zmiana licznika

Problemy zapytania związane z wnetrzem

Moderator: Moderator

zmiana licznika

Postprzez iwanciw » 27 lip 2014, o 20:52

Golf 1.6 benzyna aee. Mam licznik wyskalowany do 220 z białymi tarczami firmy motometer. Chciałem włożyć żarówkę do rezerwy paliwa ale okazało się, że kontrolki są na diodach i niestety zonk.
Miałem w garażu licznik z golfa 1.4 wyskalowany do 200 z kontrolką rezerwy, przełożyłem i git.Licznik jest z VDO.
Wszystko działa tyle tylko, że po osiągnięciu pewnej prędkości zaczyna migac ciśnienie oleju i włącza się sygnał alarmowy. Tak więc ten licznik odpada.
Pytanie moje jest takie: czy jest mozliwość wymiany licznika z motometer wyskalowanego do 220 na inny z czarnymi tarczami np z VDO.
Jakie muszą być spełnione warunki- musi być d0 220 i to wystarczy?
iwanciw
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 22:06
Lokalizacja: Katowice

zmiana licznika

 

Postprzez klaudek669 » 27 lip 2014, o 21:56

Skalowanie licznika nie ma tu nic do rzeczy. Może być do 200, do 220 czy nawet 240. Ważne żeby numer WGSZ się zgadzał z Twoim starym licznikiem...

Ten numer sprawdzasz w menu serwisowym licznika na 1 pozycji.

Ten licznik od 1.4 to co to za licznik?
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez iwanciw » 27 lip 2014, o 22:32

Oki,

gdzie znajde albo jak to menu serwisowe licznika? (to chyba nie chodzi o menu inspekcji)
a ten 1,4 to nie wiem, wiem, że 1,4 była na jednopunkcie a ten mój jest na wielo,
Jutro mogę go wyciągnąć i spisać te numery, które są na nim.
Ten mój właściwy ma takie numery na obudowie
1H0.919.865.A
616.063.3110

Oki tryb serwisowy już wiem jak uruchomić
Natomiast kupując jakiś używany licznik nigdy się nie dowiem jaki jest jego WGSZ przed zamontowaniem, bo z reguły liczniki te są wymontowane i nikt mi tego nie sprawdzi przed sprzedażą
iwanciw
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 22:06
Lokalizacja: Katowice

Postprzez klaudek669 » 27 lip 2014, o 22:43

Trzymasz przycisk od kasowania kilometrow, włączasz zapłon, wyłączasz zapłon, włączasz jeszcze raz i teraz dopiero puszczasz przycisk kasowania kilometrów. pojawia sie 1 i za chwile numer wgsz.

Samochodu nie musisz odpalać podczas sprawdzania.

Pewnie pod 1 będziesz miał numer 4151.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez iwanciw » 27 lip 2014, o 22:49

Tak, chyba będzie 4151, a ten co teraz włożyłem to chyba 3761 ale jutro to sprawdzę.
iwanciw
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 22:06
Lokalizacja: Katowice

Postprzez klaudek669 » 28 lip 2014, o 09:05

Najpewniej będzie znaleźć 1H0 919 865 A tylko że nie motometer a VDO. Poznacz to po tym że z tyłu jest pełen pasek kontrolek, srebrne tarcze i skalowanie jest takie same jak w Twoim starym 0-200 km/h i 0-6500 obr.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez Thorsten » 28 lip 2014, o 16:19

koledzy, może moje pytanie będzie głupie " ale czy golfy miały kontrolki rezerwy?" wiem że w liczniku jest na nie miejsce ale ta funkcja jest jak by nie aktywna. Podobno w seatach montowano liczniki takie jak w golfach i one miały kontrolę rezerwy.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 28 lip 2014, o 20:20

Fabrycznie nie miały takiej kontrolki, ale po 95 roku niektóre liczniki(wiekszoć) firmy VDO od 0 i z nową czcionką prędkościomierza miały miejsce na żarówkę i po jej wkręceniu funkcja żydka zaczynała działać po dołożeniu żarówki i bez żadnych innych modyfikacji...
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez iwanciw » 28 lip 2014, o 21:23

ja mam licznik z vdo z 94 roku i jest kontrolka rezerwy w ciągu kontrolek.
iwanciw
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 22:06
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Thorsten » 28 lip 2014, o 22:02

klaudek669,

dziękuje za info. wrzucę do swojego kontrolkę i najwyżej odepnę przewód od pompy i wskaźnik spadnie do zera więc jeśli kontrolka mi się zaświeci to funkcja działa.

sądziłem że kontrolka rezerwy nie zadziała bo sprawdzałem działanie np. kontrolki świateł na desce i mimo domontowania żarówki nie było efektu.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 28 lip 2014, o 22:17

To dziwne że kontrolka świateł pozycyjnych Ci nie zadziałała, powinna świecić tak samo jak podświetlenie licznika bo tylko pod nią są przedłużone ścieżki od żarówki podświetlającej wyświetlacz, a konkretnie sam + bo masa jest we wszystkich kontrolkach taka sama. Cienkie ścieżki tam są i pewnie się przetarła od białej ramki oddzielającej żarówki... Musiałbyś poprawić i będzie działała.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa


- - -



Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości