Łożysko w bębnie

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Łożysko w bębnie

Postprzez mazzieh84 » 2 maja 2011, o 09:16

Cześć

Mam takie pytanko odnośnie tylnego koła, czy zbyt mocne dokręcenie łożyska będzie powodowało wycie na zakrętach bo wykryłem że coś się dzieje, idę zaraz kręcić lewarem i oblukam jak to tam wygląda, miałem wcześniej mały luz i go zniwelowałem, możliwe że za mocno albo się łożysko kończy...Dajcie znać jak coś
Ostatnio edytowano 2 maja 2011, o 10:04 przez mazzieh84, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Łożysko w bębnie

 

Postprzez golon113 » 2 maja 2011, o 09:22

łożysko kolego już masz do wymiany
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Postprzez mazzieh84 » 2 maja 2011, o 09:46

A jednak chyba nie, zdjąłem koło tył lewe...kręce bębnem. chodzi lekko, szumi troszke coś bo obciera bęben o tę blache, problem jest nieco innej natury, mam sport zawias i miseczka trzymająca sprężynę wrzyna się w opone, mam 195/55/15, ładnie już spiłowało lacze, panowie co z tym począć? Dać dystanse? Zmienić felgę na 14"?

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2011-05-03, 22:31 ]
Jakieś pomysły koledzy?
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Postprzez killah » 4 maja 2011, o 00:16

elo

nie trzeba. Opony można by było dać niższe bo profil za duży na takie. Felga ma za duże et i wchodzi za głęboko do środka. Załóż jakiś dystans 1 cm i będzie ok. Albo daj foto i pomyśli się jaki dokładnie dać dystans.

widzę foto w temacie:

http://images46.fotosik.pl/784/102db6df7194c7cbmed.jpg

nie wiem czy masz tam jakiś luz niestety. Musisz dać lepsze foto. Ale sądzę że dystansem się załatwi sprawę.
killah
 

Postprzez mazzieh84 » 4 maja 2011, o 07:17

killah napisał(a):Felga ma za duże et

Chodzi o otwór tak? Nie wiem czy et jest na feldze wybite, sprawdzę
killah napisał(a):Opony można by było dać niższe bo profil za duży na takie
są tak jak pisałem 195/55/15 jakie byś zalecił?
killah napisał(a):Załóż jakiś dystans 1 cm i będzie ok

Obciera tylko jedno koło przy zakrętach w prawo gdy auto się kładzie minimalnie zresztą, patrzyłem na oponę prawa i nie widać na niej śladów, jak dawać dystans to X2, co z regulacją na amortyzatorze, mozna tam podnieść na pierścieniu całą miskę co dało by większą odległość tej miski od opony
killah napisał(a):nie wiem czy masz tam jakiś luz niestety

Chodzi o sam bęben? Luzu nie ma, wcześniej telepało się koło ale zlikwidowałem to dokrękając troszke na łożysku i pożądnie dowaliłem szpilki koła, tem mój golf to jakiś krzywy jest czy jak? :evil: Mam jeszcze na zmianę koła blaszaki vw 14 calowe, może je na próbe przyłożyć i szukać ewentualnie na te fele opon letnich. Dzięki za rady, trzeba działać

[ Dodano: 2011-05-04, 07:37 ]
E 70528 7Jx15H E38 jakieś numerki z felgi, z lekka nie ogarniam co znaczą i ledwo dało się odczytać

[ Dodano: 2011-05-04, 07:43 ]
Dodam jeszcze że z tymi Atsami jest taki wałek że jak długo nie ruszane to ciężko jest koło zdjąć, tak się zapieka że trzeba trochę puknąć żeby zlazło z piasty
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Postprzez prezesik » 4 maja 2011, o 09:52

mazzieh84 napisał(a):killah napisał/a:
Opony można by było dać niższe bo profil za duży na takie
są tak jak pisałem 195/55/15 jakie byś zalecił?
max 195/50r15 - ja mam taki rozmiar przy ET-35 i nic nie obciera nawet przy max obciążeniu, a miałem też -40 i też nic nie obcierało.[glow=red][/glow]
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez killah » 4 maja 2011, o 18:02

hej

chodziło mi o odległość koła od amortyzatora oraz od nadkoła. Wg mnie masz trochę luzu i mógłbyś bardziej wysunąć koło na zewnątrz dystansem.

ET to taka miara koła która określa osadzenie. Im większe tym koło bardziej idzie do środka. Im mniejsze (na minusie też) to koło bardziej wystaje. Trzeba brać też pod uwagę szerokość samej felgi bo et innemu et nierówne jak szerokość felgi inna. U ciebie wygląda na to że jest za duże i trzeba by dać dystans by wyszło 25 zamiast 35.

Opona też ma znaczenie. jest za wysoka.
killah
 

Postprzez mazzieh84 » 4 maja 2011, o 19:47

Spoko, bogatszy w wiedzę, tego luzu to mam sporo w stronę nadkola. Bedziemy mysleć dalej. Dzieki za cynk
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Postprzez Sivy » 4 maja 2011, o 22:27

killah napisał(a):Felga ma za duże et i wchodzi za głęboko do środka. Załóż jakiś dystans 1 cm i będzie ok.


Wtedy opona bedzie tarla o rant, nic mu to nie da.

Na trzpieniu amortyzatora sa pierscienie, ktore sa regulacja sprezyny i jej ugiecia, a co za tym idzie pracy gora-dol talezyka amortyzatora. Pierscien do gory i po temacie.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez mazzieh84 » 4 maja 2011, o 22:32

No dobra, wiesz gdzie mieszkam tylko nie zapomnij ściągaczy :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Postprzez Sivy » 4 maja 2011, o 22:38

Kanał ma być czysty, nie lubię się brudzić :mrgreen:
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez mazzieh84 » 4 maja 2011, o 22:47

W moim kanale można jeść i spać :hyhy:
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości