Jak dbać o gwint?

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Jak dbać o gwint?

Postprzez Pascal » 15 lis 2009, o 03:07

Odkąd założyłem zawieszenie gwintowane nic przy nim nie robiłem...bo nie było takiej potrzeby... :-D Zbliża się zima i tak się zastanawiam czy jakoś nie zakonserwować gwintu...Wkrótce będe zmieniał opony także wszystko będzie jak na dłoni...karcherem umyje gwint,gdzieniegdzie prysne go jeszcze takim zmywaczem uniwersalnym

http://allegro.pl/item812100543_wurth_z ... 500ml.html

Co jeszcze mogę zrobić?
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Jak dbać o gwint?

 

Postprzez Adek19 » 15 lis 2009, o 03:11

najlepszym rozwiazaniem bylo by zdejmowac gwint na zime i zakładac normalne zawieszenie taka moja rada he :P ale najlepiej jest go wymyc karszerem jak sie tylko da najgorsze sa te sruby od regulackji sie zapiekaja ale ja zawsze przesmarowywalem pasta do tłoczkow gwint od regulacji i na wiosne zawsze ruszam sruby :)
Avatar użytkownika
Adek19
Members
 
Posty: 1240
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 19:38
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez Pascal » 15 lis 2009, o 03:23

Adek19 napisał(a):zawsze przesmarowywalem pasta do tłoczkow gwint od regulacji


Właśnie nie wiedziałem czym go przesmarować...Adek19 to jest taka pasta?

http://www.allegro.pl/item739708658_pas ... owych.html

Zaczekam jeszcze może ktoś jeszcze coś doradzi czym smarować czy w zimę też czasem pokręcić śrubami itd...

Adek19 napisał(a):najlepszym rozwiazaniem bylo by zdejmowac gwint na zime i zakładac normalne zawieszenie taka moja rada he


Wiem że tak było by najlepiej ale myślę że nie będzie tak źle mam garaż ocieplany...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez marcinkoz2910 » 15 lis 2009, o 10:13

a pastą / sprejem miedzianym próbował ktoś? ja go używam od roku u siebie na każdą śrubę i nie ma problemu z odkręcaniem śrub nawet w zawieszeniu
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Adek19 » 15 lis 2009, o 12:24

Pascal dokładnie taka sama pasta smaruje :) dobrze by było jak bys czasami poruszyl tymi srubami w okresie zimy :) jeszcze kiedys czytałem ze jest dobrze konserwowac gwint nafta
Avatar użytkownika
Adek19
Members
 
Posty: 1240
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 19:38
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez Pascal » 24 lis 2009, o 06:57

marcinkoz2910 napisał(a):a pastą / sprejem miedzianym próbował ktoś? ja go używam od roku u siebie na każdą śrubę i nie ma problemu z odkręcaniem śrub nawet w zawieszeniu


Nie mogłem nigdzie kupić tego smaru do tłoczków ( :lol: ) i kupiłem taki Smar Miedziowany tak jak radził kolega Marcinkoz2910 ;-)

Obrazek

I tak na marginesie dodam do czego służy owy smar miedziowy:

Informacje o produkcie

* Smar dzięki swej konsystencji (nie spray!!!) odporny na ekstremalnie wysokie temperatury, zachowujący trwałą przyczepność nawet pod najwyższymi naciskami w czasie smarowania

* Odporny na działanie wody, zasad i kwasów
* Smar na bazie miedzi
* Chroni przed korozją, zapobiega zapiekaniu się hamulców
* Zapobiega zacieraniu i zapiekaniu się współpracujących elementów
* Zapobiega zacieraniu się tłoka w cylindrze
* Przeciwdziała ścieraniu się powierzchni współpracujących elementów
* Zapobiega powstawaniu rdzy przy korozji ciernej stali

* W warunkach ekstremalnych trwale przyczepny

* Do nakładania w zakresie temperatur od 0 do 40 st. C

ZASTOSOWANIE

* Hamulce: klocki hamulcowe hamulców tarczowych - powierzchnie wewnętrzne (zapobiega i usuwa piski), mimośrody szczek hamulcowych
* Bieguny akumulatora, styki elektryczne
* Zapobiega tworzeniu się kropli w dyszy palnika przy spawaniu w osłonie gazów
* Uszczelnia: zapobiega zjawisku zapiekania (przywierania do powierzchni) uszczelek
* Połączenia śrubowe w układzie wylotowym, powierzchnie gwintu w świecach zapłonowych
* Łożyska, punkty obrotowe, przeguby, płaszczyzny poślizgu (liny stalowe, wielowypusty)
* Nie zawiera silikonu ani szkodliwych związków chlorowcopochodnych (AOX)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Rafit » 25 lis 2009, o 01:04

Wiesz co najlepiej zrobić na zimę. weź jakiś nieprzemakalny materiał. Owiń nim gwint i z góry i z dołu złap to na opaski zaciskowe. Wtedy żaden syf nie przedostanie się i na lato będzie wszystko jak nowe. Sprawdzone :-)
Avatar użytkownika
Rafit
Badacz tematu
 
Posty: 257
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 20:33
Lokalizacja: GDA

Postprzez Pascal » 25 lis 2009, o 01:33

Rafit napisał(a):Wiesz co najlepiej zrobić na zimę. weź jakiś nieprzemakalny materiał. Owiń nim gwint i z góry i z dołu złap to na opaski zaciskowe. Wtedy żaden syf nie przedostanie się i na lato będzie wszystko jak nowe. Sprawdzone :-)


:lol: takiego patentu jeszcze nie słyszałem... a wczoraj smarowałem gwint 2 godz smarem....ale myślę że to wystarczy bo później nawet nie mogłem domyć rąk :arrow: woda skraplała się...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez czaro » 24 sie 2010, o 23:35

Odświeżę trochę temat.
Pascal, i jak wygląda sprawa gwintu po smarze miedziowanym? Mnie czeka gwint na założenie i od razu bym go chciał przesmarować czymś.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - - Grasz w totolotka? sprawdź wyniki lotto



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość