zbieżność vs geometria (po wymianie amorków)

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

zbieżność vs geometria (po wymianie amorków)

Postprzez wojtas3 » 18 kwi 2008, o 09:48

Witajcie!
Sprawa wygląda następująco:
Wymieniłem niedawno amorki z przodu no i mechanik mówi, ze muszę ustawić zbieżność. On nie ma "urządzeń" do tego więc mi polecił, żebym podjechał tam i tam (nie ważne gdzie) i tam mi zrobią. No to jadę, pytam ile mnie impreza bedzie kosztować...gość mówi: "zbieżność = 60zł", więc ja mówię OK i umawiam się. A gość "A jakie auto?". No to ja mówie, ze mój gofer, a on mi na to "U...to bedzie drożej, bo w golfach sie robi całą geometrię".
I tu pojawia się moje pytanie - czy dałem się wkręcic i naciągnąć na koszty czy faktycznie w golfach nie ustawia się samej zbieżności tylko całą geometrię "się robi"??
Nie znam sie więc pytam:) Podzielcie się wiedzą:)

Pozdrawiam
wojtas3
wojtas3
 

zbieżność vs geometria (po wymianie amorków)

 

Postprzez kisiel212 » 21 kwi 2008, o 09:46

wymienilem amorki i sprezyny jakies 2 tygodnie temu pojechalem na zbieznosc okazalo sie ze jest idealnie.. mysle ze w 60 zł powinienes si zmiescic spokojnie
kisiel212
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 20:22
Lokalizacja: konin

Postprzez K@mil » 21 kwi 2008, o 10:24

u mnie za komputerowe sprawdzenie zbieznosci krzyknal 50zł :) a w drugim 40zł ;-)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Imper » 21 kwi 2008, o 13:43

gowno prawda to jakis idiota byl ja za ustawienie zbierznosci zaplacilem 20 zl wchodzi pod auto zaklada na fele takie uzadzenia i kreci kluczem zadna filozofia wiec ja nie wiem czemu u was tak drogo sobie wolaja
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marek9 » 21 kwi 2008, o 19:44

powinno sie zrobic zbieznosc. W Warszawie najtaniej 70zl jak znalazlem....
Maro
marek9
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 10 mar 2008, o 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mat » 23 kwi 2008, o 00:51

zbieznosc to potoczna nazwa calej operacji ustawiania geometrii zawieszenia. mowi sie zbieznosc, bo tylko najczesciej sie ustawia rownoleglosc jednego kola wzgledem drugiego poniewaz reszta calego ukladu geometrycznego zawieszenia, czyli pochylenie kol, wspolosiowosc przod-tyl i takie tam najczesciej sa ok, poniewaz trzeba sie naprawde postarac zeby to poprzestawiac. jak wjezdzasz do goscia na kanal to zaklada Ci na kola takie bajery, np laserowe, czyli: na tylnia os zaklada takie miarki, na przud zaklada specjalne urzadzenia laserowe, ktore w jedna strone puszczaja wiazke wlasnie w tyl na miarki, a w druga strone, czyli w poprzek samochodu, rzucaja wiazki na siebie, gdzie rowniez zaznaczona jest jakas tam skala i wtedy ma sie wszystko zgadzac, np: jak w tyl po prawej masz 25 to po lewej tez musisz miec 25, jezeli wartosci sa rowne to ok, jezeli nie tzn, ze kola przednie sa nie rownolegle, wtedy na drazkach sie kreci i wszystko, potem jeszcze pionowanie, wspolosiowosc czyli zbadanie czy nie ma przesuniecia przedniej osi wzgledem tylniej w lewo lub prawo i po sprawie. standardowa procedura. moze byc jeszcze tak ze kolo lewe lub prawe z przodu moze byc przestawione na boki lub do przodu ewentualnie do tylu wtedy trzeba to umiejetnie ustawic i po problemie. ogolnie po kazdej wymianie jekiegos elementu zawieszenia powinno sie jachac na "zbieznosc", tak dla pewnosci.

ceny: roznie u mnie w TSK tak od 30 do 40, w Kielcach robia srednio za 50, ale to i tak zalezy od typu zawieszenia.
mat
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31 gru 2007, o 15:19
Lokalizacja: TSK

Postprzez Hellboy » 23 kwi 2008, o 07:22

Ja nie wiem ze wam tak tanio wołaja. W Poznaniu chca 150zł!!
Hellboy
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 09:02
Lokalizacja: Poznań

Postprzez TOM4S » 23 kwi 2008, o 10:36

Ja za ustawienie zbieżności i wymianę sworznia zapłaciłem 60 zł (z tym, ze taka wymiana trwa max 30 min, a u mnie zajęło to prawie 2 godziny :-/ - zapieczona śruba nie dala sie wybić i za to sobie doliczył kasę. )
Avatar użytkownika
TOM4S
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 20:28
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez soczewa » 25 kwi 2008, o 23:33

witam ja wymienialem neidawno amorki przodi tyl i mialem roboina cala geometrie z przodu to jest mu i zawsze sie to robi po wymianei amorkow bo w seryjnym aucie nie ma sruby mimosrodowej wiec nei da rady powrocic do ustawien z pzred wymiany ja zabulilem 100zl i meczylisie 2h30min zapieczone sruby:). a czy nei wiecie co to moze byc piszzcenie w tylnych amorkach po wyemianie na nowe mechanik mow ize to sprezyny tra o te gnazdo na czym sie opiera sprezyna:)
soczewa
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 22:48
Lokalizacja: wawa

Postprzez rafall89 » 30 kwi 2008, o 11:30

ja ostatnio wymieniałem gumy w wahachach z przodu i mechnik polecił mi bym zrobił zbierznosc.... to u nas kosztuje 50 zł. wszystko ok ale ten od zbierznosci stwierdził ze trzeba zminic kąt nachyenia kół co w sumie daje 100zł. teraz z przodu jakby góra chowa sie do srodka. czy to normalne?? z tyłu tak jest... widziałem ze w golfie mk2 równiez tył chowa sie góra do srodka. narazie nie wiem czy opozny zzera od srodka. ktos jeszcze to zauważył?? czy wszystko ok??
rafall89
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 18:01
Lokalizacja: Darłowo

Zbieżność

Postprzez mikolaj78 » 13 lis 2008, o 12:38

W golfie III po wymianie amorków trzeba zrobić geometrię ponieważ nie ma on stałych kątów ....i tyle w temacie.Co do cen to mogą być one różne w zależności od województwa ze wszystkim tak jest.Pełna geomatria w Warszawie w Golfie III to 130-150zł.Wiadomo ,że jak śruby pozapiekane,trzeba palnikiem grzać to cena może być większa.
Ja mogę z czystym sumieniem polecić warsztat--Stację Kontroli w Warszawie na ul.Połczyńskiej 121 (teren Orlen przy Tesco) tel 022 664-57-68 .
Na początku sprawdzają luzy i jak jest ok to robią.
U mnie zrobili,samochód trochę ściągał więc wróciłem zaraz.Parametry były dobre więc zamienili koła stronami(opony nie były kierunkowe) jak ręką odjął.
mikolaj78
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 lis 2008, o 12:03
Lokalizacja: Warszawa-Okolice

Postprzez dziabi3 » 24 lis 2008, o 17:32

panowie troszkę sie pogubiliście

w golfie 3 wygląda to tak

zbieżność - ustawienie przednich kuł pod odpowiednim kontem do osi symetrii wzdłużnej auta przeważnie muszą sie przodem kuł rozchodzić czyli rozbieżnie mają być ustawione , ustawia sie na prawym drążku kierowniczym

geometria przednich kuł - ustawienie odpowiedniego pochylenia kuł względem pionu auta , ustawia sie to na 2 śrubach na dole amortyzatora

geometria całego auta - ustawia sie ją po ustawieniu zbieżności i konta przednich kuł a polega na ustawieniu tylnej belki równolegle do przedniej os samochodu


tylna os nie podlega ustawianiu ani zbieżności ani geometrie bo belka ma stałe knoty nie nastawialne
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Następna strona

- - - zabudowy do busów



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości