Najlepszy wydech do Golfa III?

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Najlepszy wydech do Golfa III?

Postprzez Eero » 28 paź 2009, o 10:49

U mnie wymiany wymaga prawie cały wydech, w samochodzie nie jest jeszcze głośno, jednak widać, że trochę moc spadła i minimalnie wzrosło spalanie (chodź jest na dobrym poziomie) bo wydech jest nieszczelny w wielu miejsach, słychać to jak się stoi przy samochodzie.
Planuje wymienić rurę wydechową i wszystkie inne części na te firmy Bosal, za wyjątkiem katalizatora. Czy jeśli katalizator nie jest dziurawy na zewnątrz to można go zostawić? Nie wiem jaki jest jego stan w środku. Co sądzicie o firmie Bosal? Ja myślę, że chyba ta firma będzie najlepszym rozwiązaniem bo oni produkują wydechy do pierwszego montażu, również w obecnie produkowanym Golfie, czy w Golfie III był też ich wydech oryginalnie?
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Najlepszy wydech do Golfa III?

 

Postprzez pablomed » 28 paź 2009, o 12:30

Oryginalny Bosal bedzie drogi, pewnie łącznie z 7- 8 stówek. Bardzo uważaj na filię Bosala czyli VFM - to tani szajs i nie kupuj tego. Co do oryginalnego tłumika to pamietam że w starej Jetce mk2 miałem Walker - i wytrzymał 14 lat.
Dla mnie wydatek na bosala jest bez sensu. Trwałoś tanich tłumików jak np Polmostrów to jakieś 3-4 lata - ale decyzja należy do ciebie. Co do katalizatora przy demontażu wprawny tłumikarz oceni go patrząc pod światło czy jest drożny. Ważne jest zeby nie było żadnych dziur w wydechu przed sondą bo to zakłóca jej działanie. Dziury w dalszych cześciach wydechu szczególnie w środkowym tłumiku mogą troche popsuc charakterystyke silnika, tak że teraz nie wiadomo czy winny jest dziurawy wydech, złe działanie sondy czy prztkany katalizator.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Eero » 28 paź 2009, o 12:48

Dzięki. Wiem, tej taniej linii nie będę kupował. Sprawdziłem, że Bosal produkował katalizator do pierwszego montażu w Golfie III TDI, więc prawdopodobnie produkował też i cały wydech do wszystkich Golfów III.
Myślę, że winny jest wydech, spalanie paliwa wzrosło minimalnie, myślę, że gdyby to była sonda to by wzrosło znacznie, jak wielu ludziom na forum z wadliwą sondą, właściwie to może być też wiele innych czynników wpływających na tak małe różnice, nie chodzi mi nawet o to, bo spalanie i tak jest na dobrym poziomie (już moc spadła bardziej, ale też nie tak bardzo), ale poprostu wydech jest już dobity i trzeba go wymienić, dziurawy w każdej częśći, może tylko katalizator nadaje się do pozostawienia.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez pablomed » 28 paź 2009, o 15:13

Eero napisał(a):że gdyby to była sonda to by wzrosło znacznie,
tak ale nie pisałem tu o uszkodzeniu sondy, tylko o złych wskazaniach jakie daje jeśli zrobi się dziurka w kolektorze przed nią. Wówczas do wydechu zasysane jest troche powietrza z atmosfery, sonda odczytuje to jako nadmiar tlwenu w spalinach i wbnogaca mieszankę. Jesli dziurka jest maleńka to i wzrost spalania bedzie mały. To jest teoretyzowanie ale przy okazji warto dokładnie obejrzec wydech przed sondą (nie wiem gdzie ją masz, jeśli w katalizatorze to ryzyko dziury przed sonda jest większe
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość