Problem po wymianie łożyska przód

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Problem po wymianie łożyska przód

Postprzez marcin2e » 23 kwi 2014, o 23:02

Cześć,

Ostatnio mechanik wymieniał mi łożysko przednie.
Od tamtego czasu właściwie nadal słychać "szum" przy prędkościach ok 50-90km/h (przy skręcie w lewo zanika - było wymieniane lewe).

Jednak od wymiany widzę, że kierownica ucieka w jedną stronę jak przy braku zbiezności.

Czy jest możliwym, że podczas wymiany została rozregulowana zbieżność tym samym jest to powodem tego szumu czy błedną wymianą?

Nie chciałbym wydawać kasy na zbieżność, po której ustawieniu problem może nie zniknąć.

Co najlepiej sprawdzić etc?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Problem po wymianie łożyska przód

 

Postprzez prezesik » 24 kwi 2014, o 05:44

Spytaj się mechanika, jeżeli odkręcał zwrotnicę od amortyzatora to zepsuł kąt pochylenia koła i konieczne jest ponowne ustawienie geometrii kół. Było mu poprostu wygodniej trzymać samą zwrotnicę niż całą ciężką kolumnę.
Mechanik powinien wyjąć całą kolumnę zwrotnica+amor nie odkręcając ich od siebie, wtedy kąt nachylenia koła byłby zachowany.
Zerknij na prawe i na lewe koło od przodu a będziesz widział różnicę pochylenia koła względem tylnego.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez marcin2e » 24 kwi 2014, o 13:01

Z tego co widzę nie ściera mi opon, więc jakby geometria była ok.


Zapytam sie dziś i napiszę.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gesiu_15 » 24 kwi 2014, o 13:04

podejrzewam że zbieżność do roboty , mechaników to nie obchodzi czy zbieżność przestawi czy nie , aby tylko zrobić :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3756
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzyś » 24 kwi 2014, o 16:55

jest tak jak pisze prezesik ;-) odkręcili zwrotnicę od amora i kąt ma przestawiony teraz ,częsty błąd popełniany przez mechaników.. :-P
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 25 kwi 2014, o 15:38

marcin2e napisał(a):Jednak od wymiany widzę, że kierownica ucieka w jedną stronę jak przy braku zbiezności.


Zbieżność to Ci się i tak z pewnością rozleciała po tym jak odkręcił tylko sworzeń wahacza. ;-) Nie powinno tak się dziać... teoretycznie.

Co do kąta. Tak jak piszą koledzy wyżej. Musisz jechać na sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Inna sprawa że jeśli łożysko było 'najtańszy chinol' to ono pewnie w pudełku już szumiało. :hyhy:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez roddi15 » 26 kwi 2014, o 00:12

poprawie kolegę, zdjęcie zwrotnicy ze sworznia dolnego nie niszczy kata regulacji geometri :D tylko rozkręcenie amortyzatora od zwrotnicy za to odpowiada hehe, ale zgodze sie z twierdzeniem że pakuja jakies chinskie gó... za 30 zł biora od ciebie pewnie 100, maja przebitke i szumi. Najlepiej samemu wszystko albo oddać zaufanemu mechanikowi do zrobienia i zawsze jest wszystko pewnie i dobrze zrobione. Lożysko to tylko FAG albo SKF

pozdro chlopaki :)
Avatar użytkownika
roddi15
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 12 paź 2011, o 14:27
Lokalizacja: ZAMOŚĆ





Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości