Dziwne, nieregularne stuki

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Dziwne, nieregularne stuki

Postprzez deusiwo » 14 kwi 2014, o 14:27

Może zacznę od konkretów po prostu: od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem. Otóż jadąc golfem, niezależnie czy droga wyboista, czy gładka jak stół, czasami zdarzą się takie stuki. Przypomina to trochę efekt jakby półośka wyskoczyła ze zwrotnicy (wiem, brzmi dziwnie), coś klepnie, słychać zgrzyt, poczuję wibracje na kierownicy po czym przestaje i na tydzień/dwa jest spokój. Po tym czasie sytuacja się powtarza i znowu cisza na jakiś czas. Co ciekawe okres występowania tych stuków jest losowy. Czasem powtórzy sie na drugi dzień a czasem jeżdżę 2-3 tygodnie i nic :zdziwko: . Kiedyś ojciec miał astrę F i tam na prawej półosi był odważnik. przyszło mi do głowy że może u mnie się poluzował i sobie skacze, ale wszedłem pod auto i okazało się że w golfie takiego odważnika nie ma (przynajmniej u mnie nic nie było i nie wyglądało jakby wypadł, po prostu jakby nie miało go tam być, zresztą po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku że jest tam za ciasno na taki odważnik). Przy okazji będąc pod autem sprawdziłem wahacze (niedawno zmieniałem tulejki) ale wszystko jest sztywne, podokręcane i w jak najlepszym porządku. No i w tym momencie pomysły mi się skończyły.. Co to może być? :zdziwko:
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Dziwne, nieregularne stuki

 

Postprzez Opik » 15 kwi 2014, o 12:42

Sprawdzałeś wahacze jak samochód stał na kołach czy podniesiony? Wiesz, gdybyś ręką mógł nimi zdrowo poruszać to raczej byś się nie najeździł już, to ma utrzymać ponad tonę na drodze :D To nie końcówka drążków która jak ma luz to poczujesz telepiąc jedną ręką (bez skojarzeń z czynnością samogwałtu proszę).

Oprócz wahaczy to tam mogą Ci jeszcze stukać łączniki staba jak go masz, oraz same przeguby. Warto się nimi zainteresować
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez deusiwo » 15 kwi 2014, o 14:24

Co do wahaczy to auto stało na kołach i próbowałem brechą nim poruszyć i było ok. Co do stabilizatorów fakt, łączniki mam do wymiany, ale raczej na prostej gładkiej drodze by się nie odzywały takze chyba ten przegub może być :/
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Banita95 » 15 kwi 2014, o 22:36

deusiwo, Jeżeli słyszysz zgrzyty/trzaski to przegub
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 15 kwi 2014, o 23:22

zobacz czy wszystkie seuby siedza :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez deusiwo » 17 kwi 2014, o 17:04

Sprawa się pokomplikowała bo teraz słychać to prawie nonstop :-( W sensie odgłos takiego darcia, hmm jakby wsadzić patyk w koło czy coś.. jak pokręce kierownicą lewo prawo to przestaje ale powraca za jakiś czas..
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe





Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości