Dziwnie działa podświetlenie wnętrza z zapłonem

Problemy zapytania związane z wnetrzem

Moderator: Moderator

Dziwnie działa podświetlenie wnętrza z zapłonem

Postprzez Radioaktywny » 24 paź 2013, o 10:44

J/w, wczoraj przestało działać tak jak powinno tzn

1. na wyłączonym zapłonie otwierasz drzwi, zaczyna świecić > zamykasz i świeci jeszcze przez moment

2. na włączonym zapłonie (i/lub silniku) otwierasz drzwi, zaczyna świecić > zamykasz i gaśnie odrazu


dosłownie 3 dni temu tak się cieszyłem że już działa (miałem połamaną 'krańcówkę' w drzwiach, wymieniłem i działało), wczoraj trochę grzebałem w samochodzie, udało mi się to w jakiś sposób zepsuć, działa cały czas jakby nie było zapłonu.

Dodatkowo centralny mam w ten sposób że otwieram pilotem, wsiadam i jeśli w około 15 sekund nie przełączę stacyjki na zapłon to zamyka drzwi i uzbraja alarm, coś się pochrzaniło z tym także, jakby sygnał zapłonu nie docierał do alarmu (ani do światła kabinowego) i mi go zamyka mimo że silnik odpalony i jadę.

Ktoś ma pomysł co padło/zepsułem? Wczoraj rozbierałem te schowki na tunelu środkowym, trochę grzebałem przy niedziałającym podświetleniu schowka (ale to inny bezpiecznik), trochę w bagażniku kombinowałem i z tego wyszła taka kaszana
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Dziwnie działa podświetlenie wnętrza z zapłonem

 

Postprzez łukasz1983 » 24 paź 2013, o 14:58

na włączonym zapłonie (i/lub silniku) otwierasz drzwi, zaczyna świecić > zamykasz i gaśnie odrazu
W tym nie ma nic dziwnego,tak ma być.

W ori centralnym jest podwójne ryglowanie i mi to wygląda na to,że coś popsułeś (oderwałeś jakiś kabel lub coś w tym stylu i bez zapłonu rygluje drzwi)
A jak ci sam zamknie to otworzysz ryglem,czy musisz kluczykiem otworzyć?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radioaktywny » 24 paź 2013, o 16:51

Tzn wiem że tak powinno być i właśnie z tego sie cholernie cieszyłem :P. Z tym że teraz tak jakby to światełko w kabinie nie dostawało sygnału że silnik pracuje. I nie gaśnie odrazu tylko po czasie.

Co do ryglowania, nie próbowałem, jutro przy tym usiądę
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez łukasz1983 » 24 paź 2013, o 16:58

Radioaktywny, A to w takim razie źle cię zrozumiałem.Sorki.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radioaktywny » 25 paź 2013, o 20:16

Do światła w schowku idą 2 przewody, czerwono czarny (+), brązowy (masa), tak jak pisałem wcześniej zwarłem je, poiskrzyło i ma dość, teraz jeśli przekręcę zapłon to na przewodzie jest jakieś 0,06V, bezpiecznik cały, co robić? Jest jeszce jakiś przekaźnik czy o co chodzi? Bo mam ochotę wyciąć z tego samochodu 90% kabli dla świętego spokoju :P

[ Dodano: 2013-10-25, 19:56 ]
Dodatkowo co do światła w podsufitce, plus który powinien sie pojawiać przy zapłonie niestety również wynosi około 0,06V... Coś się spaliło ale nie wiem co
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 26 paź 2013, o 11:08

plus ma dochodzić do lampki po włączeniu zapłonu, nie dochodzi, bezpieczniki sprawdziłeś ale zrób to jeszcze raz na wszelki wypadek, i czasem trzeba wymienić bezpiecznik bo tylko na oko jest dobry a jeśli jest dobry to okablowanie, nikt na odległość nie znajdzie ci gdzie się upaliło.

Z tym centralnym to jest to opcja zapisana w ustawieniach sterownika tego który został dodatkowo zamontowany i do którego jest pilot. Trzeba znać jego nazwę znaleźć instrukcję i zmienić ustawienia odpowiednią sekwencją przycisków na pilocie i włączania zapłonu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Radioaktywny » 26 paź 2013, o 11:41

Panowie wybaczcie za zamieszanie, właśnie wróciłem, wcześniej sprawdzalem bezpiecznik 21, wyczytałem że 16 również odpowiada za wnętrze i właśnie on był spalony, przez to oświetlenie kabiny nie gasło na zapłonie (nie docierał 'plus po zapłonie' do lampki), rozbabrałem pół samochodu żeby wyszło że to bezpiecznik...

pablomed, jeśli mogę jeszcze Cię wykorzystać, jak rozróżnić która masa (brązowy kabel) z podświetlenia w podsufitce będzie koło skrzynki bezpieczników? Bo mam projekt dorobienia doświetlenia wnętrza (boczki drzwi, schowek pod radiem itp), który miałby być odpalany razem ze światełkiem na górze, chciałem się wpiąć w ten brązowy kabel tyle że ciężko je wygrzebać, chyba żeby wymontować jakoś skrzynkę bezpieczników? Ale nadal nie będę pewny który to, chyba że poprzecinam i po kolei ale to głupia metoda, jakieś sugestie?
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 26 paź 2013, o 23:47

kolego znajdziesz na forum albo googlami rozpiskę wtyczek z tyłu skrzynki , z niej się zorientujesz.
Tyle że myślisz trochę niewłaściwie, bo masę to bierzesz skądkolwiek z dowolnego kabla brązowego lub bezpośrednio z punktu masowego który przykręcony do blachy na lewo od skrzynki i ma wolne punkty masowe do których podepniesz kabel z wsuwką. Natomiast jeśli napiszesz dokładniej kiedy to wszystko ma świecić: czy po otwarciu drzwi , czy po włączeniu światełka włącznikiem czy tak i tak to coś zapropnuję. No i masz nad lusterkiem dwie lamki, jedna z elektronicznym opóźniaczem do tej żarówki nie możesz podpiąć nic więcej bo elektronika lampki zgłupieje - chyba że przez przekaźnik i druga uruchamiana tylko włącznikiem to tej możesz normalnie podłączyć co chcesz, więc obmyśl do dokładniej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Radioaktywny » 29 paź 2013, o 22:41

No więc panowie i przedewszystkim pablomed, wpiąłem się w ten minus, niżej pseudo-schemat, problem jest taki że na kablu minusowym (brązowym) idącym z lampki, na wyłączonej (!) lampce są 2V napięcia. Zasilanie lampki (czerwono czarny, stały plus) sprawdzony miernikiem z brązowym lampki (stały minus) daje około 10,4V, za to jeśli czerwono czarny (stały plus) dać gdziekolwiek do gołej blachy to mam ładny wynik w okolicach 12-13V. Ciekawi mnie głównie to napięcie na przerwanym obwodzie na kablu masowym bo delikatnie mi świecą diody które wpiąłem w instalację, zastanawiam się jak to przerobić, niestety dawno w żadnej elektryce nie grzebałem i trochę nie rozumiem co tu mi się stało...Obrazek
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa





Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości