Kolumna Macperson'a pytanie

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Kolumna Macperson'a pytanie

Postprzez Fetonio » 9 lut 2013, o 10:56

Witam,
Tak sobie ostatnio trochę grzebałem w moim golfie i zauważyłem toObrazek

Czy taka przerwa jest normalna? Jak pròbuje tym kręcić to lekko sie obraca ale ruszajac na boki żadnych luzòw nie ma. Dodam, że sprawa wygląda tak samo po obu stronach.

Pozdrawiam,
Seba
Fetonio
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 lut 2013, o 10:48
Lokalizacja: lja

Kolumna Macperson'a pytanie

 

Postprzez palio » 9 lut 2013, o 11:22

Tak tak ma być. Jeżeli żadnych luzów nie ma to nie ruszaj tego.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3881
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 9 lut 2013, o 14:27

Fetonio napisał(a):Czy taka przerwa jest normalna? Jak pròbuje tym kręcić to lekko sie obraca ale ruszajac na boki żadnych luzòw nie ma. Dodam, że sprawa wygląda tak samo po obu stronach.


No dziwne żeby były luzy skoro auto stoi na kołach...
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Fetonio » 9 lut 2013, o 21:04

Dzieki za odpowiedz Pawel.
Fetonio
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 lut 2013, o 10:48
Lokalizacja: lja

Postprzez pablomed » 13 lut 2013, o 11:56

Fetonio, taka przerwa ma jeszcze prawo być, ale istotne jest bardziej to czy słyszysz jakieś stuki w tej okolicy, głuche, charakterystyczne na drobnych nierównościach na kamienistej drodze np. Wówczas górne mocowanie kolumny do wymiany, obie strony oczywiście.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kepa4 » 14 lut 2013, o 10:58

Podepnę się do tematu.
Wydaje mi się, że ze względu na stan poduszek amortyzatorów z przodu mam takie objawy:
Kiedy odpalam samochód po nocy (zimny silnik) pierwsze manewry wykonuję, jakby w ogóle nie było wspomagania.. po chwili przy mniej więcej 1 obrocie kierownicy jest wyczuwalny taki przeskok i kierownica zaczyna chodzić już płynnie. Kierownica zaczyna chodzić płynnie, ale przeskok przy mocniejszym skręcie pozostaje. Dopiero, gdy silnik jest już dobrze rozgrzany to ustępuje.

Dodam, że na poduchach nie mam takiej przerwy, że mógłbym włożyć palec, jak kolega wyżej. Jest tam guma, która wygląda, jakby była tam powpychana w kawałkach, żeby zapełnić to wolne miejsce.


Nie mam zbyt dużego pojęcia o mechanice, ale wydaje mi się, że właśnie te poduchy wpływają na te przeskoki na kierownicy.

Proszę o pomoc, czy to jest to, o czym napisałem, czy może takie objawy są przy innej usterce.
Obrazek
kepa4
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 12:42
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez mate157 » 15 lut 2013, o 00:05

kepa4, może kończy się już pompa wspomagania, jeśli przycina Ci na zakrętach ?
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez kepa4 » 15 lut 2013, o 00:52

Też tak myślałem, ale mechanik powiedział mi, że pompa jest ok.
Spróbuję wymienić na początek płyn wspomagania. Zobaczymy, czy coś się zmieni.
Obrazek
kepa4
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 12:42
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez pablomed » 20 lut 2013, o 14:19

kepa4, trzeba jeszcze sprawdzić napięcie paska pompy. A najlepiej zdejm pasek, ręką szarpiąc za kółko pasowe oceń czy pompa niema wyraźnego luzu. Jeśi luz znaczy konczy się łożysko wówczas mocne napięcie paska szybko go wykończy - można łożysko zmienić opisy na każdym forum. Zajrzyj do zbiorniczka płynu wspomagania czy jest płyn i czy jakas piana sie w nim nie robi
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie





Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości