakieś propozyszyn ?


Oczywiście. Najpierw pojechać na szarpaki... Później wymienić zużyte elementy zawieszenia a potem jechać na zbieżność.

Btw. Nie masz zbieżności i pytasz czemu bije... :-|
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Achtel » 24 maja 2013, o 22:40

Paweu_mk3 napisał(a):Btw. Nie masz zbieżności i pytasz czemu bije...


Nie powiedział, że nie ma zbieżności :)
Może to tez być luz na krzyżaku kolumny, znajduje sie on za tą zasłoną za pedałami :)
Avatar użytkownika
Achtel
Badacz tematu
 
Posty: 165
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 16:27
Lokalizacja: NDM

Postprzez Paweu » 25 maja 2013, o 20:26

Achtel napisał(a):Paweu_mk3 napisał/a:
Btw. Nie masz zbieżności i pytasz czemu bije...


Nie powiedział, że nie ma zbieżności


adams napisał(a):Minimalnie ściąga do lewej ale nie zabiera kierownicy.


No tak... Racja.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez adams » 1 sie 2013, o 22:32

Jak widać po dacie ostatniego posta minęło już trochę czasu (i poszło już trochę gotówki) , a problem jak nie rozwiązał się tak się nie rozwiązał. Mechanicy rozkładają ręce, a moje ręce opadają. Zacznijmy od początku:

- wymieniłem amorek z tyłu bo rzeczywiście był na nic (zapieczony ruszyć się nie chciał).

pojechałem na szarpaki na stacje diagnostyczna (poza tym że straciłem 2 dyszki usłyszałem : "no k**** nie mam pojęcia, k**** jak to ciężko coś stwierdzić, ciężka usterka do stwierdzenia co jest" )

- wymieniłem najpierw prawy przegub wewnętrzny (miał luzy i był wybity)
NIE POMOGŁO
- wymieniłem prawy przegub zewnętrzny (też był wyrobiony i miał luzy)
NIE POMOGŁO
-wymieniłem półoś prawą (ze szrotu bo cena nowej by mnie pewnie zabiła)
BEZ ZMIAN-NIE POMOGŁO
- wymieniłem półoś lewą (ze szrotu itd)
BEZ ZMIAN-NIE POMOGŁO
- wyprostowałem dwie zimowe stalowe felgi i założyłem na przód (upał +30 stopni ale dla testu czy koła proste)
BEZ ZMIAN-NIE POMOGŁO
- założyłem wszystkie zimowe koła stalówki żeby mieć pewność że i te z tyłu są proste
NIE POMOGŁO
- wymieniony był przegub wewnętrzny lewy (mimo że nie miał luzów itd ale korzystając z dobrego serca mechanika pożyczył mi na 20 minut nowy przegub)
NIE POMOGŁO

oczywiście po zabawach z półosiami itd finalnie zmieniłem koła na lato 195/50/15 ustawiłem zbieżność u kolesia który robi to od 50 lat chyba na sprzęcie tak starym że głowa mała, ale 99% mieszkańców mojego miasta twierdzi że facet jest najlepszy (sam od 10 lat do niego jeżdżę i zawsze jak ustawił zbieżność to samochód prowadził się jak po sznurku) , ale do rzeczy co mi powiedział "felga prawa na nic bo bije i dziwisz się pan że kierownicą bije".

Trochę dziwne że po wymianie na zimówki jest to samo więc stwierdzam że felga bije nie dlatego że jest krzywa , ale dla tego że coś w zawieszeniu się wyrąbało.

Ale 5 dyszek skasował zbieżność na przyrządach ustawił.

Autko jak biło tak bije nadal.

Ja wymyśliłem sobie taką teorię że może tarcze hamulcowe się powykrzywiały już czy coś, ale jak mam władować po 100 za tarczę na stronę plus do tego jeszcze nowe klocki to wychodzi koszt około 350 zl i może pomoże a może nie ;/ Mechanicy w warsztacie u kumpla (po wymianie przegubów itd wpadli na pomysł że może mi się skrzynia biegów rozleciała a konkretniej most w skrzyni biegów i dlatego bije, bo oni już nie mają pomysłu co może być przyczyną). Fakt że jak podnieśliśmy autko za przód do góry i na 2ce go puściłem to słychać było lekkie stukanie w skrzyni biegów ale to było słychać tylko jak się człowiek wsłuchał w skrzynię i to pod samochodem w dodatku.

Zauważyłem tez że kierownica bije wtedy gdy ciągnie na biegu, gdy go wysprzęglam bicie trochę ustaje. Ale to na tych mniejszych prędkościach., przy 110 to czy wysprzęgle czy nie i tak bije i tak bije.

Koledzy narobiłem juz około 1000 km jeżdżąc za częściami i do mechanika straciłem już trochę kasiuty a efekt jest zerowy. W Was nadzieja. POMOCY :zalamany: :zalamany: :zalamany:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 2 sie 2013, o 12:43

adams napisał(a):ale do rzeczy co mi powiedział "felga prawa na nic bo bije i dziwisz się pan że kierownicą bije".


Jeśli masz możliwość to sprawdź na wyważarce felgi...

adams napisał(a):Ja wymyśliłem sobie taką teorię że może tarcze hamulcowe się powykrzywiały już czy coś, ale jak mam władować po 100 za tarczę na stronę plus do tego jeszcze nowe klocki to wychodzi koszt około 350 zl i może pomoże a może nie


No ja wczoraj kupowałem tarcze i klocki i mnie to wszystko wyniosło ok 190 zł (Klocki i tarcze ATE) więc nie wiem jaki zestaw chcesz do siebie założyć.

Mniejsza o to...

Bije kierownica przy mocniejszym hamowaniu? Jeśli nie.. to krzywiznę tarcz można wykluczyć... No ale można je sprawdzić... Zdejmij koło i pokręć tarczą... jeśli będzie wyczuwalny opór w pewnym momencie to może i być pokrzywiona tarcza ... w co wątpię.

Łożyska kół itp są bez luzów mam nadzieje.

A no i sprawdzaj koła na wyważarce. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez adams » 2 sie 2013, o 17:38

koła były wyważane w ciągu tego okresu chyba z dobre 5 razy. i na wyważarce jak się koło kręci nie widać żeby biło. Poza tym zimówki też wyważone i też bije w różnych konfiguracjach czyli (przód zamieniany z tyłem, z przodu zima z tyłu lato itd).

Łożyska nie mają luzów,a co do tego bicia przy hamowaniu, to powiem tak, ciężko to wychwycić czy typowo przy hamowaniu bije. Bije mi się wydaje tak samo przy hamowaniu jak i wtedy gdy ciągnie silnik.

Powiem szczerze że strasznie zastanawia mnie kwestia skrzyni biegów, to co mówili (z powodu braku pomysłów już) mechanicy. Myślicie że most w skrzyni mógł się rozlecieć ? Biegi wchodzą cacy, nic nie wyje , tylko to ledwo słyszalne stukanie o którym wcześniej pisałem więc nie będę się powtarzał bez sensu.

A co do tarcz hamulcowych to tak orientacyjnie usłyszałem cenę po 100 za sztukę plus dorzuciłem sobie do tego jakąś przypuszczalną cenę klocków.

Kurcze lipa straszna bo miałem jechać nim do NL za miesiąc a ostatnio jak jechałem i mi tak koła biły powiem szczerze że mnie tak irytowało... noi strach też jest żeby gdzieś w połowie drogi nie stanąć... Panowie i Panie póki co, jestem wdzięczny za każdą sugestię. Może wy coś wymyślicie rozsądnego :super:

[ Dodano: 2013-08-07, 17:10 ]
Taki mały 'apdejt'

Ostatnio zauważyłem że wyjeżdżam sobie z obszaru zabudowanego jade 100-110 i kierownica jest OK. Biorę łuk w lewo, prostuję kierownicę i zaczyna się rzucanie kierownicą przy jeździe na wprost. Co za dziadostwo ?! :cry:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości