jedzie boczkiem

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

jedzie boczkiem

Postprzez POMOCY » 14 sie 2008, o 13:29

witam, golfika mam od 4 lat i nic z nim złego sie nie działo poza podstawowymi wymianami. ostatnio wymienialam tuleje oraz sworznie wahacza bo były w tragicznym stanie, szczególnie lewa strona z przodu. po tej wymianie popiskiwały mi oponki na zakretach dlatego pojechałam na zbieżność- ustawili, problem znikł. wybrałam się ze znajomymi w trasę i kolega który jechał za mną stwierdził, że mój golfik pomyka bokiem czyli przodzik ciągnie trochę w lewą stronę. zauważyłam też opór przy skręcaniu w lewo, w prawo skręca znacznie lżej. byłam na ponownym ustawieniu zbieżności pomogło,ale tylko na chwilkę nadal popiskuje. mam go od 4 lat i nigdy nie miałam takiego problemu, samochodzik nie jest po wypadku (jak sugerowali panowie od zbiezności) co mogło byc przyczyną moich kłopotów czy to,że zaniedbałam elementy metalowo-gumowe i nie wymieniłam ich na czas? jak to wszystko teraz wyprostować? czy moze cos jeszcze przeoczyłam? pomóżcie proszę
POMOCY
 

jedzie boczkiem

 

Postprzez Groch367 » 14 sie 2008, o 16:51

a geomterię też robiles i kąty? czy tylko samą zbieżność :?:
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez POMOCY » 14 sie 2008, o 19:17

tak ustawiali mi wszystko, z tego co widzę na wydruku to tylna oś jest na czerwono, jeśli to w czymś pomoże. kolega mówił,że to kwestia zmiany łożysk i wróci do normy. no ale najbardziej martwi mnie to wychylenie przodu w lewą stronę. aha może to kwestia opon? bo nie są pierwszej świeżości..ale z drugiej strony jak zmienię opony to przestanie może popiskiwać,ale mi się nie naprostuje prawda?
POMOCY
 

Postprzez KristoF » 14 sie 2008, o 20:03

wymień tuleje w tylnej belce bo to konieczne zeby cokolwiek zrobić.Jak ci sie przestawia tylna oska to nic dziwnego że nie da sie geometrii ustawić do porządku.A panowoe na Geometrii sie chyba poważnie znają skoro takie stwierdzenie oadło z ich strony.Zanim cokolwiek sie ustawia to sie sprawdza czy zawieszenie jest dobre z przodu i z tyłu.Jak nie jest to sie klienta informuje że Tuleje w tylnej belce są wyje...e i trzeba to wymienić.Ja tuleje wymieniłem po 14 latach bo były juz wyjechane jak cholera-auto przy hamowaniu jechało wszędzie tyłem.Dobre tuleje kosztują 70 pln na tył komplet.Jak to wymienisz to bedzie wszystko dobre.
Pozdro

[ Dodano: 2008-08-14, 20:07 ]
łożyska z tyłu maja tylko wpływ na pochylenie koła,ewentualnie luz na nich też może powodować cuda ale nie na podnośniku przy ustawianiu zbierzności tylko na drodze.Jak masz złe pochylenie koła to łożyska też do wymiany(można na nowo luzy ustawić ale to jest tylko na chwile.
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez SotoM » 15 sie 2008, o 00:16

POMOCY, :lol: na czerwono....to ci nie zrobili łosie pełnej geometrji. słuchaj. pojedz na spr.tylnego zawieszenia - dokładnie niech spr.tuleje tylnejc belki.jeśli sa wywalone a masz kase to proponuje cie abyś to zrobiuł i pojechał na ustaiwnie geometrji osi tylnej. a jestem ciekaw na jakim sprzecie ci ustawiali ta geometrie. zakładali na każde koło tzw.kamerę?? czy jakim starym sprzetem GTO który laserkiem świeci na tabliczkę?? moze tez to być złudzenie twojego kolegi ze auto jedzie bokiem. spróbuj ty to zauwazyć jadąc za kimś. tez stwierdzisz ze auto jedzie bokiem. tylko nie zwracaj uwagi na jakiegoś żuka czy jakiegoś innego starego parcha bo tego juz sie nie spotyka prostego...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez POMOCY » 15 sie 2008, o 11:41

SotoM, sorry kolego,ale to nie jest syncro, w którym można ustawić tylną oś. kolejna sprawa to tulejki tylnej belki niedawno wymienialam były sprawdzane i są ok.

a co do złudzenia to chyba mamy zbiorowe zwidzenia :-P , bo ja też jechałam za swoim autem i widziałam to samo.
POMOCY
 

Postprzez SotoM » 15 sie 2008, o 11:55

no i co z tego ze nie syncro. belka ma regulacje na mocowaniach trzema srubami do budy. no chyba ze ci zrobili tuleje podmieniając tylna belke...nie wiem gdzie i kto ci to robił czy znajomy czy kto.bo skoro niby auto jedzie bokiem to tył by sam sie nie przestawił...cos musi byc przyczyna
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez venciarz » 22 sie 2008, o 22:52

POMOCY,
autko jedzie boczkiem bo dostalo niezlego szlaga z przodu, w jedna strone jak kierujesz to fajnie wchodzi w zakret w druga gorzej , mialem veciaka ktory jak wyprzedzalem inne auta to mowili mi ze mam wszystkie kola skretne, bedziesz mial nie lada problem z ustawieniem geometrii aby szlo prosto,
jedz za swoim autem i popatrz raz na lewa strone raz na prawa ktora wiecej wystaje zza tylnego kola,
powodzenia
venciarz
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 sie 2008, o 21:51
Lokalizacja: ketaki

Postprzez pablomed » 23 sie 2008, o 10:43

taa, przerabiałem temacik w sterej mojej jetce. Niestety nie znając sie kupiłem czteroślada po waleniu w bok z tyłu. Regulacja na belce to jest najwyżej kilka mm, nie wystarczy do korekcji. Nie mając wyjścia wtedy dorobiłem pod mocowania czopów tylnych do belki podkładki, żeby to mniej więcej wyprostować, nawet wyszło. Nie wiem czemu potem dwa razy w rowie wylądowałem przy hamowaniu na śliskim.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości