łożyska tylne

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

łożyska tylne

Postprzez raf.sie » 23 lut 2009, o 08:32

mam problem z łożyskami tylnymi. otóż bardzo często mi wysiadają. założę nowe może dwa miesiące i zaczyna szumieć robi się luz. robiłem to już na wszystkie sposoby. opisane na forum też próbowałem i to samo. ostatnio to łożyska dokręcałem kluczem dynamometrycznym na określoną w książce wartość i właśnie znowu zrobił się luz :zalamany: :zalamany: nie weim czemu to tak. kupowałem już różne łożyska i te tanie i te najdroższe jakie mieli w sklepie i lipa. nie mam już pojęcia jak to zakładać :zalamany: :zalamany:
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

łożyska tylne

 

Postprzez Stealth » 23 lut 2009, o 09:06

Jeśli tyle łożysk już CI padło, to ja bym się doszukiwał winy w samej piaście. Może jest już wytarta tak, że jest luz między nią a łożyskami.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez raf.sie » 23 lut 2009, o 09:42

no luz był ale ktoś mi doradził żeby łożysko wkładać na ciasno więć punktakiem robiłem takie jakby zadziory symetrycznie na piaście dzięki czemu wchodziły na ciasno
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez mani51 » 23 lut 2009, o 13:27

raf.sie napisał(a):no luz był ale ktoś mi doradził żeby łożysko wkładać na ciasno więć punktakiem robiłem takie jakby zadziory symetrycznie na piaście dzięki czemu wchodziły na ciasno


:shock: tak się nie robi bo tylko pogarszasz sprawę...zawsze mnie to dziwiło ale pasowanie pod łożyska toczne musi być bardziej dokładne niż pod łożysko ślizgowe a robiąc zadziory wyszedłeś z tolerancją pasowanie poza wszelkie dopuszczalne granice

bębny do wymiany :!:

a przyczyną szybko padających łożysk mogą być skrzywione ośki

łożysko zawsze dokręcasz prawie na max, obracasz parę razy bębnem i popuszczasz tak abyś mógł podkładkę pod nakrętką przesunąć śrubokrętem zapartym o krawedź otworu piasty (tak ostatnio wyczytałem studiując książkę Obsługa i naprawa - Golf III :-) ) a w praktyce to popuszczasz nakrętkę tak żeby nie było czuć oporów przy obracaniu bębnem i żeby nie było żadnego luzu na łożysku. Jeżdżenie nawet z minimalnym luzem bardzo szybko doprowadza do zużycia łożysk
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez raf.sie » 23 lut 2009, o 13:41

kupiłem nową ośkę i łożysko. tylko że to łożysko wchodziło na tą ośkę leciutk0o bez żadnego oporu!!!! to chyba lipa nie??? powinno ciasno wchodzić??
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez mani51 » 23 lut 2009, o 14:17

raf.sie napisał(a):powinno ciasno wchodzić??


nie, na ośkę ma wejść lekko ręką bez żadnych oporów a do bębna trzeba wbijać albo wciskać prasą

[ Dodano: 2009-02-23, 13:19 ]
tu masz poradę jak poprawnie wymienić łożyska z tyłu

http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-lo ... t11409.htm
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez mcsym » 24 lut 2009, o 09:43

I sprawdź, czy może felga Ci nie bije... Jak będą bardzo krzywe, to łożysko będzie padało.
Avatar użytkownika
mcsym
Members
 
Posty: 564
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 23:35
Lokalizacja: Ruda Śląska/ śląsk
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 16V ABF
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez raf.sie » 25 lut 2009, o 07:45

mani51 napisał(a):na ośkę ma wejść lekko ręką bez żadnych oporów


no nie wiem. wtedy będzie się obracało całe a nie tak jak ma naprawdę i większe tarcie to tamto i zaraz się przegrzeje..czy nie tak????

mcsym napisał(a):I sprawdź, czy może felga Ci nie bije... Jak będą bardzo krzywe, to łożysko będzie padało.


felgi proste bo niedawno oponki zakładałem to wyważone i wszystko gitara
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez mani51 » 25 lut 2009, o 09:50

raf.sie napisał(a):no nie wiem. wtedy będzie się obracało całe a nie tak jak ma naprawdę i większe tarcie to tamto i zaraz się przegrzeje..czy nie tak????


nic Ci się nie będzie obracało tam gdzie nie trzeba. Taka jest zasada montarzu łożysk stożkowych tzn na ośkę ma wchodzić ręką a w piaste na wcisk - nie ma co poprawiać sprawdzonych technologii, uwierz mi :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Tapi » 9 mar 2009, o 17:27

Ja mam ten sam problem i tez mi padło łożysko w tylnym kole. ale łożyska juz latały luźno wiec kupiłem cały czop tylnej osi.

czop kosztuje niedużo a warto wymienić. łożyska Fagowskie i jest git malina..

a propo . bo nie mogę sie doszukać żadnych zdjęć czopów tylnej osi.

dzis kupiłem taki czop powiedziałem gosciowi ze do Golfa z 94 roku, wyposarzonego w bebny. i dał mi czop a szwagier twierdzi ze niebedzie pasował na inne rozlokowanie mocowań
Avatar użytkownika
Tapi
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 19:11
Lokalizacja: Sławków

Postprzez dziabi3 » 18 mar 2009, o 18:58

jakie asy z was

łożysko na os ma wejsc swobodnie paluszkami

a poto łożysko jest stożkowe aby je dokręcić z określona siłą i ta siła dociska łożysko do oski i blokuje je i tylko łożysko się kreci a nie na ośce


w bęben tocznie łożyska się wciska lub wbija a sposób dokręcania jest w książce i w pełni działa a koła żadnego luzu nie łapią


oczywiście minimalny luz jest ale nie wyczuwalny reką to taki typ łozysk

muszą byc lekko skręcone bo inaczej sie zużywają i luzy łapią albo co gorsze pękają od zbyt mocnego skręcenia
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef


- - - http://klucz-serwis.pl



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron