Volkswagen przejął Porsche

Wszystkie informacje o nowych modelach VW, informacje o nowych silnikach, prezentacje i zapowiedzi.

Moderator: Moderator

Postprzez AdiK__ » 24 lut 2013, o 23:48

Opik napisał(a):Niektórzy to chyba nie zdają sobie sprawy że współpraca tych dwóch firm trwa już trochę czasu i jak na razie wynikło z niej więcej dobrego niż złego ;) Chociażby Doppelkupplungsgetriebe :ok:


Dokładnie jak pisze Opik. Ta współpraca trwa już parę ładnych lat. Dziś oglądałem fani czterech kółek i wzieli na warsztat Porsche 914 zaciekawiły mnie emblematy VW AUDI na wielu cześciach, pierwsze co rzuciło się w oczy to obudowa filtra powietrza. Zagłębiłem sie i produkcja tych auto miała miejsce w latach 1969 – 1976 i napędzane były przez silniki boksera. Tak więc ta współpraca jest owocna od ładnych kilkudziesięciu lat ;p
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez juby666 » 25 lut 2013, o 00:42

pierwszy porszak :P był stylizowany na budowie garbusa :) ten sam konstruktor z tego co słyszałem
juby666
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:28
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez Opik » 25 lut 2013, o 00:54

ten sam konstruktor i w większości te same części :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 25 lut 2013, o 01:51

ten sam konstruktor z tego co słyszałem

Ferdynant Porsche
porsche należy do VW już długi czas jak pisali wyżej a w zeszłym roku coś słyszałem że porsche przymierza się do przejęcia pakietu kontrolnego nad VW :lol: czyli byliby własnymi właścicielami :hyhy:
co do Bugatti z Veyronem na czele to ja tam nic szczególnego nie widzę, ani to ładne, aerodynamicznie to praktycznie szafa 3 drzwiowa a silnikowo dużo garów, dużo turbin i tyle. 1000KM wyciągają z 3.0 2JZ supry i to bez większych problemów. co do samych supercarów to polecam ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=OFLQAEiO ... pA&index=3
"no ferrari, no veyron, nothing..."
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 25 lut 2013, o 02:17

tylko Veyron to nie tylko moc, tylko przystępność tej mocy i możliwość wykorzystania jej w prawie każdej sytuacji. A takie Supry z turbosprężarkami większymi niż moje wiaderko do mycia samochodu jak zaczną dmuchać to chcą Cię zabić nawet na slickach i ultrasuchej nawierzchni :hyhy: Poza tym samo BB pokazało że ten silnik ma potencjał równie ogromny co jego pojemność, bo zmieniając tylko osprzęt stworzyli SuperSporta który przekracza 1200KM.
Uroda jest problematyczna, może się podobać, może się nie podobać, trzeba przyznać że ma coś w sobie. Tylko że z niego bije chłodna niemiecka precyzja, w każdym najdrobniejszym calu wszystko przemyślane, obliczone. Precyzyjne narzędzie jak skalpel. I to jest różnica chociażby w porównaniu do Ferrari, które widząc na ulicy powoduje mrowienie w pewnej części ciała, a oglądający zaczyna się rozglądać za jakąś miękką karimatą żeby rozłożyć obozowisko i całymi dniami podziwiać linię nadwozia :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 25 lut 2013, o 03:19

Opik napisał(a):Tylko że z niego bije chłodna niemiecka precyzja,

wiadomo, każdy ma swoje zdanie. Dla mnie chłodna niemiecka precyzja to S70/2 z McLarena F1, nie żaden przerost formy nad treścią tylko technologiczny majstersztyk który zbudowany na początku lat '90 do dziś jest jednym z najbardziej zaawansowanych silników na świecie. Konstrukcja ta udowodniła swoją klasę w McLarenie jak i w 1999r w LeMans 24. Veyron to maszynka do robienia pieniędzy i na tym koniec.
możliwość wykorzystania mocy w prawie każdej sytuacji? niech teraz wyjedzie na nasze piękne "bezdroża" to zobaczymy jak idzie wykorzystać tą moc :hyhy: no ale dobra, veyron nie był budowany z myślą o polskim rynku. nie mniej, Agera R tez ma coś koło 1300KM czy jakoś tak, 4x4 i w teście pisali że zimą i tak jest nie do ogarnięcia. Nie wiem, nie jeździłem ale ja im wierze bo przy takiej mocy to 6x6 miałoby problem z trakcją. A potencjał pokazuje stare V12 AMG ładowane obecnie do Pagani czy V12 Lambo, które poza jakimiś mniejszymi czy większymi modernizacjami było tym samym silnikiem w Miurze co i Murcielago. Dopiero Aventador dostał nową konstrukcję
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 25 lut 2013, o 09:19

omg... o czym wy piszecie.... lambo, ferrari, mclaren.... :zdziwko:

VW z porsche od dawna współpracował, np Audi RS2 ma dużo fajnych elementów z porsche, ale w drugą strone też to działa, porsche od vw/audi zrobiło cayenne na Touaregu, mają w nim silniki TDI z audi/vw i jak się nie mylę siedzi tam nawet R32/R36, ale tego nie jestem pewny
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 25 lut 2013, o 10:59

trollu, McLaren F1 w momencie wyjścia na rynek był samochodem z przyszłości i patrząc przez pryzmat jego osiągów, doskonałości technicznej w stosunku do "zwykłych" samochodów jakie wtedy były dostępne i jeździły po drogach, robił dużo większe wrażenie niż obecnie Veyron, gdzie nawet kompakty mają po 300 parę koni.

trollu napisał(a):możliwość wykorzystania mocy w prawie każdej sytuacji? niech teraz wyjedzie na nasze piękne "bezdroża" to zobaczymy jak idzie wykorzystać tą moc :hyhy:


niech wjedzie jakikolwiek inny hipersamochód :hyhy:

Mercedesowskie V12 ładują do Pagani bo ten silnik był jeszcze projektowany i tworzony z myślą o bezawaryjnej jeździe do usranej śmierci, zapasem wytrzymałościowym, więc dodatkowe podkręcanie możliwości nie robi na nim specjalnego wrażenia. Podobnie jak ten silnik Lambo, kodu nie pamiętam, ale 50 letni projekt, który z każdym kolejnym samochodem dostawał pewne bonusy, ale sama konstrukcja pozostała praktycznie bez zmian. I ile można było z niego wyciągnąć bez większych problemów (no może poza Gallardo które się ciągle hajcało, ale to chyba nie przez silnik :hyhy:). Są technologiczne majstersztyki precyzyjne jak laser, są i potężne je***i o subtelności kowadła. Teraz kwestia co kto "woli" (jakbyśmy mieli jakikolwiek wybór :lol:)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 25 lut 2013, o 12:15

PiJey88 napisał(a):omg... o czym wy piszecie.... lambo, ferrari, mclaren....


Właśnie. Trochę stare dane panowie :hyhy:

Co do Veyron'a. Wyjdzie kolejna edycja tego samochodu o nazwie SuperVeyron.. będzie napędzany przez silnik W16 o pojemności 8 bądź 9,6 litra. I ma generować 1600 km. Ma to gnać ponad 460 km/h ...

VW przejmując upadłe Bugatti miał plan .. wskrzesić legendę i zrobił to. Po wielu latach projektowania zbudował legendę. Udowodnili że potrafią stworzyć luksusowy super samochód. Gdzieś znalazłem info że tracą na każdym modelu ale ile w tym prawdy.

Nie ma co porównywać moim zdaniem Samochodu pokroju Supry do czegoś takiego jak Veyron bo to inne ligi.

Ale porozmawiajmy lepiej o kooperacji dwóch firm które od dawna ze sobą współpracują :lol:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 25 lut 2013, o 12:55

Opik napisał(a):samochodem z przyszłości

tak i w sumie dalej jest bo ile konstrukcji jest typu monocoque wykonane z włókna węglowego, ale Veyron od samego początku miał robić "łłłłaaaaaaaaaałłłłł" i żebyśmy się dobrze zrozumieli - silnik jest pokazem technologicznych możliwości ale taką trochę sztuką dla sztuki. Co do V12 mietka to czy bez awaryjna praca? Na RF ostatnio ożył temat właśnie o M120 i gościu po 3 latach doprowadził ten silnik do kondycji fabrycznej gdzie nie wywala błędów :hyhy:
Bugatti może przynosi straty ale reszta koncernu na to robi :lol: takie auta jednak są potrzebne, mobilizują resztę. Mietek dał sobie spokój z Maybachem, też chcieli wskrzesić legendę i kicha.
Co do wielogarowych silników to RR ma podobno wypuścić jakiegoś "roadstera" o ile tak można nazwać auto gabarytów małego domku :hyhy: pod maską ma mieć V16
Opik napisał(a):I ile można było z niego wyciągnąć bez większych problemów (no może poza Gallardo które się ciągle hajcało, ale to chyba nie przez silnik :hyhy: ).

w gallardo nie ma V12 :-P nie wiem czy na początku nie było V8 a napewno ładowali V10, które zresztą trafiło pod maskę Audi S8 D3 po lekkich modach. V10 BiT z RS6 C6 też dumnie nosi byka na niektórych elementach ;-)

małe OT sie zrobiło ale czasami warto pogadać o V12 z lambo czy V10 z porsche :hyhy:

PiJey88 napisał(a):jak się nie mylę siedzi tam nawet R32/R36, ale tego nie jestem pewny

w Cayenne z tym silnikiem ma oznaczenie V6 o ile dobrze mi sie wydaje. Było tez coś takiego Touareg R i nie wiem czy pod maską nie było właśnie R36
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PrzemkoXVI » 25 lut 2013, o 13:25

To i ja w takim razie dorzucę coś od siebie.

"Historia koncernu Volkswagen rozpoczęła się 17 stycznia 1934, kiedy to Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu – legendarnego Garbusa. Była to odpowiedź na oczekiwania Hitlera, który domagał się taniego, rodzinnego samochodu. W zamyśle, Hitler chciał odciążyć kolej, która była z roku na rok coraz bardziej niewydolna. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9) zatwierdzono w 1938 do produkcji seryjnej w przyszłej fabryce VolkswagenWerk GmbH projekt „Porsche typ 60”. O prawdziwości tych zapowiedzi miała świadczyć oficjalna uroczystość państwowa, jaka odbyła się 26 maja 1938 w Fallersleben (Dolna Saksonia). Wtedy to położono kamień węgielny pod budowę przyszłej fabryki KdF-wagena (Kraft durch Freude-wagen), jak wtedy ochrzcił „niemiecki samochód ludowy” Adolf Hitler. Oficjalna produkcja KdF-wagena (późniejszego Volkswagena) w wersji cywilnej („garbusa”) rozpoczęła się 11 lipca 1941 i zakończyła 7 sierpnia 1944."

Źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Postprzez saszelqq » 25 lut 2013, o 14:00

Powstanie nowa marka Porwagen :hyhy:
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do VW - Nowości, prezentacje, zapowiedzi.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości