Strzela ogniem z wydechu

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Strzela ogniem z wydechu

Postprzez bart. » 19 wrz 2012, o 21:58

Golf 3 silnik AAM. Kiedy mocno przyspieszam przy zmianie biegu z wydechu wydobywa się coś w rodzaju plunięcia, podobnie jest przy redukcji (tylko z 3 na 2), dodatkowo np na postoju kiedy "przygazuje" mu jednorazowo głośno strzela z wydechu i wali ogniem(płomień na długość 20 cm). Dodatkowo kiedyś wracaliśmy z kumplem na 2 auta i jechał za mną w nocy, na postoju powiedział mi, że czasami (zapewne przy redukcji) daje ogniem z rury. Czym to jest spowodowane? Zbyt wczesny zapłon i mieszanka dostaje się do wydechu? Nie mam kata tylko strumiennicę, a całość układu wydechowego raczej nie jest typowa dla mojego silnika, ogólnie jest dość głośny, ale to chyba nie jest powód ww dolegliwości.
bart.
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 21:47
Lokalizacja: Ener

Strzela ogniem z wydechu

 

Postprzez trojeczkaGT » 19 wrz 2012, o 22:54

wiele osob chcialoby ogien z rury :d no wychodzi ze mieszanka wybucha zanim jeszcze sie zamknie zawor i idzie na wydech a pali Ci dobrze ?
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 20 wrz 2012, o 07:26

Również dobrze może być spowodowane przebiciem w układzie WN. Zbyt dużej dawki paliwa , lub gazu ? Nie napisałeś czy go masz? Takie niuansy przy zchodzeniu silnika z obrotów mogą się też dziać jak przywiesza się któryś z zaworów np
[quote="trojeczkaGT"][/quote]
Moja rada :
1. Sprawdzić układ WN (czy nie masz przebicia)
2.Ustawienie zapłonu
3. Sprawdzić sprężanie
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez bart. » 20 wrz 2012, o 11:00

Dzięki za odpowiedzi. Nie mam gazu, śmigam na benzynie i pali dobrze. Będzie zmieniany termostat niedługo, bo nie trzyma mi temp silnik to przy okazji się sprawdzi reszte.
bart.
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 21:47
Lokalizacja: Ener

Postprzez Opik » 20 wrz 2012, o 16:51

A nie masz przypadkiem pełnego przelotowego wydechu?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bart. » 20 wrz 2012, o 20:04

Powiem tak: jak wychodzi kolektor wydechowy to mam kawalek rure potem strumiennica potem znów rura tylko i tłumik końcowy. Zauważyłem też, że dzieje się tak tylko jak trochę pośmigam i się silnik zagrzeje i układ wydechowy.
bart.
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 21:47
Lokalizacja: Ener

Postprzez Szheyk » 29 gru 2012, o 01:15

Obrazek

Tu masz jak powinno całość wyglądać
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez bart. » 12 sty 2013, o 12:48

No to ja mam kolektor wydechowy potem wiem, że idzie strumienica dalej ruuuuura i już końcowy z 2 litrówki. Na wiosnę będę robił wydech, myślę o wymienieniu strumienicy na nową, dalej albo zostawie tą rure, albo dam nową i na koniec może 2'rurka z vr6 :hyhy:

W sumie przydałoby się to jakoś ogarnięcie zrobić, żeby to miało ręce i nogi, nie było za głośne ale jakiś przyjemny pomruk miało. Najlepiej byłoby przeliczyć całość dla silnika, ale na tym się już nie znam :-(
bart.
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 21:47
Lokalizacja: Ener

Postprzez VfrymarW » 12 sty 2013, o 13:13

AAM tak chyba mają :-D Miałem wcześniej Mk3 z tym silnikiem i miałem katalizator wywalony, i też tylko końcowy tłumik i też mi ogniem strzelał ;-)
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

Postprzez Berathor » 12 sty 2013, o 14:31

Mój nie strzela, ale ja mam kata ;P :cwaniak:
Avatar użytkownika
Berathor
Czytacz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:58
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Postprzez Stealth » 12 sty 2013, o 15:45

Mój 1.8 ABS ma zamiennik kata, tłumik i tłumik końcowy firmy ATU z podwójną rurą wydechu i basik jest kapitalny, nie strzela i nie jest uporczywy dla ucha. Przy puszczaniu gazu na biegu wydobywa się tak piękna melodia dla ucha, że nie sposób tego wyrazić. ;-)
Strumienica to nic innego jak zwykły kawałek rury z łuskami, moim zdaniem szkoda to kupować nowe, zwykłą rurę jak założysz to na to samo wyjdzie. Ale tłumik sobie załóż (ten drugi od końca).
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez PabloSBT » 12 sty 2013, o 22:00

zapłon miałeś ustawiany na lampę stroboskopową?? może jest za wczesny albo za późny zapłon ja u siebie miałem co prawda w innym silniku ale w 2 przypadkach mi strzelało z wydechu jak miałem za późny zapłon to po puszczeniu gazu było bum i jak mi sonda lambda siadła ale wtedy palił ponad 15l na 100KM i strzelało jak z karabinu :P
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Następna strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron