jak wymienic??

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

jak wymienic??

Postprzez reset1990 » 17 cze 2012, o 13:25

witam jak wymienic tylnie łozysko??
Ostatnio edytowano 22 cze 2012, o 19:40 przez reset1990, łącznie edytowano 1 raz
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!
Avatar użytkownika
reset1990
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 20:17
Lokalizacja: pieniezno

jak wymienic??

 

Postprzez palio » 17 cze 2012, o 13:31

Najlepiej wymienić komplet (oba) i będziesz miał spokój.

[ Dodano: 2012-06-17, 12:36 ]
Jeśli przykładowo przy mocnym skręcie w lewo wyje to masz prawe do wymiany i odwrotnie, jak wyje w prawo to łożysko lewe.


Polecam łożyska firmy FAG.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 20 cze 2012, o 13:00

palio45 napisał(a):Jeśli przykładowo przy mocnym skręcie w lewo wyje to masz prawe do wymiany i odwrotnie, jak wyje w prawo to łożysko lewe.

Hehhe nie zawsze tak jest :D

reset1990, możesz też zakręcić mocno każdym kołem i wyczujesz które głośniej się obraca,

palio45 napisał(a):Najlepiej wymienić komplet (oba) i będziesz miał spokój.

No najlepiej by było..... Tyle że trzeba dołożyc jakies 120 -140 zł.

....

Jesli mechanik odkreci zwrotnice to potem trzeba geometrie robic , a to koszt 50-60. A jesli wykryją jakies luzy to dochodzą kolejne koszta za części i robocizne :D

Więc nieraz (a nawet czesto) wychodzi tak że chcemy wymienić tylko łożysko a wyjeżdżamy z portfelem chudszym o nawet 400 zł:D - .... a miało kosztowac tylko 120.... :D


PS: również polecam FAGA - dobre i stosunkowo tanie. - cena/jakość.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez adams33 » 7 wrz 2012, o 22:03

czytam Ciebie sławek i się smieję :)) :] Po
1. Autor tematu nie pyta o łożysko przednie tylko tylne.
2. Zmień mechanika bo widzę że masz jakiegoś partacza nazywającym siebie mechanikiem ^^
3. Łożysko tylne kosztuje 30 zł ( ruville ) przednie 80.
4. Nie jest konieczne wymiana obu. To nie są amortyzatory czy też sprężyny które wymienia się parami:]
5. Najśmieszniejsze który imbecyl powiedział Ci że po odkręceniu zwrotnicy musisz robić geometrię? LoL w VW nigdy nie stosował Kątu pochylenia koła na zwrotnicy. VW ma zawsze kąt pochylenia na SWORZNIACH :D

Kierowanie się do autora tematu. Posiadasz łożysko na tarczach czy bębnach? Jeżeli na bębnach to odkręcasz bęben KLUCZ 30. Wyciągasz stare łożysko. Wybijasz pierścienie zakładasz nowe i to wszystko.:) Składasz tak samo jak rozebrałeś. Ustawienie luzu na łożysku jest bardzo proste w domowym sposobie. Dokręcasz łożysko do końca z wyczuciem ( pozycja dowalona na opór) i odkręcasz nakrętkę o pół obrotu. Zakładasz zawleczkę i koronkę i włala :)
adams33
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Łochów

Postprzez prezesik » 7 wrz 2012, o 22:44

adams33 napisał(a):5. Najśmieszniejsze który imbecyl powiedział Ci że po odkręceniu zwrotnicy musisz robić geometrię? LoL w VW nigdy nie stosował kątu pochylenia koła na zwrotnicy. VW ma zawsze kąt pochylenia na SWORZNIACH :D
Jak odkręcisz dwie śruby na zwrotnicach to zmieni się i to bardzo kąt nachylenia koła - to powie Ci każdy "imbecyl" znający zawieszenie golfa. Można przednie zmienić bez odkręcania amorka od zwrotnic, ale wtedy na warsztat bierzesz całą kolumnę macpersona - wtedy oczywiście NIE zmieni się kąt nachylenia koła. Autor tematu pyta się jak wymienić tylne łożyska.

adams33 napisał(a):Posiadasz łożysko na tarczach czy bębnach? Jeżeli na bębnach to odkręcasz bęben KLUCZ 30. Wyciągasz stare łożysko. Wybijasz pierścienie zakładasz nowe i to wszystko.:) Składasz tak samo jak rozebrałeś. Ustawienie luzu na łożysku jest bardzo proste w domowym sposobie. Dokręcasz łożysko do końca z wyczuciem ( pozycja dowalona na opór) i odkręcasz nakrętkę o pół obrotu. Zakładasz zawleczkę i koronkę i włala :)
Tutaj dobrze prawisz :super:

Dodatkowo wujek google też coś znalazł:

http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-loz ... a-tylnego/

http://www.youtube.com/watch?v=iBJ1Hed8jGQ
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez slawek5t » 10 wrz 2012, o 20:34

adams33 napisał(a):Autor tematu nie pyta o łożysko przednie tylko tylne.

Nie można się pomylić ? ? ? ? ?

adams33 napisał(a):Zmień mechanika bo widzę że masz jakiegoś partacza

Czy pisałem że coś mi popsuł w aucie ? NIE

adams33 napisał(a):Nie jest konieczne wymiana obu.

No niby nie .....

Najśmieszniejsze który imbecyl powiedział Ci że po odkręceniu zwrotnicy musisz robić geometrię?


prezesik25 napisał(a):Jak odkręcisz dwie śruby na zwrotnicach to zmieni się i to bardzo kąt nachylenia koła - to powie Ci każdy "imbecyl" znający zawieszenie golfa.


adams33, widzisz , Prezesik również Ci potwierdził że tak niestety jest .....

Jakis czas temu zmieniałem na przodzie z odkreceniem zwrotnicy i co. Zaczeły piszczeć koła, musiałem ustawić kąty.

adams33 napisał(a):3. Łożysko tylne kosztuje 30 zł ( ruville ) przednie 80.

Tutaj masz rację :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez PiJey88 » 11 wrz 2012, o 11:49

adams33 napisał(a):5. Najśmieszniejsze który imbecyl powiedział Ci że po odkręceniu zwrotnicy musisz robić geometrię? LoL w VW nigdy nie stosował Kątu pochylenia koła na zwrotnicy. VW ma zawsze kąt pochylenia na SWORZNIACH

:lol: :lol: :lol:
kąt ustawiasz na łączeniu zwrotnicy z amortyzatorem, samym sworzniem niewiele jest do wyregulowania
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez przemo » 12 wrz 2012, o 23:11

na sworzniach to regulujesz kąt nachylenia Audi B4,a golf zwrotnica, a jeśli się wymienia przód łożyska to się demontuje cała nogę,i wtedy geometrii się nie rusza.
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości