Dymi

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Dymi

Postprzez kubus1985 » 26 gru 2007, o 12:57

Moj golfik strasznie dymi co moze byc tego przyczyna??
kubus1985
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 gru 2007, o 20:22
Lokalizacja: Jelenia Góra

Dymi

 

Postprzez Imper » 26 gru 2007, o 13:17

chociazby spalanie oleju...
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez weeman » 26 gru 2007, o 13:58

silnik jest zużyty i łapie olej podczas spalania. Konieczny remont silnika.
Avatar użytkownika
weeman
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:38
Lokalizacja: Białystok

Postprzez PiJey88 » 26 gru 2007, o 14:24

dymi na czarno czy na biało?
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez K@mil » 26 gru 2007, o 14:28

a moze na blekitno???
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez kubus1985 » 26 gru 2007, o 16:31

na bialo dymi
kubus1985
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 gru 2007, o 20:22
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Imper » 26 gru 2007, o 20:28

to pali olej taki siwy i jasny dym to oznaka spalania oleju... a czesto musisz go dolewac czy pewnie nie sprawdzales juz jego stau od bardzo dawna??
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mati » 26 gru 2007, o 22:10

a jakby dymil na czarno to co wtedy ??
my name is kokaine i'll mess up your brain if you know what i know
Avatar użytkownika
Mati
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 21 lip 2007, o 13:34
Lokalizacja: konskie

Postprzez kubus1985 » 26 gru 2007, o 23:55

od jakiegos czasu zaczalem sprawdzac czesciej
kubus1985
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 gru 2007, o 20:22
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Imper » 28 gru 2007, o 23:19

Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.

[ Dodano: 2007-12-28, 22:20 ]
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

[ Dodano: 2007-12-28, 22:20 ]
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.
To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

[ Dodano: 2007-12-28, 22:21 ]
tutaj macie odpowiedzi do sowich pytan jesli chodzi o te sprawy:P pozdrawiam
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez K@mil » 29 gru 2007, o 12:37

to jeszcze powiedz skad kopiowales informacje :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Imper » 29 gru 2007, o 14:14

nie boj sie to nie plagiat hehe czy to istotne skad wazne ze sa prawdziwe to jest tak jak mowilem tylko bardziej fachowo opisane i tyle... nie jestem jedyny co opiera sie na slowach innych... poza tym to chyba nie sa jakies wyscigi na piprzone punkciki tu chodzi przede wysztkim zeby sobie pomoc czasmi szukamy czegos i po prostu tego nie widzimy:P:P:P
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - - www.motoewolucja.com/



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość