Problem z przednim amortyzatorem

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Problem z przednim amortyzatorem

Postprzez Golf_GL » 20 lis 2013, o 19:39

Witam, wczoraj zmieniałem koła na zimowe i miałem spory problem ze zdjęciem prawego przedniego koła.Musiałem kilka razy mocniej uderzyć, aby ściągnąć alu-felgę z piasty.Gdy wreszcie udało mi się to zrobić,zauważyłem że amortyzator opadł ok. 3 cm.Okazało się że w górnej części mocowania pojawił się spory luz,którego nie mogę skasować nakrętką.Dodam że amortyzator wraz z poduszką był wymieniany ok. rok temu i wszystko było ok. aż do czasu tych kilku uderzeń w oponę. Czy mogłem w ten sposób coś uszkodzić?Pozdrawiam i proszę o porady.
Golf_GL
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 09:28
Lokalizacja: Polska
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 90 KM ABS
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Problem z przednim amortyzatorem

 

Postprzez Paweu » 20 lis 2013, o 19:55

Golf_GL napisał(a): Czy mogłem w ten sposób coś uszkodzić?


raczej nie.

Może górny talerzyk się wyrobił i przez to jest taki luz.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Golf_GL » 20 lis 2013, o 20:11

Do tej pory nie było żadnych luzów czy stuków podczas jazdy.Tydzień temu byłem na przeglądzie i wszystko było OK.Teraz po odkręceniu nakrętki górnego mocowania amortyzatora, zauważyłem duży luz poduszki-tej z łożyskiem.Czy nie wypadło stamtąd czasem jakieś zabezpieczenie lub czy nie rozsypało się te łożysko?Najbardziej zastanawiam się, czy jest tam jakieś zabezpieczenie,które mogłoby wyskoczyć podczas uderzeń?
Golf_GL
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 09:28
Lokalizacja: Polska
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 90 KM ABS
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 20 lis 2013, o 23:42

kolego musisz rozkrecić i zobaczyć , moze być poduszka , łożysko, miseczka, sprawdzisz to zobaczyc co moze mieć luzy albo co jest wyrobione :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3756
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 21 lis 2013, o 06:50

Na opuszczonym aucie odkręć górną nakrętkę, zdejmij talerzyk i dokręć tą specjalną nakrętkę znajdującą się w poduszce, będzie widoczna od góry. U mnie kiedyś się poluzowała to dokręciłem ją wąskim śrubokrętem i młotkiem. Ona ma takie nacięcia idealne, aby przyłożyć płaski śrubokręt i lekko uderzać młotkiem w celu dokręcenia.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Golf_GL » 21 lis 2013, o 21:30

Dzięki za porady.Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi, że właśnie ten opisywany amortyzator jest nieco dłuższy od lewego i dlatego dużo szybciej pojawiły mi się stuki.Dodam że amortyzatory nie były wymieniane w jednakowym czasie.Jeśli dobrze pamiętam, to nie były one tej samej firmy.Czy jest możliwa taka różnica przy zakupie?
Golf_GL
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 09:28
Lokalizacja: Polska
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 90 KM ABS
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 21 lis 2013, o 22:43

wymienia sie parami a nie jedną sztuką , czyli przod albo tył :cisza:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3756
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe





Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości