kolektor wydechowy

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

kolektor wydechowy

Postprzez merwi » 16 gru 2012, o 00:02

Witam!
Musiałem dzisiaj wyjąć kolektor wydechowy z mojego AEX-a jednak nakrętki mocujące kolektor z resztą wydechu były tak skorodowane że nie dało się ich odkręcić dlatego postanowiłem je uciąć czy jest jakąś możliwość wymiany tych szpilek na które są nakręcane nakrętki (są w bardzo złym stanie) czy muszę wymienić kolektor może ma ktoś na to sposób ?
Avatar użytkownika
merwi
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 09:52
Lokalizacja: Kielce

kolektor wydechowy

 

Postprzez prezesik » 17 gru 2012, o 00:32

Jeżeli nie ma już gwintu na szpilce a jest kawałek nienagwintowanej szpilki proponuję ją do końca nagwintować, potem nakręcić dwie nakrętki i je razem ze sobą skręcić (zrobić tzw. kontrę), następnie łapiesz kluczem za nakrętkę znajdującą się bliżej głowicy i wykręcasz całą szpilkę razem z nakrętkami. Szpilki kupisz w dobrym sklepie metalurgicznym - jeden cały nagwintowany 1,5m dł. pręt powinien wystarczyć na wszystkie szpilki. Koszt takiego pręta to max 5 PLN.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez merwi » 17 gru 2012, o 08:45

ale właśnie tu jest problem szpilki nie zostało dużo a to co jest niezbyt nadaję się do nagwintowania. Mam trochę inny pomysł a gdyby tak rozwiercić te szpilki nagwintować otwory i wkręcić nowe szpilki (trochę większy w takim wypadku musiałyby być)
Avatar użytkownika
merwi
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 09:52
Lokalizacja: Kielce

Postprzez prezesik » 17 gru 2012, o 08:58

Przy kolektorze wydechowym - przypomniałem sobie - muszą być hartowane szpilki, bo jak wkręcisz zwykłe to przy kolejnym odkręcaniu mogą się ukręcić - przerabiałem już to we fiacie 126p. Przy skręcaniu kolektora zwykłymi śrubkami po ponownym rozkręcaniu (po roku) śrubki się ukręciły.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez nicobelik » 1 sty 2013, o 00:55

Nie wiem dokładnie jakie tam sa szpilki pewnie m8 albo m10 zgaduje.Wiercisz otwór w szpilce wkrecasz 'WYKRETAK' i po sprawie !! http://allegro.pl/wykretaki-wiertla-hss ... 44593.html
Avatar użytkownika
nicobelik
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12 sty 2012, o 01:32
Lokalizacja: Chojnów

Postprzez mariusz325 » 1 sty 2013, o 01:00

nicobelik napisał(a):Nie wiem dokładnie jakie tam sa szpilki pewnie m8 albo m10 zgaduje.Wiercisz otwór w szpilce wkrecasz 'WYKRETAK' i po sprawie !! http://allegro.pl/wykretaki-wiertla-hss ... 44593.html


TAK! łatwo sie gada ,ciężej wykonać. ;-)

Możesz zrobić jak co reduktor,czyli w głowicy dziury wy wiertać o rozmiar większy i potem dotoczyć reduktory czyli szpilki o rozmiar większy i połowa normalny rozmiar i wkręcić.Ja tak w ostateczności robie. ;-)
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez nicobelik » 1 sty 2013, o 21:42

Łatwo nie bedzie :-) ale tak to jest jak sie tnie sruby bez zastanowienia ! można było pneumatykiem spróbowac ! nagrzc nakretki o odkrecac,ale to juz za pózno i zostało rozwiercanie :-)
Avatar użytkownika
nicobelik
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12 sty 2012, o 01:32
Lokalizacja: Chojnów

Postprzez mariusz325 » 1 sty 2013, o 22:45

nicobelik napisał(a):Łatwo nie bedzie :-) ale tak to jest jak sie tnie sruby bez zastanowienia ! można było pneumatykiem spróbowac ! nagrzc nakretki o odkrecac,ale to juz za pózno i zostało rozwiercanie :-)


jak masz już je totalnie zjarane to nawet pneumatykiem nie dasz rady. Ostateczna opcja to palnik i grzać . ;-)
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 2 sty 2013, o 09:05

Weź zetnij do płaszczyzny kolektora , napunktuj , wywierć dziury i skręć śrubami
nie muszą być tam szpilki . Mechanikom też to się zdarza to po skręceniu i ustawieniu się kołnierzy cykną nawet spawarką łeb śruby by nie używać 2 klucza przy następnym odkręcaniu. Weź tylko do tego jakieś wzmocnione :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Imper » 3 sty 2013, o 23:55

mozna jeszcze nasadzic nieco wieksza nakretke na wystajacy kawalek szpilki i cyknac spawarka zeby zespolic z nekretka. Nastepnie nagrzac to dobrze palnikiem i sprobowac wykrecic. Napewno bedzie szybciej niz jakies nawiercanie i gwintowanie
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez merwi » 5 sty 2013, o 22:32

już jakiś czas temu to ogarnąłem rozwierciłem stare śruby nagwintowałem i wkręciłem porządne hartowane mam nadzieję że to wytrzyma :hyhy:
Avatar użytkownika
merwi
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 09:52
Lokalizacja: Kielce

Postprzez prezesik » 6 sty 2013, o 03:19

I dobrze zrobiłeś, wszystko wytrzyma.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości