Asymetryczna tylna oś

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Asymetryczna tylna oś

Postprzez bary_white » 16 cze 2015, o 20:42

Witam, otóz mam problem z moją golfiną. Zauważyłem, że lewe tylne koło bardziej chowa się w nadkolu niż prawe, co skutkuje obcieraniem o prawe nadkole przy większym obciążeniu (część plastikowego nadkola już mi wytarła opona przy samym błotniku). Zauważalne było też to, że właśnie prawa strona była niżej niż lewa. Zamówiłem dziś nowe sprężyny Kayaby i liczę na to, że moje były już po prostu "wyhuśtane". Mam nadzieję, że rozwiąże to mój problem ale tak czy siak martwi mnie ta asymetria tylnych kół.
Jest jakiś sposób, żeby wyrównać ten tył? Z tego co wiem tylna belka w golfie nie posiada regulacji na boki.
Avatar użytkownika
bary_white
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 17:09
Lokalizacja: Janów Lubelski

Asymetryczna tylna oś

 

Postprzez MiroGti » 16 cze 2015, o 20:51

bary_white napisał(a):Jest jakiś sposób, żeby wyrównać ten tył?

Był ten temat już ,ale powiem jeszcze raz ,belkę można delikatnie wyregulować na jej mocowaniu ,czyli lewo/prawo ,dużo golfów miało ten problem ,zwłaszcza po obniżeniu :-)
bary_white napisał(a):Zamówiłem dziś nowe sprężyny Kayaby i liczę na to, że moje były już po prostu "wyhuśtane". Mam nadzieję, że rozwiąże to mój problem

To załóż jeszcze nowe odboje do tych sprężyn ,bo one ci ustalają ile auto opadnie przy obciążeniu .
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 16 cze 2015, o 21:48

MiroGti napisał(a):załóż jeszcze nowe odboje do tych sprężyn ,bo one ci ustalają ile auto opadnie przy obciążeniu .


ciekawa teoria ;)

zanim mu się na seryjnym zawiasie amor spotka z odbojem to podłoga od obciążenia odpadnie :D jeżeli już to nowe poduchy amortyzatorów, mogły się zużyć i stąd różnica w wysokości

A co do asymetrii, to podstawa - czy koła mają równe pochylenie (jedno bardziej w negatywie), czy jeden błotnik nie wystaje nieco bardziej no i podstawowa podstawa - czy to nie jest wina kół :D zamień je miejscami i się wyjaśni ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MiroGti » 17 cze 2015, o 07:25

Opik napisał(a):ciekawa teoria

Nie rozumiem o co ci chodzi?
bary_white napisał(a): obcieraniem o prawe nadkole przy większym obciążeniu (część plastikowego nadkola już mi wytarła opona przy samym błotniku).

Podczas obciążenia wysokość amora ustala ci odbój , a nie poduchy amora .

[ Dodano: 2015-06-17, 07:28 ]
Opik napisał(a):jeżeli już to nowe poduchy amortyzatorów, mogły się zużyć i stąd różnica w wysokości

Raczej bym stawiał na sprężyny lub amor wylany ,poduchy musiałoby już nie być żeby wpadł amor do kielicha :lol:
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 17 cze 2015, o 13:28

MiroGti napisał(a):Nie rozumiem o co ci chodzi?


o to co ma odbój do wysokości zawiasu ;)

MiroGti napisał(a):poduchy musiałoby już nie być żeby wpadł amor do kielicha :lol:

nie z takimi cudami miałem do czynienia ;) wystarczy że jedna zdechła całkiem i już będzie niżej z tej strony. Choć najbardziej prawdopodobną opcją jest złachany amor/sprężyna
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bary_white » 17 cze 2015, o 16:34

MiroGti napisał(a):
bary_white napisał(a):Jest jakiś sposób, żeby wyrównać ten tył?

Był ten temat już ,ale powiem jeszcze raz ,belkę można delikatnie wyregulować na jej mocowaniu ,czyli lewo/prawo ,dużo golfów miało ten problem ,zwłaszcza po obniżeniu :-)


Obniżany nie był cały czas jest seria, aczkolwiek ingerencja w tylną belkę była niedawno przy wymianie tulei. Rzeczywiście mocując ją z powrotem nie zwróciłem uwagi czy można ją regulować prawo/lewo po prostu wkreciłem z powrotem w dziury, ale widzę że muszę znów tam zajrzeć.

Co do pochylenia kół jak kolega Opik wyżej wspomniał nie zauważam żeby koła były pod innym kątem, raczej jest ok. Koła przekładałem i nie zrobiło to różnicy.

Miro czy możesz mi napisać coś więcej o ustawieniu tylnej belki?
Avatar użytkownika
bary_white
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 17:09
Lokalizacja: Janów Lubelski


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości