Czop piasty tylnego koła

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Czop piasty tylnego koła

Postprzez matiz35 » 5 lis 2013, o 18:33

Witam,

Mam pytanie siedząc za kierownicą po lewej stronie żeby wymienić łożysko tylnego koła trzeba się nieźle namęczyć, a znowu żeby założyć nowe trzeba je dosłownie nabić tak samo jak nabija się oringi do bębna. Po stronie prawej jakiś czas temu wymieniałem czop piasty i na tym wchodzi i schodzi bez jakichś większych problemów. Więc chciałem się dowiedzieć czy z niektórymi czopami tak jest czy jest wadliwy. Pytam bo chyba będę niedługo musiał z lewej strony wymienić łożysko bo powoli zaczyna huczeć.
matiz35
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 lis 2013, o 17:42
Lokalizacja: Barlinek

Czop piasty tylnego koła

 

Postprzez prezesik » 6 lis 2013, o 22:54

Łożyska na piastach powinny zejść bez żadnego problemu. Jeżeli będą dłuuugo nie ściągane mogą się zapiec na czopie piasty i wtedy potrzebny jest WD-40 i ściągacz. Nowe łożyska powinny wchodzić bez oporów i bez luzu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 7 lis 2013, o 15:28

matiz35, to najprawdopodobniej oznacza że czop jest porysowany bo kiedyś w przeszłości łożysko się rozpadło zablokowało i zniszczyło powierzchnię. Jesli na taki czop nabijesz siłą bieżnię nowego łożyska to może się wykrzywić, przestać być okrągła i nowe łożysko szybko padnie. Nie ma się co nad tym zastanawiać, nowy lub sprawny używany czop mało kosztuje zmienić i spokój.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez matiz35 » 7 lis 2013, o 17:46

Tak myślałem, bo jak wymieniałem łożysko po lewej stronie to wianuszek był rozsypany a na czopie został sam ten metal po łożysku. Jakoś mi się go udało zbić ale łożysko nie chciało wejść. Na razie je lekko słychać ale jak będe wymieniał no to od razu z czopem, czop mam z koła prawego nie wiem czy będzie pasował bo ktoś tam mi powiedział, że trzeba go wymienić bo łożyska wchodzą luźno a tak widać ma być.
matiz35
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 lis 2013, o 17:42
Lokalizacja: Barlinek

Postprzez pablomed » 11 lis 2013, o 00:43

Za luźno tez nie może być, ale nie może być tak żeby trzeba dużej siły używać żeby bieżnię zdjąć, najwyżej lekkie podważenie . Czopy do bębnów są chyba takie same z obu stron ale ręki sobie uciąć za to nie dam, mają po 6 dziur chyba po to właśnie żeby na obie strony pasowały.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez killah » 12 lis 2013, o 09:18

Czopy do bębnów był z abs a do tarcz tylko z dziurą pod abs chociaż ja mam taki do tarcz bez abs ale jestem pewny że to nie z golfa 3
killah
 


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron