Luz w kole przednim i krzywo stoi ;-(

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez innotic » 3 sie 2012, o 11:33

Tak teraz mi przyszło na myśl - nie masz sprężyn o różnej sztywności czasem?
innotic
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 18:45
Lokalizacja: Nakło Śląskie

 

Postprzez patryk28091991 » 3 sie 2012, o 13:18

na seryjnych sprężynach było to samo i teraz na sprężynach mts jest też to samo więc chyba to chyba nie to
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez greg001 » 3 sie 2012, o 13:51

a jak wymieniałeś wymieniłeś przy okazji łożysko Macphersona? bo może się sypło? (ktoś o tym pisał wyżej)
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez patryk28091991 » 3 sie 2012, o 16:11

nie wymieniałem jeszcze żadnego łożyska od zawiechy ... może być w sumie
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez greg_117 » 3 sie 2012, o 17:09

no ja pisałem :) miałem ten sam problem i po wydaniu kolo 70 zł na obie strony problem znikł i do tego znikły różne stuki z zawieszenia :)
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez patryk28091991 » 3 sie 2012, o 18:06

no na razie sobie zostawie to tak jak jest bo nie mam gotówki na tą chwilę ;-(
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez greg_117 » 3 sie 2012, o 19:03

tylko przy takim kącie pochylenia koła możesz zjeździć oponkę ..... a jakbyś chciał wymieniać to najlepiej wyciągnij swoja poduszkę + łożysko na wzór bo ja jak kupowałem to na całe szczęście wymienili mi w sklepie bo mam tak,że łożysko mam razem z poduszką amortyzatora :)
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez patryk28091991 » 3 sie 2012, o 19:53

ja i tak te oponki co mam tera to maks do przyszłej wiosny są i kupuje nowy komplet ... a jak bede chciał wymienić to pojadę na warsztat bo sam nie dam rady ;-(
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez greg001 » 4 sie 2012, o 00:39

greg_117 napisał(a):tylko przy takim kącie pochylenia koła możesz zjeździć oponkę ..... a jakbyś chciał wymieniać to najlepiej wyciągnij swoja poduszkę + łożysko na wzór bo ja jak kupowałem to na całe szczęście wymienili mi w sklepie bo mam tak,że łożysko mam razem z poduszką amortyzatora :)


bo przed liftem czyli gdzieś do roku 93 były szerokie kielichy amortyzatora i Łożysko Macphersona było z łożyskiem a po tym roku osobno poduszka a osobno łożysko ( jeśli źle mówię z rocznikami to poprawcie mnie ale raczej dobrze )
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez innotic » 4 sie 2012, o 15:49

Cytuję z książki "Sam naprawiam":

Od czerwca 1993 r. [...] Zmiany konstrukcyjne dotyczą śrubowych sprężyn zawieszenia, gumowych ograniczników ich ugięcia oraz odkształcalnych elementów oparcia sprężyn zawieszenia, które nieznacznie zwiększają prześwit samochodu.
Możliwe jest zastosowanie nowego rodzaju elementów zawieszenia w starszych modelach samochodów, ale jedynie w całych zespołach. Dotyczy to szczególnie odkształcalnych elementów oparcia sprężyn zawieszenia przedniego. Jest niedopuszczalne stosowanie elementów zawieszenia starszego i nowszego rodzaju w zawieszeniu przednim samochodu


Czyli jak na moje, masz całe zawieszenie "nowsze" z jednej strony i całe zawieszenie stare z drugiej strony. Pasowałaby różnica w prześwicie. Ewentualnie, masz różne oparcia górne sprężyn z obu stron. Jednak wg. książki ta różnica wynosi 5,3mm na kolumnie zawieszenia, więc na karoserii może być widoczne może jako 1cm.
innotic
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 18:45
Lokalizacja: Nakło Śląskie

Postprzez patryk28091991 » 2 paź 2012, o 14:16

Jeszcze nie zrobiłem tej zawieszki ;-( ale dziś sprawdziłem jedną rzecz :

tam gdzie stoi niżej zawieszenie jest o wiele twardsze niż tam gdzie stoi normalnie jak powinno !
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez wrt » 12 gru 2012, o 00:21

No i doszedł ktoś dlaczego auto z jednej strony stoi niżej. Mam to samo ,patrząc na przód samochodu ,prawa strona jest niżej jakieś 1do 2 cm. Miałem obniżone zawieszenie ,sportowe sprężyny i amortyzatory firmy fk automotive zmieniłem na spręzyny sparco z ori amortyzatorami i dalej to samo. Prawa strona jest niżej.
wrt
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 27 sie 2012, o 17:41
Lokalizacja: Małopolska

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 6 gości

cron