Pytanie co do ubezpieczenia.

W tym dziale piszemy tematy zwiazane z wypadkami.

Moderator: Moderator

Pytanie co do ubezpieczenia.

Postprzez Bonix » 14 sty 2012, o 17:04

Jestem świeżo upieczonym kierowcą, ostatnio spowodowałem małą kolizję. Cofałem nie zauważyłem zaparkowanego samochodu. Dogadałem się z właścicielem tamtego pojazdu że spiszemy oświadczenie o kolizji drogowej.Bez policji. Nie było żadnych ofiar czy czegoś takiego. Może to głupie pytanie, czy mogą mi zabrać prawo jazdy za takie coś ? Ja po prostu cofałem na blokowisku i nie zauważyłem tego samochodu, był wieczór zaparowane szyby itp. Proszę o odpowiedź.
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Pytanie co do ubezpieczenia.

 

Postprzez Ferguss » 14 sty 2012, o 18:31

Tak, zabiorą Ci prawko i jedną nerkę - ale sam możesz wybrać którą chcesz oddać ;)


A tak poważnie to jedyne co, to osoba na którą jest Twoje auto straci trochę zniżek za bezszkodową jazdę.
http://www.cabrio-club.pl - Stowarzyszenie Miłośników Kabrioletów
Ferguss
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 19:21
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Snejk18 » 14 sty 2012, o 19:02

Spokojnie, nic Ci nie zrobią. Ja pół roku po zrobieniu prawka, miałem wypadek (nie zmieściłem się w zakręcie). 7 osób w samochodzie (Opel Zafira) nikomu nic poważnego się nie stało.

Policja zakwalifikowała to jako kolizję i dostałem jedynie 6 pkt. i 400 zł mandatu.

Powiedzieli mi, że jeżeli komuś by się coś stało, to wtedy mógłbym stracić prawko, a nawet iść do paki (w przypadku śmierci któregoś z pasażerów)...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Bonix » 14 sty 2012, o 21:25

Trochę mi ulżyło, kierowałem się tym tematem:

http://forumprawne.org/prawo-karne/9353 ... mentu.html
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M