Łożysko koła tył

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Łożysko koła tył

Postprzez fosfor4 » 19 cze 2015, o 22:47

:siema:Czy łożyska tylnych kół wymienia się parami(L/P) czy tylko to ,które trzeba wymienić? A tak ogólnie dotyczyło by przodu i tyłu parami???! :?:
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Łożysko koła tył

 

Postprzez GolfiarzJR » 19 cze 2015, o 23:45

fosfor4, Jasne , jak wymieniać to parami przód i tył :cisza: :cisza: :cisza:
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1405
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Silnik: 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bary_white » 19 cze 2015, o 23:46

Ja wymieniam pojedynczo jeśli mam pewność że to akurat to. Ale jesli jedno huczy wyraźnie to lepiej osłuchać drugie jak coś Cie niepokoi to wymieniaj od razu obydwa.
Avatar użytkownika
bary_white
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 17:09
Lokalizacja: Janów Lubelski

Postprzez fosfor4 » 20 cze 2015, o 08:09

bary_white, Cześć.Twoja podpowiedź jest bardziej wiarygodna.Mój długoletni i b.dobry mechanik wymienił jedno - drugie dokładnie osłuchał i stwierdził że na razie jest ok.Wierzę mu ale pisząc do forumowiczów chciałem szerszej porady.GOLFA mam od roku i nie wszystko się wie.!!!No i koszty napraw nie są tanie. :ok: :ok: :ok:
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 20 cze 2015, o 10:06

fosfor4 napisał(a):wymienił jedno - drugie dokładnie osłuchał i stwierdził że na razie jest ok.


i to jest błąd , zawsze się wymienia się lewą i prawą stronę , dużo nie kosztuje a ma się spokojną głowę , ja zawsze tak robię i jest spokój :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3756
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 20 cze 2015, o 12:17

Gesiu_15, Dokładnie , ja zawsze wymieniam parami co z tego że dobre jedno , wymienić a drugie potem się popsuje i tak co chwile robota a tak to jednoczenie :D
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1405
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Silnik: 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 20 cze 2015, o 12:59

Gesiu_15, w pełni zgadzam się z Tobą, wszystko co w aucie mamy parami wymieniamy parami. Zresztą jeśli jedno huczy i je wymienimy to drugie może paść w każdej chwili. A dwa gdy wymienisz je to masz spokój na długo. Nie wyobrażam sobie np. zmiany amortyzatorów tylko jednego bo wylał a drugi zostaje tylko dlatego że nie wylał. Koszt nowych łożysk tył fag to około 50zł. i jestem zdania że wymienić jak już to obie. Wymiana jednej to tak ja by szukać nowego prawego buta tylko dlatego że podeszwa się odkleiła i jednoczesne noszenie starego lewego " bo przecież od niego podeszwa nie odpadła" :lol:
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fosfor4 » 20 cze 2015, o 19:42

Thorsten, Wierzę w wasze DOBRE odpowiedzi ale mech. założył łożysko za 40 zł.+ wymiana 40 zł. to zapłaciłem 80 zł. za wymianę jednego.Za tydzień mam wyjazd na ok.300 km. i ta wymiana była konieczna bo huczało a drugie obsłuchał i jest ok.Na koniec m-ca wymienię drugie bo też nie śpię spokojnie. ;-) :mur:
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 21 cze 2015, o 08:11

Thorsten napisał(a):Nie wyobrażam sobie np. zmiany amortyzatorów tylko jednego bo wylał a drugi zostaje tylko dlatego że nie wylał.


Porównywanie amortyzatorów z łożyskami trafne tak że aż...

fosfor4 napisał(a):Na koniec m-ca wymienię drugie bo też nie śpię spokojnie.


Skoro nie ma luzu w kole i nie dochodzą inne niepokojące dźwięki to ja bym tak już nie demonizował. Spokojnie dojedziesz.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 21 cze 2015, o 13:08

Paweu napisał(a):Skoro nie ma luzu w kole i nie dochodzą inne niepokojące dźwięki to ja bym tak już nie demonizował. Spokojnie dojedziesz.


dokładnie tak :D
ja ostatnio wymieniłem oba, ale to dlatego że zmieniałem też tarcze, więc żeby się znowu za jakiś czas nie dotykać to poszło za jednym zamachem :D

Wystarczyło że trafiła się wadliwa sztuka, albo źle założona i sobie padła, a drugie pojeździ jeszcze 3 lata bezproblemowo np. Nie ma co przesadzać, jak nie szumi to nie rozpadnie się od tak ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości