Drgania nadwozia na biegu jalowym

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Drgania nadwozia na biegu jalowym

Postprzez Jacol » 31 sty 2009, o 13:26

Obroty na biegu jalowym mi skacza. Przyjmijmy 700-900rpm. W momencie kiedy sie wachaja czuc wibracje na calej budzie. Pytanie:

poduszki pod skrzynia/silnikiem czy moze zlacze elastyczne za przednia osia bo wiem, ze jest uszkodzone


Jakie koszty zlacza elastycznego i poduszek ? Orientacyjnie ile mnie skroja za wymiane jednego lub drugiego ?


Co o tym myslicie ?
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Drgania nadwozia na biegu jalowym

 

Postprzez marcinkoz2910 » 31 sty 2009, o 20:43

Jacol napisał(a):czy moze zlacze elastyczne
złącze odpada jeśli ci auto nie pracuje głośno to złącze odpada bo to element układu wydechowego

jedyne poduszki ale to trzeba obejrzeć czy to faktycznie to
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez mani51 » 31 sty 2009, o 20:47

Jacol, chćbyś założył najlepsze poduszki to będziesz czuł drgania jak silnik Ci nierówno pracuje więc ja bym się na tym skupił bo wydasz kasę na darmo
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Jacol » 31 sty 2009, o 22:20

No tak, wiem, ze pewne obrty powoduja rezonans, ale nie tak, zeby targalo cala buda. Czuc nie tylko po podlodze te drgania, sa one chyba za duze. W koncu mam benzyne a nie mlot pneumatyczny jakim jest TDI :)

[ Dodano: 2009-01-31, 21:22 ]
marcinkoz2910 napisał(a):
Jacol napisał(a):czy moze zlacze elastyczne
złącze odpada jeśli ci auto nie pracuje głośno to złącze odpada bo to element układu wydechowego

jedyne poduszki ale to trzeba obejrzeć czy to faktycznie to



Wspomnialem o tym, bo szukajac informacji na temat swojego problemu, wyczytalem gdzies, ze przez popsute zlacze elastyczne takie wibracje moze powodowac telepiacy sie uklad wydechowy.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez marcinkoz2910 » 31 sty 2009, o 22:57

Jacol napisał(a):Czuc nie tylko po podlodze te drgania, sa one chyba za duze
jeśli podczas ruszania samochodem nie odczuwasz jakiś drgań lub szarpań silnika to poduszki są dobre

Jacol napisał(a):Wspomnialem o tym, bo szukajac informacji na temat swojego problemu, wyczytalem gdzies, ze przez popsute zlacze elastyczne takie wibracje moze powodowac telepiacy sie uklad wydechowy.
takiego coś powoduje głośniejszą pracę silnika wiem bo przerabiałem to a drgania tłumika to jeśli jakaś obejma lub resor się uszkodzi co trzyma wydech i był by to dzwięk raczej metaliczny a nie ruszało by już całym autem :zdziwko: bo nie nie TATRA lub STAR :dontgetit:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jacol » 31 sty 2009, o 23:13

Jak ruszam to czasami sa takie drgawki na sprzegle. Moze byc od poduch czy to przez to, ze nie mam nakretki nad sprzeglem ?
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez marcinkoz2910 » 1 lut 2009, o 00:28

Jacol napisał(a):nakretki nad sprzeglem ?
jakiej nad sprzegłem? jesli podczas ruszania i na jałowym zimnym masz takie turbulencje to jakaś poduszka jest wybita
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jacol » 1 lut 2009, o 00:48

No ten niby korek o ktorym Ci na gadu mowilem kiedys.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez mani51 » 1 lut 2009, o 10:16

ta nakrękta nad sprzęgłem to tylko zaślepka otworu przez który sprawdza się ustawienie wału w przypadku jakichś regulacji itp i nie ma ona wpływu na pracę sprzęgła poza tym że dostawać się może do niego kurz i szybciej się skończy...chyba że piszesz o innej nakrętce :-P

tak jak napisałem, uporaj się z obrotami. Na forum było kilka tematów odnośnie wymiany poduszek i przeważnie chodziło o to że po wymianie było jeszcze gorzej...poduszka tłumi drgania ale bez przesady, jak silnik będzie skakał to nawet najlepsza nie da rady...ostatnio silnik trochę mi przerywał na jałowych i też cała tapicerka latała i okazało się że nie docisnąłem dobrze fajki kabla WN przy cewce i teraz pracuje równiutko to i w środku mam cicho...na twoim miejscu sprawdził bym przepustnicę bo chyba silnik łapie lewe powietrze - też to przerabiałem na jesieni. Wystarczyło troszkę silikonem posmarować gumową podstawę wtrysku i obroty trzyma na 800 wczesniej to latały jak same chciały, przeważnie były za wysokie ale najgorzej było jak np przed skrzyżowaniem hamowałem to obroty spadały poniżej 800 i miałem wrażenie, że boczki z drzwi odpadną :lol:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Jacol » 1 lut 2009, o 10:21

No to juz sam nie wiem. Przepustnice mam czysta na blysk. Podstawa wtrysku jest lekko uszczerbiona na krawedzi wiec chyba bede musial ja wymienic. Jakim silikonem ja smarowales ? Jak sie silnik dobrze nagrzeje do 90-100C to obroty juz tak nie skacza...


Zastanawiam sie nad wymiana lub czyszczeniem krokowca.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez mani51 » 1 lut 2009, o 10:32

Jacol napisał(a):Zastanawiam sie nad wymiana lub czyszczeniem krokowca.


też się nad tym zastanawiałem ale najpierw zrobiłem tak jak napisałem więc trochę kasy w kieszeni zostało... to z silikonem to rozwiązanie chwilowe bo nianawidzę tego dziadostwa stosować i już mam nową podstawę tylko nie mam kiedy wymienić a narazie jest ok więc nie chcę ruszać...a silikon jakiś taki czerwony miałem akurat pod ręką chyba do 300°C

Jacol napisał(a):ak sie silnik dobrze nagrzeje do 90-100C to obroty juz tak nie skacza...


u mnie też tak było i doszedłem do wniosku że guma jak była zimna to przepuszczała więcej powietrza

mi pomogło i teraz z czystym sumienien mogę radzić innym żeby w przypadku problemów z obrotami zaczynali od tego bo przy zastosowaniu silikonu koszt jest znikomy a silniczek krokowy to pewnie 300zł kosztuje

a za podstawę dałem 75 albo 80 - już nie pamiętam
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Jacol » 1 lut 2009, o 10:34

Ok, dzieki za info. Powoli bede dlubal przy tym jak kasiora na to pozwoli.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Następna strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości