Golf III 1.8 GT - tył ociera przy załadowaniu :))

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Golf III 1.8 GT - tył ociera przy załadowaniu :))

Postprzez pepelublin » 5 maja 2011, o 10:53

Witam kolegów
mam pytanko!! ocierają mi koła o nadkola, mam oponki 195/50/15 takie jakie powinny być w wersji GT :) ale jak siądą 2-3 osoby z tyłu to nie da się jechać przy 40-50km/h na wzniesieniu ociera :), myślałem że to amortyzatory lub sprężyny... ale nie, na stacji wyszło że amorki są okej, a facet mi powiedział że wymiana sprężyn nie pomoże... i że to przez to że założyłem gaz.. Podpowiedział mi jedno rozwiązanie, żeby założyć sprężyny od golfa kombi III,

Czytałem tu na forum że można gumy wsadzić, ale to półśrodek, miałem kiedyś takie w golfie II ale często wyskakiwały...

Zgadzacie się z tym żeby wymienić na sprężyny z kombi czy macie jakieś inne pomysły ?

z góry dziękuję za odpowiedzi :))
pozdrawiam
Avatar użytkownika
pepelublin
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 23:48
Lokalizacja: Lublin

Golf III 1.8 GT - tył ociera przy załadowaniu :))

 

Postprzez nitek » 5 maja 2011, o 20:53

proponuje sprezyny progresywne moze cos pomoga albo zalozyc sprezyny obnizajace o 30mm
KONSERWACJA PODWOZIA ,SPAWANIE UKŁADÓW WYDECHOWYCH 691-123-441
Avatar użytkownika
nitek
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 18:04
Lokalizacja: Legnica

Re: Golf III 1.8 GT - tył ociera przy załadowaniu :))

Postprzez PabloSBT » 7 maja 2011, o 07:39

pepelublin napisał(a):Witam kolegów
mam pytanko!! ocierają mi koła o nadkola, mam oponki 195/50/15 takie jakie powinny być w wersji GT :) ale jak siądą 2-3 osoby z tyłu to nie da się jechać przy 40-50km/h na wzniesieniu ociera :), myślałem że to amortyzatory lub sprężyny... ale nie, na stacji wyszło że amorki są okej, a facet mi powiedział że wymiana sprężyn nie pomoże... i że to przez to że założyłem gaz.. Podpowiedział mi jedno rozwiązanie, żeby założyć sprężyny od golfa kombi III,

Czytałem tu na forum że można gumy wsadzić, ale to półśrodek, miałem kiedyś takie w golfie II ale często wyskakiwały...

Zgadzacie się z tym żeby wymienić na sprężyny z kombi czy macie jakieś inne pomysły ?

z góry dziękuję za odpowiedzi :))
pozdrawiam

wymiana sprężyn powinna pomóc widocznie masz już wyrobione sprężyny skoro trą przy wymianie sprężyn wymień też odboje bo pewnie sie rozleciały albo wogóle ich nie masz ;-)
amortyzatory słóżą do tłumienia drgań a nie do usztywniania samochodu, jak samochód skacze po wjechaniu w dziure to winne są amory a jak siada to winne są sprężyny :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez strzeliniasty » 8 maja 2011, o 19:16

pepelublin, kup takie cos http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sp ... 58678.html wkrec w sprezyny a gwarantuje ze jak zapakujesz bagaznik i z tylu siada osoby to autko ci nizej nie pojdzie :) niezawodny spospb i tani sam takie mam wkrecone w sprezyny z tylu i jestem bardzo zadowolony

[ Dodano: 2011-05-08, 19:17 ]
pepelublin, dobierz odpowiednia gume http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... tywniajace
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez PabloSBT » 8 maja 2011, o 19:44

strzeliniasty napisał(a):pepelublin, kup takie cos http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sp ... 58678.html wkrec w sprezyny a gwarantuje ze jak zapakujesz bagaznik i z tylu siada osoby to autko ci nizej nie pojdzie :) niezawodny spospb i tani sam takie mam wkrecone w sprezyny z tylu i jestem bardzo zadowolony

[ Dodano: 2011-05-08, 19:17 ]
pepelublin, dobierz odpowiednia gume http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... tywniajace

ja nie polecam tych gum włożyłem na tył takie gumy i przy załadunku pękła mi sprężyna całą oponę mi zjechało ... dobrze że wolno jechałem mam w garażu 2 takie gumy i nigdy ich nie włożę, jeśli trze trzeba wymienić sprężyny i nie ma co się bawić w takie rzeczy bo to tylko strata pieniędzy a sprężyny i tak trzeba wymienić :P
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez strzeliniasty » 8 maja 2011, o 19:51

moge sie zalozyc ze jak wymieni springi bedzie mial ten sam problem
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez pepelublin » 10 maja 2011, o 00:01

dziękuję za odpowiedzi :)

No właśnie niby na stacji jak sprawdzałem amortyzatory powiedzieli mi, że sprężyny są okej - amorki tez,
ale amorki to mu wyszły no komputerze a sprężyny ? chyba nie ma wyników na kompie, podpowiedział mi żeby zamontować sprężyny od kombi, wiem że są twardsze - więc golfik nie będzie się tak uginać.

Z drugiej strony nie wiem kiedy wymieniane były sprężyny, auto mam od lipca 2006 czyli prawie 5 lat... może od nowości nie były wymieniane... i wydaje mi się że mogą już nie mieć takiej twardości jak nowe sprężyny... Gumy odpadają :) też już kiedyś miałem... w golfie II, wyskakiwały a jak dobrze siadł to i tak docisną :)


Wychodzi że są tylko trzy rozwiązania:
1. Założyć nowe seryjne sprężyny i liczyć że tamte się uginały bo były już zużyte.
2. Założyć nowe sprężyny od kombi (wymiar i wielkość ta sama tylko twardsze)
3. Założyć gumy - dla mnie to taki półśrodek :)
Avatar użytkownika
pepelublin
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 23:48
Lokalizacja: Lublin

Postprzez PabloSBT » 15 maja 2011, o 22:17

pepelublin napisał(a):dziękuję za odpowiedzi :)

No właśnie niby na stacji jak sprawdzałem amortyzatory powiedzieli mi, że sprężyny są okej - amorki tez,
ale amorki to mu wyszły no komputerze a sprężyny ? chyba nie ma wyników na kompie, podpowiedział mi żeby zamontować sprężyny od kombi, wiem że są twardsze - więc golfik nie będzie się tak uginać.

Z drugiej strony nie wiem kiedy wymieniane były sprężyny, auto mam od lipca 2006 czyli prawie 5 lat... może od nowości nie były wymieniane... i wydaje mi się że mogą już nie mieć takiej twardości jak nowe sprężyny... Gumy odpadają :) też już kiedyś miałem... w golfie II, wyskakiwały a jak dobrze siadł to i tak docisną :)


Wychodzi że są tylko trzy rozwiązania:
1. Założyć nowe seryjne sprężyny i liczyć że tamte się uginały bo były już zużyte.
2. Założyć nowe sprężyny od kombi (wymiar i wielkość ta sama tylko twardsze)
3. Założyć gumy - dla mnie to taki półśrodek :)

jeśli wymienisz sprężyny i dalej będzie tarło to może masz zły kąt pochylenia koła :P u mnie po roku tarcie powróciło wymieniłem czopy tylniej osi i teraz koła całkiem inaczej leżą góra wchodzi w nadkole a nie tak jak wcześniej koło było prosto :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pepelublin » 15 maja 2011, o 22:31

dwa dni temu wymieniłem sprężyny... efekt... po naciśnięciu ręką duża różnica (twardszy jest, nie gibie się tak) jak wsiadłem do samochodu musiałem przestawić lusterka, wychodzi na to że tył się uniósł a i pewnie przy obciążeniu też będzie lepiej... dodam że jak wyjąłem sprężyny to odboje też były uszkodzone...
Avatar użytkownika
pepelublin
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 23:48
Lokalizacja: Lublin

Postprzez killah » 18 maja 2011, o 21:37

strzeliniasty napisał(a):pepelublin, kup takie cos http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sp ... 58678.html wkrec w sprezyny a gwarantuje ze jak zapakujesz bagaznik i z tylu siada osoby to autko ci nizej nie pojdzie :) niezawodny spospb i tani sam takie mam wkrecone w sprezyny z tylu i jestem bardzo zadowolony

[ Dodano: 2011-05-08, 19:17 ]
pepelublin, dobierz odpowiednia gume http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... tywniajace


najlepszy sposób na połamanie sprężyn.
killah
 

Następna strona




Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości